×

لزوم رعایت شئونات ماه رمضان در لرستان؛ کالاهای اساسی مورد نیاز مردم تامین شود

  • کد نوشته: 14706
  • فروردین ۱۸, ۱۴۰۰
  • ۰
  • نماینده ولی فقیه در لرستان با بیان اینکه باید اقلام اساسی مورد نیاز مردم در ماه رمضان تامین شود تا شاهد صف‌های طولانی نباشیم گفت: در سطح استان شئونات ماه مبارک رمضان رعایت شود.

    لزوم رعایت شئونات ماه رمضان در لرستان؛ کالاهای اساسی مورد نیاز مردم تامین شود
  •  

    هر مهمانی  آداب خاص خود را دارد، مهمانی و سفره میهمان‌ خانه خداوند در مقامی خاص نسبت به مهمانی‌های دیگر قرار دارد که در آن فصل جدیدی جهت رشد روحانی و معنوی مردم مهیا می‌شود و افراد بسیاری از خلع‌ها و نقصان‌های فکری، معنوی و حتی مادی خود را در این ماه مبارک خداوند برطرف می‌کنند بر همین اساس آماده شدن برای این ماه یک ضرورت است این در حالی است که ماه رمضان امسال نیز همچون سال گذشته با توجه به شیوع ویروس کرونا متفاوت‌تر از سال‌های گذشته است  و این موضوع شرایط را برای مسئولان و خانواده‌ها نیز  متفاوت کرده است.

    در همین راستا ظهر امروز جلسه هماهنگی ماه مبارک رمضان با حضور نماینده ولی فقیه در استان، مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی و برخی مدیران دستگاه‌های مربوطه استان برگزار شد.

    حجت الاسلام والمسلمین سید احمدرضا شاهرخی نماینده ولی فقیه در لرستان در این جلسه با بیان اینکه در بحث الزامات و شئونات ماه مبارک رمضان  نیاز است با دقت بیشتر و متفاوت‌تر از سال‌های قبل  برنامه‌ریزی شود اظهار داشت: متاسفانه در سال‌های قبل در سطح شهر شاهد صحنه‌هایی از عدم رعایت شئونات مبارک رمضان بودیم که شایسته  استان تمام شیعه و اسلامی لرستان نیست.

    وی لرستان با بیان اینکه بازار و خیابان‌های استان در ماه مبارک رمضان باید اسلامی باشد افزود: جهت رعایت شئونات  ماه مبارک رمضان با همکاری سازمان‌های مربوطه و اتحادیه اصناف باید با برنامه‌ریزی‌هایی انجام شده فضایی فراهم شود که در سطح استان شئونات ماه مبارک رمضان رعایت شود چرا که بی اعتنایی نسبت به شئونات این ماه در سال‌های آینده بیشتر و غیر قابل کنترل می‌شود.

    نماینده ولی فقیه در لرستان با بیان اینکه تعطیل شدن مراسمات مذهبی و دینی در ماه رمضان تحت این عنوان که عادی انگاری می شود قابل قبول نیست عنوان کرد: اظهار نظرهای قطعی و متفرقه در رابطه با تعطیلی مراسمات ماه مبارک رمضان باید با تامل بیشتری انجام شود چرا که از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون بیشترین رعایت پروتکل‌های بهداشتی از طرف افراد متدین بوده است و به طور یقین جلسات و مراسماتی که برگزار می‌شود با رعایت فاصله گذاری اجتماعی و کلیه پروتکل‌های بهداشتی است.

    وی ضمن تاکید بر تهیه اقلام اساسی مورد نیاز مردم در ماه مبارک رمضان بیان کرد: ستاد تنظیم بازار استان جهت تامین کالای اساسی مورد نیاز مردم باید تلاش کنند اقلام مورد نیاز و کالاهای اساسی مردم در ماه مبارک رمضان  به میزان لازم  در بین مردم توزیع کنند که مردم دچار مشکل نشوند و شاهد صف‌های طولانی نباشیم.

    حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی گفت: با توجه به شیوع کرونا و لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی  فعالیت‌های تبلیغی در دورهمی‌های با تعداد اندک فرصت خوبی است  که گفتمان موثر تر مورد توجه قرار بگیرد.

    وی با اشاره به ظرفیت فضای مجازی جهت برگزاری برنامه‌های ماه مبارک رمضان تصریح کرد: می‌توانیم با همدلی، اتحاد و یاری خداوند کلیه برنامه‌های ماه مبارک رمضان را در فضایی متفاوت‌تر برگزار کنیم.

    نماینده ولی فقیه در لرستان خاطرنشان کرد: امیدواریم در ماه مبارک رمضان کمک‌های مومنانه توسط ستاد اجرایی فرمان امام (ره)، مشارکت‌های مردمی ستاد مقابله با کرونا و سایر سازمان‌های مسئول بیش از گذشته ادامه داشته باشد تا بتوانند خدمات بهتری به جامعه هدف و نیازمندان ارائه بدهند.

     امسال ماه مبارک رمضان هیچ مسجدی تعطیل نیست 

    حجت الاسلام والمسلمین مهدی قدرتی مدیر کل سازمان تبلیغات استان لرستان نیز در این جلسه با بیان اینکه امسال در ماه مبارک رمضان هیچ مسجدی تعطیل نیست اظهار داشت: امسال در ماه مبارک رمضان کلیه مساجد استان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی باز است و با هرگونه پلمب کردن مسجد به شدت برخورد می‌شود.

    وی  با بیان اینکه متاسفانه سال گذشته به دلیل مدیریت ضعیف دعا و نیاش  از  مردم گرفته شد افزود: انتظار داریم امسال کلیه ادارات به ویژه شهرداری  جهت فضا سازی شهر در ماه مبارک رمضان اقدام‌ کنند و همچنین  محافل انس با قرآن در بوستان‌ها و پارک‌های شهر البته در صورتی که وضعیت رنگ بندی شهرها مناسب باشد برگزار شود.

    مدیرکل  سازمان تبلیغات اسلامی استان لرستان عنوان کرد:  با توجه به  برگزاری مواسات و کمک‌های مومنانه توسط گروههای جهادی از سازمان صمت استان انتظار داریم  اقلام مورد نیاز  این گروه‌ها با قیمت مناسب‌تر در اختیار آنها قرار دهد.

    وی بیان کرد: متاسفانه طی سال‌های اخیر فضای عمومی  شهرها در ماه مبارک رمضان  مناسب یک استان  تمام  شیعه نیست و شاهد فعالیت رستوران‌ها و اغذیه فروش‌ها در طول روز هستیم در همین راستا از اتحادیه اصناف و نیروی انتظامی انتظار داریم با جدیت بیشتری  بر رستوران‌ها، سفرخانه‌ها، بازار و همچنین رعایت حجاب و شئونات ماه مبارک رمضان نظارت داشته باشند.

    حجت الاسلام والمسلمین قدرتی با بیان اینکه امسال در ماه مبارک رمضان  ۴۰۰ مبلغ به استان اعزام می‌شود گفت: در نظر داریم با همکاری ارشاد اسلامی ۳۰ نمایشگاه کتاب در شهرهای استان به تعداد مساجدی که دارند  برگزار و همچنین غبار روبی مساجد توسط اداره اوقاف انجام شود.

    انتهای پیام/

     

    منبع: تسنیم
    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *