×

در پی بی توجهی مسئولان آموزش و پرورش رخ داد؛تحصیل دانش آموزان لرستانی در مدارس مختلط مقطع متوسطه +تصویر

  • کد نوشته: 6043
  • مهر ۶, ۱۳۹۶
  • ۰
  • در برخی از روستاهای شهرستان بروجرد متاسفانه به دلیل بی توجهی مسئولان، دانش آموزان دختر و پسر مقطع متوسطه اول به صورت مختلط مشغول به تحصیل هستند و این نهایت بی عدالتی در روستاها است.   به گزارش نیساخبر، یکی از مهمترین مشکلات در برخی از روستاهای بروجرد تحصیل مختلط دانش آموزان است، دانش آموزانی که […]

    در پی بی توجهی مسئولان آموزش و پرورش رخ داد؛تحصیل دانش آموزان لرستانی در مدارس مختلط مقطع متوسطه +تصویر
  • تحصیل دانش آموزان لرستانی در مدارس مختلط مقطع متوسطه +تصویر

    در برخی از روستاهای شهرستان بروجرد متاسفانه به دلیل بی توجهی مسئولان، دانش آموزان دختر و پسر مقطع متوسطه اول به صورت مختلط مشغول به تحصیل هستند و این نهایت بی عدالتی در روستاها است.

     

    به گزارش نیساخبر، یکی از مهمترین مشکلات در برخی از روستاهای بروجرد تحصیل مختلط دانش آموزان است، دانش آموزانی که در روستاها هنوز هم با محرومیت و حداقل ها روبرو بوده و تا کنون برای رفع مشکلات آنها اقدامی انجام نشده است.

     

    گاهی تحصیل در کلاس های مختلط سبب می شود تا دانش آموزان از ادامه تحصیل منصرف شوند، این گونه تحصیل کردن در مدارس وضعیت اسف باری است که سبب نارضایتی بسیاری از والدین این دانش آموزان شده است.

    باخبر شدیم که در روستاهای شیروان، چنارستان و قائدطاهر بروجرد کلاس های درس در مقطع متوسطه به صورت مختلط برگزار می شود که بلافاصله موضوع را در دستور کار قرار دادیم.

    گویا تا سال تحصیلی گذشته کلاس های درسی در روستای قائد طاهر بروجرد که از روستاهای بخش اشترینان است به صورت مختلط برگزار می شده اما امسال با افتتاح یک مدرسه نوساز این مشکل برطرف شده و دانش آموزان به صورت جداگانه تحصیل می کنند.

    اما در روستای شیروان متاسفانه همچنان دانش آموزان دختر و پسر مقطع متوسطه در یک کلاس مشغول به تحصیل هستند، دانش آموزانی که به سن بلوغ رسیده و دوره نوجوانی خود را می گذارنند این گونه تحصیل سبب به وجود آمدن نارضایتی برخی از والدین شده است به طوری که برخی از  این دانش آموزان چاره ای جز ترک تحصیل ندارند.

    جای بسی تاسف است که کلاس های مختلط برای دانش آموزان خصوصا در سنین نوجوانی در بروجرد برگزار می شود و این امر گاهی باعث  می شود تا دانش آموزان برای همیشه از تحصیل منصرف شوند.

    گرچه برخی از مسئولین مربوطه برگزاری این کلاسها را امری عادی می دانند و علت آن را تعداد اندک دانش آموزان اعلام می کنند اما این کلاسها به صورت مختلط تنها غفلت مسئولان را به امر تعلیم و تربیت نشان می دهد و دانش آموزانی که به دلیل بی توجهی مسئولان از تحصیل باز می مانند.

    نتیجه تصویری برای کلاس های مختلط دانش آموزان در روستا

    البته آشفتگی های زیادی در مدارس دیده می شود که چندی پیش گزارشی در مورد کمبود معلم و کلاس های بدون معلم کار شد و همچنان با گذشت پنج روز از سال تحصیلی جدید همچنان بیش از ۸۰ کلاس درس در بروجرد و اشترینان بدون معلم هستند.

    این در حالیست که مسئولان آموزش و پرورش وعده داده اند که تا اواخر هفته جاری این مشکل کمبود معلم برطرف شود اما این مشکلی است که باید قبل از آغاز سال تحصیلی برای رفع آن چاره ای در نظر گرفته می شد.

    لازم به ذکر است که تلاش شد تا با مسئولان مربوطه در آموزش و پرورش بروجرد در خصوص کلاس های درسی مختلط گفتگویی صورت گیرد که ظاهرا این مسئول فرصت نداشت.

     

    انتهای پیام/

    منبع: سفیر افلاک

    خطا: فرم تماس پیدا نشد.

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *