×

ناظر مجلس در شورای عالی بیمه انتقاد کرد؛
عدم حمایت سازمان‌های بیمه‌گر از بیماران کرونایی

  • کد نوشته: 14070
  • آبان ۶, ۱۳۹۹
  • ۰
  • عضو ناظر مجلس شورای اسلامی در شورای عالی بیمه سلامت کشور با انتقاد از عدم حمایت سازمان‌های بیمه‌گر از بیماران کرونایی، گفت: بیمه فقط برای روزهای خوش نیست.

    عدم حمایت سازمان‌های بیمه‌گر از بیماران کرونایی
  • یحیی ابراهیمی امروز سه شنبه در جمع خبرنگاران در پاسخ به برخی انتقادها مبنی بر عدم حمایت سازمان‌های بیمه از بیماران کرونایی، اظهار داشت: بله، متأسفانه شاهد عدم اجرای پروتکل‌های مربوط به کرونا هستیم، واقعیت این است که در تمام دولت‌هایی که پروتکل کرونا به شکل کامل اجرا می‌شود بخشی از کار مربوط به بیمه‌ها است یعنی باید پوشش بیمه‌ای به طور ۱۰۰ درصد انجام شود.

    هزینه ۳۰ تا ۴۰ میلیونی برای درمان کرونا

    وی، عنوان کرد: اما در کشور ما حتی داروی «رمدسیویر» که البته اثرگذاری آن را به عنوان یک پزشک متخصص تأیید نمی‌کنم تحت پوشش تحت پوشش بیمه‌ی قرار ندارد.

    نماینده مردم سلسله و دلفان در مجلس شورای اسلامی، بیان داشت: خانواده‌ها نه تنها باید با غم از دست دادن عزیزانشان کنار بیایند بلکه باید ۳۰ تا ۴۰ میلیون بابت هزینه درمان پرداخت کنند و این ظلم است.

    ابراهیمی با بیان اینکه در برخی کشورها تضمین، توسعه و دسترسی به خدمات درمانی تسهیل شده مثلاً بعضی کشورها ۶۰۰ میلیون یورو پیش پرداخت به بیمه‌ها را داشته‌اند، گفت: موضوع دیگر استهمال حق بیمه‌ها و کاهش نرخ بیمه تأمین اجتماعی هم برای کارگر و هم کارفرما است.

    وی، تاکید کرد: در عوض دولت باید این حق و حقوق را پرداخت کند.

    سازمان‌های بیمه‌گر موظف به اجرای پروتکل‌های کرونا هستند

    نماینده مردم سلسله و دلفان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه یک میلیارد یورو از سوی رهبری به بخش کرونا تخصیص پیدا کرده است، این اعتبار صرفاً باید در حوزه کرونا هزینه شود که موضوع بیمه نیز از زیرشاخه‌های اصلی کنترل کرونا است، افزود: زمانی که بیمار به علت عدم حمایت بیمه و یا نداشتن پوشش بیمه‌ای نتواند خود را درمان کند، پیامد آن افزایش مبتلایان به کرونا است.

    ابراهیمی با تاکید بر اینکه ما در برخی کشورها شاهد معافیت موقت بازپرداخت حق بیمه و پرداخت بیمه بیکاری به پرسنل و افراد تحت پوشش هستیم، تصریح کرد: ورود جدی دولت در بخش بیمه ضروری است، از طرفی سازمان‌های بیمه گر هم در بخش خصوصی و هم دولتی موظف به اجرای پروتکل‌های کرونا هستند.

    وی، تصریح کرد: بر خلاف تصور پروتکل تنها استفاده از ماسک نیست بلکه اجرای کامل پوشش بیمه‌ای نیز از اهمیت بسیار مهمی برخوردار است، نمی‌توان گفت پروتکل بهداشتی کرونا رعایت شود اما نسبت به مسائل بیمه‌ی بی توجهی شود.

    بیمه فقط برای روزهای خوش نیست

    عضو ناظر مجلس شورای اسلامی در شورای عالی بیمه سلامت کشور با بیان اینکه روزانه چندین هزار نفر مبتلا به کرونا در کشور شناسایی می‌شود، از این تعداد حداقل ۱۰ درصد نیاز به بستری شدن و دارو دارند، عنوان کرد: بنابراین و حتماً باید تحت پوشش بیمه‌ای قرار بگیرند.

    ابراهیمی با اشاره به اینکه وظیفه دولت است که در خصوص بیمه ورود کند، سیاست گذاری بیمه مربوط به شورای عالی بیمه زیر نظر رئیس جمهور و وزارت بهداشت است، افزود: متأسفانه دولت این قضیه را رها کرده است انتظار داریم دولت مسائل بیمه را رفع و از آن طرف نیز بیمه‌های خصوصی و دولتی پروتکل‌ها را در شرایط فعلی که مردم گرفتار هستند پای کار بیایند، نمی‌شود که فقط برای روزهای خوش باشند.

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *