×

 جانشین فرمانده سپاه لرستان:
رزمایش سراسری اهدای خون در لرستان برگزار می‌شود

  • کد نوشته: 13460
  • مرداد ۲۳, ۱۳۹۹
  • ۰
  • سردار توکلی، جانشین فرمانده سپاه لرستان گفت: رزمایش سراسری اهدای خون توسط پیشکسوتان و بازنشستگان نیروهای مسلح و آزادگان در لرستان برگزار می‌شود.

    رزمایش سراسری اهدای خون در لرستان برگزار می‌شود
  • سردار حبیب الله توکلی  با اشاره به برگزاری رزمایش سراسری اهدای خون در استان اظهار داشت: به مناسبت بازگشت سرافرازانه آزادگان جنگ تحمیلی به میهن اسلامی و روز تکریم خانواده پیشکسوتان نیروهای مسلح، روزهای ۲۵ و ۲۶ مردادماه رزمایش سراسری اهدای خون توسط بازنشستگان و پیشکسوتان این عرصه برگزار می شود.

    وی افزود: در این راستا تعداد زیادی از پیشکسوتان نیروهای مسلح استان برای اهدای خون به بیماران نیازمند و بستری در بیمارستان ها در این دو روز مشخص شده به پایگاه‌های انتقال خون در سطح استان مراجعه و خون خود را اهداء خواهند کرد.

    جانشین فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) استان لرستان تصریح کرد: پیشکسوتان نیروهای مسلح همانگونه که در دفاع مقدس برای دفاع از امنیت کشور خون خود را اهدا کردند، این بار برای دفاع از سلامت هم میهنان و هم نوعان خود، خون اهدا می کنند.

    وی عنوان کرد: در تمام شهرستان ها نیز مراکز انتقال خون، آماده ارائه خدمت به پیشکسوتان نیروهای مسلح در سطح استان خواهند بود.

    بیشتر بخوانید

     

    سردار توکلی گفت: متاسفانه فقط سه تا از شهرستان های استان مرکز انتقال خون دارند که قرار شده شهرستان هایی که مراکز انتقال خون دارند شهرستان همجوار خود را پوشش دهند و سعی می کنیم از پایگاه‌های سیار در شهرستانهایی که پایگاه انتقال خون ندارند استفاده کنیم.

    وی اظهار داشت: با توجه به تعداد زیاد ثبت نام کنندگان برای اهدای خون احتمالاً دو روز مشخص شده برای اهدای خون افزایش خواهد یافت، امیدواریم پیشکسوتان و بازنشستگان نیروهای مسلح اعم از سپاه، ارتش، نیروی انتظامی و آزادگان سرافراز به پایگاه‌های انتقال خون مراجعه کنند و مایه حیاتی را به همنوعان خود اهدا کنند.

    جانشین فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) استان افزود: در شهر خرم آباد با توجه به تعداد زیاد جمعیت، دوتا پایگاه انتقال خون یکی در خیابان علوی و دیگری در خیابان ۶۰ متری فعال خواهد بود و پایگاه بسیج جامعه پزشکی سپاه استان در روبه‌روی بیمارستان شهدای عشایر آماده ارائه خدمات به همشهریان است.

    وی بیان کرد: امیدواریم توانسته باشیم این اقدام خداپسندانه را در ادامه روند کمک‌های مومنانه در سطح استان اینبار به شکل دیگری با اهدای خون انجام دهیم؛ از آنجا که خون مایه حیات و ارزشی ترین داشته هر بشر است، این مطالبه را از کسانی می کنیم که سن آنها بالای ۵۰ سال است که بر اساس استانداردها و ملاک هایی که سازمان انتقال خون دارد نهایتاً افراد تا سن ۶۰ سال در صورتی که بیماریهای زمینه ای نداشته باشند می‌توانند خون اهدا کنند.

    سردار توکلی تصریح کرد: از بازنشستگان نیروهای مسلح تقدیر و تشکر می‌کنیم که همیشه جلوتر از شاغلین بوده اند و در حوادث غیر مترقبه مانند سیل و زلزله در صحنه حاضر بودند و در جمع آوری کمک های مومنانه نقش آفرینی کردند و امروز نیز در رزمایش اهدای خون پای کار هستند.

    انتهای پیام/

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *