×

دستاورد دولت تدبیر و امید در ارشاد استان و پاسخی به مظلوم نمایی مدیرکل!

  • کد نوشته: 4405
  • فروردین ۳۰, ۱۳۹۶
  • ۰
  • در نظام جمهوری اسلامی برای هر مجموعه، ارگان و صنفی وظائفی بیان شده است که یقینا اگر همگان خصوصا برخی مجموعه های اثرگذار همچون متولیان فرهنگی براساس همان وظائف محوله انجام وظیفه نمایند ایران اسلامی گلستان میشود! لکن امروزه غالب مجموعه ها،ارگان ها و متولیان فرهنگی فرسنگ ها از رسالت خود فاصله گرفته و گاها […]

    دستاورد دولت تدبیر و امید در ارشاد استان و پاسخی به مظلوم نمایی مدیرکل!
  • دستاورد دولت تدبیر و امید در ارشاد استان و پاسخی به مظلوم نمایی مدیرکل!

    در نظام جمهوری اسلامی برای هر مجموعه، ارگان و صنفی وظائفی بیان شده است که یقینا اگر همگان خصوصا برخی مجموعه های اثرگذار همچون متولیان فرهنگی براساس همان وظائف محوله انجام وظیفه نمایند ایران اسلامی گلستان میشود! لکن امروزه غالب مجموعه ها،ارگان ها و متولیان فرهنگی فرسنگ ها از رسالت خود فاصله گرفته و گاها فقط عمر، وقت و

    بیت المال را صرف برنامه ها و فعالیت های حاشیه ای و فرعی می نمایند، بنظرم برخی مدیران در دولت های مختلف چه قبل و چه بعد از پست و مسولیت اطلاعات کافی از وظائف محوله سازمان و ارگان مربوطه و فلسفه وجودی آن مجموعه ندارند و همین امر (عدم شایسته سالاری در انتخاب برخی مدیران) باعث شده که اصل و فرع و اهم و مهم  را خلط نموده و از متن به حاشیه رفته و لذا عمدتا حاشیه ساز، بی تاثیر یا با تاثیر اندک و گاها مشکل ساز می شوند و بنظرم همین امر سبب این همه تاکید رهبری معظم بر انتخاب و بکارگیری نیروهای ارزشی و انقلابی شده است!

    براستی باید داد را نزد که و کجا برد؟ اخیرا مدیر کل ارشاد اسلامی لرستان که در کسوت روحانیت هستند ضمن مظلوم نمایی و توجیه کوتاهی ها و اشتباهات خود برگزاری بیش از سیصد (۳۰۰) کنسرت را جزو افتخارات و دستاوردهای خود در دولت تدبیر و امید برشمرده اند که این خود به نحو خاص نیاز به تامل دارد.

    البته لازم به ذکر است که در دولت محترم فعلی تلاشهای بسیار زیادی از طرف معاونت های فرهنگی وزارتین برای ترویج و گسترش کنسرت ها در دانشگاه ها صورت گرفت که بازرهم منجر به تذکرات مکرر رهبری در این خصوص شد. علی ای حال صرف نظر از  برگزار شدن یا نشدن کنسرت ها و شیوها و حاشیه ها و رعایت و عدم رعایت حریم ها و موازین شرعی و بعبارتی توجه به  بایدها و نبایدهای دینی در این خصوص توجه مسولان، دلسوزان و متولیان فرهنگی خصوصا مدیرکل محترم ارشاد استان به نکاتی چندخالی از لطف نیست.

    ۱. آیا نباید مدیریت محترم ارشاد استان شهید پرور، اندک توجهی به راهبردهای چهاده گانه و اهداف هفتگانه و وظائف اساسی سی گانه و صدها وظائف دیگری که بعهده کمسیون ها و واحدهای زیر مجموعه خود داشته و در آن راستا حرکت نماییند؟

    ۲. یا اولویت اول و آخر یا فلسفه ذاتی و وجودی ارشاد با عنوان اسلامی صرفا برگزاری کنسرت هاست؟

    ۳. آیا در این سطح ( برگزاری کنسرتها) و بلکه یک بیستم آن برای ارزش ها و تقویت باورهای دینی که جزو اصول و وظایف اصلی و محوری ارشاد است فعالیتی صورت گرفته است؟

    ۴. آیا فعالیت های قرآنی نیز جزو وظائف محوری و محوله به ارشاد نمی باشد؟

    ۵. آیا توهین به شهدا و ارزش های والای انقلاب اسلامی در نمایش تئاتر قابل توجیه ودفاع است؟

    ۶. آیا نباید خروجی فعالیت های بحسب ظاهر فرهنگی ارشاد تقویت نظام و باورهای دینی باشد؟

    ۷. آیاکسی که مدعی پیروی ازمکتب اهلبیت (علیهم السلام) و ملبس به لباس آنهاست نباید سیره معصومین و رضایت آنها را درر اس رضایت و خوش آمد گویی دیگران بداند؟ مگر غیر از این است که امام عصر(عج) اذن الله و عین الله ناظره است؟

    ۸. مدیر کل محترم ارشاد در طول مدیریت خود در چند تا از کانون های مساجد حضور پیدا نموده و آنها را تقویت نمودند؟

    ۹. یا هدف برگزاری کنسرت ها انحراف افکار عمومی از اهداف محقق نشده برجام و برخی برنامه ها و شعارها و وعده های دولت نیست؟

    ۱۰. آیا معرفی لرستان را صرفا به عنوان  پایگاه موسیقی اجحاف در حق استان و نادیده گرفتن دلاورمردی های دوران دفاع مقدس و علما و فرهیختگان نیست؟

    ۱۱. آیا نباید در قبال کوتاهی ها و توهین به شهدا وخانواده های آنها عذر خواست؟

    ۱۲. یا مظلومیتی  که مدیر کل ارشاد استان مدعی آن هستند آیا در راه احیاء ارزش ها و تقویت باورهای دینی بوده یا انتقاداتی که بجهت توهین ها و···داشته اند

    به امید آن که ان شاالله شاهد انتخاب فردی اصلح، دلسوز، مومن ،متدین، معتقدبه نظام و ارزشها و قدردان مجاهدتها، ایثارگریها و جانفشانی ها و شهداء و ولایت مدار و ولایت محور به معنای واقعی در انتخابات ریاست جمهوری باشیم.

    حجت الاسلام گراوند معاون نهاد رهبری در دانشگاه علوم پزشکی لرستان

      نام شما (الزامی)

      ایمیل شما (الزامی)

      موضوع

      پیام شما

      برچسب ها

      نوشته های مشابه

      دیدگاهتان را بنویسید

      نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *