×

متخلفان و مقصران حادثه مرگبار آزادراه خرم‌آباد_بروجرد شناسایی شوند/ لزوم ورود بازرسی و دادستانی به ماجرا

  • اسفند ۷, ۱۴۰۰
  • ۰
  • به گفته مدیرکل راهداری لرستان تردد خودروهای سنگین در آزادراه خرم‌آباد_بروجرد به دلیل نا ایمن بودن برخی نقاط ممنوع شده است. این در حالی است که شامگاه پنجشنبه دو نفر بر اثر حادثه در عوارضی این محور کشته شدند. سوال اینجاست چرا پیش از این علاج کار نشده تا از مرگ چند نفر جلوگیری شود؟

    متخلفان و مقصران حادثه مرگبار آزادراه خرم‌آباد_بروجرد شناسایی شوند/ لزوم ورود بازرسی و دادستانی به ماجرا
  • شامگاه پنجشنبه بود که خبر ناگوار برخورد تریلر با باجه عوارضی خرم‌آباد_بروجرد مخابره شد. حادثه‌ای که در نهایت باعث مرگ دو نفر از پرسنل دریافت عوارضی شد و چند نفر نیز زخمی شدند.

    در پی بروز این حادثه اعلام شد که آزادراه خرم‌آباد_بروجرد دارای برخی نواقص بوده و جانمایی عوارضی آن اشتباه است و باید اصلاح و جابه‌جا شود.

    معاون سیاسی‌، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان شب حادثه برخورد تریلر با عوارضی در محل حاضر شد و دستورات لازم را برای بررسی ابعاد مختلف حادثه و جلوگیری از حوادث مشابه صادر کرد.

    بعد از گذشت یک روز از حادثه مرگبار در عوارضی آزادراه خرم‌آباد_بروجرد مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان از ممنوعیت تردد وسایل نقلیه سنگین از این محور خبر داد.

    در خبری که از سوی اداره راهداری منتشر شد، عباس شرفی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان اظهار کرد: با توجه به وقوع حادثه ناگوار شب گذشته در آزادراه خرم آباد _ بروجرد که بر اثر برخورد یکدستگاه وسیله نقلیه سنگین با باجه عوارضی دو نفر از عوامل این آزادراه جان باختند، تردد کلیه وسایل نقلیه سنگین از محور آزاد راه خرم آباد_ بروجرد( مسیر بروجرد به سمت خرم آباد) به دلیل عدم ایمنی کافی تا اطلاع ثانوی ممنوع می‌باشد.

    اعلام خبر ممنوعیت تردد ماشین‌های در این آزادراه نشان می‌دهد نواقص و مشکلات این محور از قبل وجود داشته است.

    سوال اینجاست که اگر مسوولان ذی‌ربط از نا ایمن بودن برخی موارد در آزادراه به ویژه جانمایی نامناسب عوارضی مطلع بوده‌اند پس چرا پیش از این و تا قبل از مرگ چند انسان اقدامی برای رفع نواقص و ایمن سازی آزادراه انجام نداده‌اند؟

    این موضوع باید بررسی شود که چه کسانی وظیفه بررسی موارد ایمنی آزادراه خرم‌آباد_بروجرد را که هنوز یک سال از افتتاح آن نگذشته است بر عهده داشته‌اند و این افراد بر چه اساسی نقاط ضعف و نواقص موجود را نادیده گرفته‌اند و تا قبل از ایمن شدن کامل محور مجوز تردد در آن را صادر کرده‌اند؟

    ممنوعیت تردد وسایل نقلیه سنگین در آزادراه خرم‌آباد_بروجرد به منظور جلوگیری از حوادث مشابه راه حل کوتاه مدت است، اما راه حل اساسی نیست و انتظار می‌رود مسوولان متولی ضمن اصلاح اساسی نقاط ناایمن و مشکلات موجود، نسبت به برخورد جدی و قانونی با کسانی که نسبت به مشکلات این آزادراه تازه تاسیس در بدو افتتاح چشم پوشی کرده‌اند اهتمام داشته باشند.

    قطعا ورود سازمان بازرسی و دادستانی به این موضوع می‌تواند راهگشا باشد و از تکرار چنین اشتباهاتی که منجر به مرگ انسان‌ها شود جلوگیری کند.

    انتهای پیام/

    نویسنده: سعید سرشار
    منبع: فارس
    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *