×

مدیرکل دفتر سلامت روان وزارت بهداشت:
لرستان به عنوان پایلوت طرح ملی پیشگیری از خودکشی انتخاب شد

  • کد نوشته: 10989
  • آذر ۱۵, ۱۳۹۸
  • ۰
  • مدیرکل دفتر سلامت روان، اجتماعی و اعتیاد وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: شناخت از دکتر نیکبخت و معاون بهداشت باعث شد تا دانشگاه علوم پزشکی لرستان به عنوان پایلوت طرح ملی پیشگیری از خودکشی انتخاب شود.

    لرستان به عنوان پایلوت طرح ملی پیشگیری از خودکشی انتخاب شد
  • دکتر حاجبی در نشست تشریح طرح ملی پیشگیری از خودکشی، اظهار کرد: عملکرد دانشگاه علوم پزشکی لرستان در کاهش آمار خودکشی نسبت به گذشته قابل تقدیر است.

    وی تصریح کرد: لرستان از استان‎های بحرانی در آمار اعلام شده فاصله گرفته است که نشان از انتخاب درست برای پایلوت شدن آن دارد.

    مدیرکل دفتر سلامت روان وزارت بهداشت با تشریح شش استراتژی طرح ملی پیشگیری از خودکشی، افزود: ارتقا کمی و کیفی خدمات ارائه شده در این برنامه یکی از مهمترین مواردی است که بر آن تأکید داریم.

    حاجبی ادامه داد: افزایش روایی داده‎های ثبت شده، کاهش انگ اجتماعی مرتبط با اطلاع رسانی، مدیریت انعکاس اخبار، کاهش دسترسی به روش‎های خودکشی و تقویت پژوهش ها با موضوع خودکشی سایر موارد این استراتژی‎ها هستند.

    وی اضافه کرد: با توجه به نقش مهم اخبار منتشر شده در خصوص خودکشی بر تهیج موارد مشابه و عمومی باید برنامه‎های توجیهی برای رسانه‎ها در مورد کیفیت انتشار اخبار تدوین و اجرا شود.

    این مقام مسئول با اشاره به این موضوع که حلقه آویز کردن، استفاده از حشره‎کش‎ها و سایر سموم رایج‎ترین روش‎های خودکشی در کشور هستند، عنوان کرد: نقش سایر دستگاه‎های اجرایی به‎ویژه جهادکشاورزی در کاهش آمارخودکشی بسیار حائز اهمیت است.

    حاجبی اظهار کرد: متأسفانه گروه سنی ۱۵ تا ۲۴ سال بیشترین آمار اقدام به خودکشی در جهان و کشور هستند.

    وی تصریح کرد: آموزش و پرورش و وزارت علوم برای پیشگیری و مقابله با این پدیده باید وزارت بهداشت را همراهی کنند.

    مدیر کل دفتر سلامت روان وزارت بهداشت آمار خودکشی کشور را نصف متوسط جهانی اعلام کرد و گفت: هر چند آمار ما از متوسط جهانی بسیار بهتر است اما حتی یک مورد از این پدیده نیز قابل قبول نبوده و باید برای جلوگیری از آن اقدام کرد.

    انتهای پیام

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *