×

سهم نمادهای دفاع مقدس در مبلمان شهری استان لرستان ناچیز است

  • کد نوشته: 13162
  • تیر ۳۰, ۱۳۹۹
  • ۰
  • مدیر کل جدید حفظ آثارو ارزش های دفاع مقدس لرستان ضمن انتقاد از  سهم ناچیز دفاع مقدس در مبلمان شهری استان گفت: علی‌رغم سهم  چشم گیر استان لرستان در دفاع مقدس ولی هیچ گونه سهمی در مبلمان شهری استان ندارد.

    سهم نمادهای دفاع مقدس در مبلمان شهری استان لرستان ناچیز است
  •  سرهنگ پاسدار محسن رشیدی ظهر امروز در مراسم تکریم و معارفه مدیران حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس که در سالن جلسات استانداری برگزار شد با اشاره به اهمیت دفاع مقدس اظهار داشت: مقام معظم رهبری می‌فرمایند دفاع مقدس برای این مقدس است که امام راحل به عنوان  عارفترین، الهی‌ترین، معنوی‌ترین و محبوبترین فرد فرمانده این جنگ بودند.

    وی افزود: مقام معظم رهبری در بحث دفاع مقدس در کلیه سخنرانی‌های خود ۱۵۰ هزار بار کلمه دفاع مقدس را تکرار کرده است و در بیانیه گام دوم انقلاب نیز می‌فرمایند برای برداشتن گام‌های موثر در آینده باید گذشته را به درستی بشناسیم و همچنین ایشان از همه ما گلایه دارند که هنوز قدرشناسی لازم از ۸ سال دفاع مقدس انجام نشده است، معارف جنگ برای نسل آینده دست به نشده و حقایق دفاع مقدس باید کشف و به نسل آینده منتقل شوند.

    مدیر کل جدید حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس لرستان عنوان کرد: استان لرستان ۶ هزار و ۳۰۰ شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است ولی تنها ۱۵۰ کتاب در این رابطه توانسته‌ایم بنویسیم که در مقابل رشادت‌های رزمندگان ارتشی، سپاهی و بسیجی استان بسیار کم است. متاسفانه در حوزه دفاع مقدس کار زیادی نشده و فاصله زیادی با منویات مقام معظم رهبری در این راستا داریم.

    وی گفت: جهت خدمت از در بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس استان از نماینده ولی فقیه در استان به عنوان پدر معنوی استان که از رشادت‌های رزمندگان لرستانی دارند  انتظار داریم راهنمایی لازم را جهت خدمت بهتر به ما ارائه دهند  و همچنین از استاندار و سایر مسئولان انتظار داریم در تکمیل موزه دفاع مقدس استان با بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس همکاری کنند.

    رشیدی تصریح کرد: مکان فعلی که بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس استان در شان این بنیاد نیست، با توجه به اینکه بنا داریم از ظرفیت دانشگاه‌ها و نخبگان، اهل قلم، محققان و پژوهشگران استفاده کنیم ولی مکانی برای دعوت از آنها نداریم.

    مدیرکل جدید حفظ آثارو ارزش های دفاع مقدس لرستان خاطر نشان کرد: علی‌رغم سهم  چشم‌گیر استان لرستان با ۶ هزار و ۳۰۰ شهید در دفاع مقدس ولی هیچ گونه سهمی در مبلمان شهری ندارد ولی متاسفانه میدانی به نام شهید شاخصی در استان نداریم.

    انتهای پیام/

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *