×

شناسایی هویت شهید گمنام پس از ۳۹ سال

  • کد نوشته: 15574
  • دی ۶, ۱۴۰۰
  • ۰
  • مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان با بیان اینکه شهید «نعمت‌الله شکیبایی صنوبری» سال ۹۰ به عنوان شهید گمنام در الشتر دفن می‌شود، افزود: با توجه به آزمایش‌های ژنتیک از خانواده شهید، در نهایت پیکر شهید نعمت‌الله شکیبایی صنوبری شناسایی شد.

    شناسایی هویت شهید گمنام پس از ۳۹ سال
  • محسن رشیدی  با اشاره به تشخیص هویت یکی از شهدای گمنام مدفون شده در شهرستان سلسله، اظهار کرد: شهید «نعمت‌الله شکیبایی صنوبری» متولد چهارم اسفندماه سال ۱۳۳۵ در تاریخ دهم اسفندماه سال ۱۳۶۱ در جاده خرمشهر به اهواز طی عملیات بیت‌المقدس به شهادت می‌رسد.

    وی خاطرنشان کرد: شهید صنوبری جزء تیپ ۲ لشکر ۲۱ حمزه بود که با درجه ستوان دومی به مقام رفیع شهادت نائل می‌شود.

    مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان با بیان اینکه شهید صنوبری سال ۹۰ به عنوان شهید گمنام در الشتر دفن می‌شود، افزود: با توجه به آزمایش‌های ژنتیک از خانواده شهید، در نهایت پیکر شهید نعمت‌الله شکیبایی صنوبری شناسایی شد.

    رشیدی به تمایل حضور خانواده شهید در شهرستان سلسله و زیارت قبر مطهر فرزند شهیدشان اشاره و تصریح کرد: مقرر شده که مقدمات سفر خانواده شهید از خراسان به سلسله فراهم شود و در صورت شرایط جوی مناسب مراسم استقبال روز شنبه هفته آینده برگزار خواهد شد.

    وی بیان داشت: با خانواده شهید صحبت خواهد شد که چنانچه تمایلی داشتند پیکر مطهر شهید در سلسله با قبر جدیدی بماند، چنانچه تقاضای انتقال پیکر را نیز داشته باشند، این مهم پس از انجام مراحل اداری و نظر مراجع به زادگاه شهید منتقل خواهد شد.

    مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با بیان اینکه طی سال جاری تاکنون هویت سه شهید گمنام در استان شناسایی شده، گفت: در مجموع ۱۰۴ شهید گمنام در ۳۳ نقطه از استان مدفون هستند که تا کنون ۳ نفر از شهدای گمنام هویت آن‌ها مشخص شده است.

    رشیدی با بیان اینکه روند شناسایی هویت شهدای گمنام همچنان ادامه دارد، افزود: انجام مراحل ژنتیکی روند طولانی دارد، اما پس از انجام مراحل، شناسایی کامل و بدون شبهه است.

    انتهای پیام/

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *