×

فرماندار سلسله: انتخابات شورا در روستاهای دارای ۴ نامزد شهرستان سلسله برگزار می‌شود

  • اسفند ۱۶, ۱۳۹۵
  • ۰
  • فرماندار سلسله گفت: هیچ گونه محدودیتی برای برگزاری انتخابات در روستاها وجود ندارد و در تمام روستاهایی که ۴کاندیدا داشته باشند، انتخابات برگزار می‌شود. به گزارش نیساخبر وبه نقل از خبرگزاری تسنیم ، قدرت الله فلاح نژاد در همایش اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا و دهیاران روستاهای شهرستان با اشاره به جایگاه و اهمیت شوراها، […]

    فرماندار سلسله:  انتخابات شورا در روستاهای دارای ۴ نامزد شهرستان سلسله برگزار می‌شود
  • انتخابات 96

    فرماندار سلسله گفت: هیچ گونه محدودیتی برای برگزاری انتخابات در روستاها وجود ندارد و در تمام روستاهایی که ۴کاندیدا داشته باشند، انتخابات برگزار می‌شود.

    به گزارش نیساخبر وبه نقل از خبرگزاری تسنیم ، قدرت الله فلاح نژاد در همایش اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا و دهیاران روستاهای شهرستان با اشاره به جایگاه و اهمیت شوراها، اظهار داشت: قرآن کریم و دین مبین اسلام تأکید ویژه‌ای بر شورا و مشورت داشته‌اند و این امر نشان می‌دهد که مردم باید در تعیین سرنوشت خود سهیم باشند.

    وی با تأکید بر اینکه اعضای شوراها باید به نحوی عمل کنند که شوراهای محکم‌تر و تاثیرگذارتری داشته باشیم، افزود: در قانون اساسی نیز به عنوان معتبرترین قوانین اساسی دنیا نیز اشاره‌های ویژه‌ای به شورا شده است.

    فرماندار سلسله با اشاره به اختصاص ۹ قانون از قوانین موجود در قانون اساسی به شورا و اهمیت موضوع شورا در قانون اساسی، عنوان کرد: تجربه نشان می‌دهد که در هرجایی که شورا و همفکری وجود داشته شاهد موفقیت‌های بیشتری هم بوده‌ایم که که این امر نشان از اهمیت شورا دارد.

    وی با بیان اینکه هر انسانی بر اساس حقوق طبیعی که خداوند در اختیار وی قرار داده حق تعیین سرنوشت خود را دارد، بیان کرد فلسفه تشکیل شوراهای شهر و روستا برای خدمت رسانی و توسعه جوامع شهری و روستایی بوده است و تجربه نشان داده که توسعه جوامع بشری بدون شورا امکانپذیر نیست.

    فلاح نژاد با بیان اینکه مردم جوامع شهری و روستایی حق و حقوقی دارند، خاطرنشان کرد: مردم با انتخاب اعضای شورا، این حق و حقوق را به دست شورا می‌سپارند و اعضای شورا نیز براساس قوانین باید نهایت تلاش خود را در راستای خدمت رسانی به مرم و رشد و توسعه شهر و روستا به کار گیرند.

    وی با اشاره به اینکه بهترین ساز و کاری که برای خدمت به مردم طراحی شده، شورا است، تصریح کرد: قبل از انقلاب سیستم مدیریت روستاها شیوه‌ای سنتی داشت و فردی به نام کدخدا تصمیم گیرنده امور روستا بود، تصریح کرد: خوشبختانه پس از پیروزی انقلاب اسلامی این سیستم تغییر کرد و با تشکیل شورا در سال ۷۷، مدیریت روستاها به اعضای شورا و دهیاران سپرده شد که در آینده تبعات مثبت این شیوه اداره را بیشتر شاهد خواهیم بود.

    فرماندار سلسله با اشاره به دهیار به عنوان یکی از حلقه‌های سیستم اجرایی دولت و نقش مفید او در اداره روستا، اظهارداشت: انتخاب درست اعضای شورا در رشد و توسعه متوازن شهر و روستا بسیار تاثیرگذار است و اگر به دنبال توسعه متوازن هستیم باید توسعه شهرها و روستاها، هر دو مد نظرمان باشد.

    وی با بیان اینکه انتخابات مظهر مردم سالاری دینی است، افزود: در اوایل سال آینده شاهد برگزاری دو انتخابات ملی و محلی به صورت همزمان خواهیم بود که دارای دو ماهیت و حساسیت ویژه هستند لذا به عنوان مجری دولت، اجازه هیچگونه تخلفی را به هیچ کس نخواهیم داد.

    فلاح نژاد با تأکید بر اینکه با قاطعیت به دنبال برگزاری انتخاباتی، امن، سالم، بر مبنای قانون و با حضور حداکثری هستیم، عنوان کرد: در این راستا تمام کوشش و توان خود را به کار می‌گیریم تا با برگزاری انتخاباتی سالم و با حضور حداکثری بار دیگر پاسخی دندان شکن به دشمنان نظام بدهیم.

    وی با تأکید بر اینکه برگزاری انتخابات در روستاها مد نظرمان است، بیان کرد: هیچ گونه محدودیتی برای برگزاری انتخابات در روستاها وجود ندارد و در تمام روستاهایی که چهار کاندید داشته باشند، انتخابات برگزار خواهد شد.

    فرماندار سلسله با اشاره به اینکه روستاهایی که دهیار نداشته باشند تأمین اعتبار هم نخواهند شد، گفت: هر روستایی که انتخابات در آن برگزار نشود دهیار هم نخواهد داشت و  به طور یقین روستا متضرر خواهد شد.

    انتهای پیام/

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *