سردار مرتضی کشکولی در اولین نشست قرارگاه زیستی پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا با رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان که در راستای انعقاد تفاهم نامه میان سازمان بسیج مستضعفین و وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی انجام شد اظهار داشت: به منظور تعامل موثر در خصوص پیشگیری از شیوع و گسترش ویروس کرونا و در راستای هم افزایی و با هدف ارتقاء هماهنگی ارائه خدمات بهداشتی، درمانی، آموزشی، آگاهی بخشی، خدماتی و مدیریت فضای روانی با دانشگاه علوم پزشکی استان از ظرفیت های بسیج در این مسیر استفاده خواهیم کرد.

وی با اشاره به اعزام نیروهای جهادی در خانه بهداشت ها و مراکز جامع سلامت شهری و روستایی افزود: به ازای هر ۵۰۰ نفر جمعیت تعداد چهار نفر بسیجی که یک نفر اصلی و سه نفر احتیاط پیش بینی شده است، هر تیم بهداشتی مستقر در پایگاههای سطح شهر و خانه های بهداشت و مراکز جامع سلامت شامل دو نفر است که یک نفر بسیجی و یک نفر از کارکنان شبکه بهداشت ودرمان به کارگیری می شود.

فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) استان لرستان با بیان اینکه کلیه پایگاههای مقاومت بسیج مساجد و محلات برادر و خواهر به عنوان قرارگاه های پشتیبانی از تیم های عمل کننده به حالت آماده باش درآمده است عنوان کرد: در تعامل با ادارات بهداشت و درمان شهرستان ها و خانه های بهداشت شهری و روستایی، تیم مراقبت تشکیل و در تابعیت پایگاههای مقاومت بسیج مساجد و محلات برادر و خواهر درصورت اعلام نیاز دانشگاه علوم پزشکی لرستان انجام وظیفه می کند.

وی با اشاره به تقسیم آموزش بهداشتی به مبتلایان، آموزش عامه مردم و آموزش کادر درمانی بیان کرد: محتوای آموزشی توسط دانشگاه علوم پزشکی استان تولید می شود و در بحث اجرا توسط نیروهای تخصصی داوطلب بسیجی در کنار دانشگاه خواهیم بود.

سردار کشکولی با تاکید بر اینکه تاکنون نیز در بروجرد، ازنا و خرم آباد چند انبار شناسایی شده و محتکر کنندگان را دستگیر کرده‌ایم، تصریح کرد: انبار این افراد متخلف نیز پلمپ شده است.

وی تصریح کرد: اگر وضعیت به گونه‌ای باشد که ظرفیت‌های بیمارستانی به اتمام برسد ما حاضریم همه سالن‌های ورزشی سپاه، اردوگاه، کمپ های ترک اعتیاد و… را در اختیار دانشگاه علوم پزشکی قرار دهیم؛ ساختمان طرح کرامت با ظرفیت ۲۰۰ نفر در اختیار دانشگاه علوم پزشکی لرستان جهت انتقال بیماران کرونایی قرارداده می شود.

فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان با بیان اینکه سپاه استان این آمادگی را داشته که در کنار دانشگاه علوم پزشکی لرستان نسبت به انجام هرگونه مأموریت و کمکی در راستای پیشگیری و مقابله با شیوع بیماری کرونا در لرستان اقدام کند گفت: سپاه استان در بحث تامین نیروی انسانی در صورت نیاز در بحث آموزش و نیروهای تخصصی درمانی، بهداشتی، آموزشی و خدماتی جهت ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در کنار دانشگاه علوم پزشکی اعلام آمادگی کامل می کند.

انتهای پیام/