×

رئیسی در جمع مردم خرم‌آباد: وضعیت معیشتی موجود در شان مردم ایران نیست/ مشکل کشور ضعف مدیریتی است/یارانه باید به دهک‌های پایین پرداخت شود

  • کد نوشته: 4762
  • اردیبهشت ۱۳, ۱۳۹۶
  • ۰
  • حجت الاسلام رئیسی در جمع مردم خرم‌آباد گفت:یارانه باید به دهک‌های پایین پرداخت شود و حتما دهک‌های پایین باید یک وضعیت متفاوتی داشته باشند، و ما منابع آن را نیز در نظر گرفته‌ایم و تمام منابع کاملا با مطالعه در نظر گرفته شده و این موضوع قابل دفاع است. به گزارش نیساخبر، حجت الاسلام سید […]

    رئیسی در جمع مردم خرم‌آباد: وضعیت معیشتی موجود در شان مردم ایران نیست/ مشکل کشور ضعف مدیریتی است/یارانه باید به دهک‌های پایین پرداخت شود
  • حجت الاسلام رئیسی در جمع مردم خرم‌آباد گفت:یارانه باید به دهک‌های پایین پرداخت شود و حتما دهک‌های پایین باید یک وضعیت متفاوتی داشته باشند، و ما منابع آن را نیز در نظر گرفته‌ایم و تمام منابع کاملا با مطالعه در نظر گرفته شده و این موضوع قابل دفاع است.

    به گزارش نیساخبر، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی دقایقی قبل در اجتماع بزرگ مردم خرم‌آباد در سالن شهید چاغروند ورزشگاه تختی این شهر ضمن تبریک اعیاد شعبانیه بیان داشت:توفیق حضور در جمع بسیار نورانی، صمیمی، گرم و شور آفرین توام با شعور و فهم سیاسی و جوانان و مردمان لر بسیار مایه مباهات است.

    وی افزود:حتما برای من روشن است که این همه شور مردمان لرستان به بنده به دلیل اتصال اینجانب به خادمی بارگاه ملکوتی امام رضا(ع) و خدمتگذاری در عرصه‌های مختلف اجتماعی و ارتباط با مردم است.

    حجت الاسلام رئیسی گفت:امروز شرایط در کشور عزیزمان ایران با وجود همه افتخار آفرینی‌ها و عزت ‌مندی‌ها و برکاتی که به عنوان ثمره خون شهیدان داریم، ایران اسلامی سربلند است.

    وی ابراز داشت:آنچه که سایه جنگ را از کشور برداشته حضور متدینانه مردم است و آنچه که دشمن را در مقابل ایران ناتوان کرده وجود جوانانی است که حاضر هستند جان شیرینشان را برای کشور فدا کنند و در حقیقت این موضوع مربوط به یک قرارداد و پیمان و سخن نیست بلکه حضور مردم کشور را تامین کرده است.

    رئیسی ادامه داد:با گذشت ۳۸ سال از انقلاب شرایط ما برای افتخار آفرینی بسیار آماده است اما مشکلات جدی در جامعه می‌بینیم، که این مشکلات امروز مساله مردم بوده چنانکه در خرم‌آباد و کوهدشت و تمامی شهرها که قدم بگذاریم می‌بینیم که جوانان برومند کار ندارند.

    وی خاطرنشان کرد:جوان تحصیل کرده ما توانایی دارند اما زمینه‌ای برای کار نمی‌یابند و حتی پدر خانواده هم به دلیل تعطیلی کارگاهش به خانه باز می‌گردد.

    کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت:چرا برخی از مراکز تولیدی تعطیل، و نیمه تعطیل هستند و فضای کار برای افراد آماده کار وجود ندارد؟

    وی افزود:آیا برای گره گشودن از وضعیت اقتصادی باید منتظر دیگران شد؟ و یا اینکه حضور مردم و سهم دادن به جوانان و مردم تمامی قفل‌ها را خواهد گشود.

    رئیسی ادامه داد:براستی مشکل چیست؟آیا مشکل نبودن امکانات و بودجه است؟ مگر ایران کشور ثروتمندی نیست؟

    وی تصریح کرد: استفاده از امکانات کشاورزی، صنعت و معدن برای کار و تلاش می‌تواند زمینه شغل و فعالیت اجتماعی و به حرکت درآوردن چرخ های اقتصادی را فراهم کند.

    نامزد انتخابات ریاست جمهوری حرکت کردن چرخ‌های اقتصادی و توجه به امکانات موجود در کشور دانست و عنوان داشت:اگر چرخ‌های اقتصادی پر توان حرکت کنند این باعث می‌شود که مردم مشکلاتشان برطرف شود اما چرا باید چند سال منتظر ماند که دیگران برای ما گره گشایی کنند، که این موضوع خطا است.

    وی ابراز داشت: امروز زمینه برای شغل وجود دارد و ظرفیت‌های خالی بسیاری نیز در کشور است که اگر از آنها استفاده کنیم می‌توان شغل‌های زیادی را ایجاد کرد.

    رئیسی به مسکن مهر اشاره و بیان کرد:مسکن مهر چند سال است که سالی۶ درصد پیشرفت و رشد داشته و مردم منتظرند که منازلشان را تحویل بگیرند.

    وی بر رفع مشکلات شغل و رونق بازار مسکن تاکید کرد و گفت:چرا باید ۵۰۰ هزار زوج جوان آماده دریافت وام ازدواج باشند در حالی که مطمئنا اگر تنها یک بدهکار بانکی پول را برگرداند مشکل وام ازدواج حل می‌شود.

    کاندیدای ریاست جمهوری با بیان اینکه نقدینگی در کشور وجود ندارد،اظهار داشت: مگر ۷۰۰ هزار میلیارد تومان پول خرج نشد، اگر این پول وارد تولید می‌شد مطلقا ما بحران بیکاری در کشور نداشتیم، اما به جای اینکه برای اشتغال استفاده شود به عنوان تسهیلات به افراد بد حساب پرداخت شد و نتیجه این موضوع بحران بیکاری است که این موضوع در شان ملت ایران نیست.

    وی مشکل آبی کشور را ناشی از ضعف مدیریتی دانست و ادامه داد:مشکل کشور ضعف مدیریت اجرایی بوده و در بحث آب، مشکل کمبود آب نیست بلکه ضعف مدیریتی است.

    رئیسی خاطرنشان کرد: ما در ارتباط با یارانه‌ها می‌گوییم که یارانه به دهک‌های پایین پرداخت شود و حتما دهک‌های پایین باید یک وضعیت متفاوتی داشته باشند، و ما منابع آن را نیز در نظر گرفته‌ایم و تمام منابع کاملا با مطالعه در نظر گرفته شده و این موضوع قابل دفاع است.

    وی در ارتباط با مساله فساد بیان داشت:مساله فساد در کشور فراجناحی شده و ربطی به یک جناح خاص ندارد، و فساد مطلقا در کشور و و در نظام اداری ما نباید رخنه کند و لذا هیچ خط قرمزی را برای برخورد با فساد در کشور نخواهیم داشت.

    نامزد ریاست جمهوری با بیان اینکه مسایل عدیده‌ای در نظام بانکداری، مالیاتی و صادرات وجود دارد،تصریح کرد:آقایان قول دادند که نباید کالای چینی وارد کشور شود، و در حالی که نیمی از ظرفیت صنعت کشور خوابیده است، دولت گذشته در هر سال ۵ میلیارد دلار واردات کالاهای چینی به کشور داشت اما در دولت کنونی هر سال ۱۰ میلیارد دلار کالای چینی وارد کشور شده است و این در حالی است که صادرات غیر نفتی نیز ۱۰ درصد کاهش پیدا کرده است.

    وی افزود:قاچاقچیان کالا میلیاردهایی هستند که با کانتینر کالا وارد کشور کرده و مالیات نمی‌دهند،اما این مشکلات قابل حل هستند.

    رئیسی با بیان اینکه در دولت کار و کرامت برای استان‌های مختلف با توجه به نیازهای مردم و ظرفیت هر استان برنامه وجود دارد،ابراز داشت:منابع و زمینه برای اشتغال در کشور وجود دارد و ضعف ما ضعف مدیریت اجرایی و اقتصادی در کشور است.

    وی افزود:امروز ما و ملت ایران معتقدیم این وضعیت معیشت اقتصادی و بیکاری و فساد اداری در شان ملت بزرگ ایران نیست و آمدن افرادی همچون بنده برای هوا و هوس نیست و برای آن است که بتوانم جوابگوی مردم باشم.

    کاندیدای دوازدهمین انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه ما می‌خواهیم خجالت، بیکاری و فساد در کشور نباشد،عنوان کرد:ما می‌خواهیم دولتی باشد که خودش کار کند و کار ایجاد کند و دولت ما دولت تاجر نخواهد بود.

    وی یادآور شد:ما در روز اول کار در دولت، ثروتمان را به ملت اعلام خواهیم کرد و تمام تلاشمان گره گشایی از مشکلات مردم است.

    رئیسی گفت:یقین داریم با همین منابع و امکانات حداقل ۲۵ درصد از واحدهای خارج شده به مدار تولید برگشته و یارانه دهک‌های پایین افزایش پیدا خواهد کرد.

    وی از وضعیت نظام بانکی انتقاد کرد و گفت:اگر ما نظام بانکی را اصلاح نکنیم شرایط بدتر می‌شود، و قطعا با همت همه، مسایلی که می‌گویند حل نمی شود را حل خواهیم کرد.

    رئیسی ادامه داد:در فیلم تبلیغاتی ما فقر،بیکاری و تعطیلی را به معرفی نشان می‌دهیم و مردم در روز انتخابات خود تصمیم خواهند گرفت.

    وی خاطرنشان کرد:باید نگاه به ملت عوض شود و باید بدانیم به دست ملت کلیدها بر قفل‌ها زده خواهد شد و قفل‌ها گشوده می‌شود.

    وی تاکید کرد:بیگانه در کشور ما مشکلات را حل نخواهد کرد و اگر مشکلی حل شود به دست جوانان این مرز و بوم امکان پذیر است و برای تغییر این وضعیت نیازمند به اراده مردم هستیم.

    منبع: فارس

    انتهای پیام/


    خطا: فرم تماس پیدا نشد.

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *