×

مدیرکل هنرهای نمایشی ایران مطرح کرد جشنواره تئاتر استان‌ها کانون تعالی و توسعه هنر تئاتر

  • شهریور ۱۸, ۱۳۹۶
  • ۰
  • مدیرکل هنرهای نمایشی ایران گفت: جشنواره‌ استانی تئاتر دستاوردی است برای آغاز دیگر گونه تئاتر این سرزمین که امیدواریم این جشنواره‌ها کانون تعالی و توسعه این هنر اصیل و بدیع باشد. به گزارش نیساخبر“مهدی شفیعی ، به برگزاری جشنواره استانی تئاتر در بروجرد اشاره و بیان کرد: امروز تئاتر استان‌ها با عبور از رویدادهای صرفا […]

    مدیرکل هنرهای نمایشی ایران مطرح کرد جشنواره تئاتر استان‌ها کانون تعالی و توسعه هنر تئاتر
  • مدیرکل هنرهای نمایشی ایران گفت: جشنواره‌ استانی تئاتر دستاوردی است برای آغاز دیگر گونه تئاتر این سرزمین که امیدواریم این جشنواره‌ها کانون تعالی و توسعه این هنر اصیل و بدیع باشد.

    به گزارش نیساخبر“مهدی شفیعی ، به برگزاری جشنواره استانی تئاتر در بروجرد اشاره و بیان کرد: امروز تئاتر استان‌ها با عبور از رویدادهای صرفا رقابت آفرین و تولیدات جشنواره محوربه پدیده‌ای مسئول و هنری جامعه اندیش سوق پیدا کرده‌است.

    وی ادامه داد: خاستگاه این تمایز می‌تواند عاملی همچون اعتقاد به فرهنگ آفرینی تئاتر در بسترهای تربیتی شهروندی، آسیب‌های اجتماعی  و بهبود زیست مردم باشد.

    مدیرکل هنرهای نمایش ایران با اشاره به این مطلب که جشنواره‌های تئاتر استانی اکنون یکی از فرصت‌های معرفی این رویکرد است بیان کرد: آن چه باید در این الگو آفرینی بر آن تاکید شود تولید تئاتر براساس ضرورت‌های زمانی، مکانی و تعالی جریان‌های اجتماعی است.

    شفیعی افزود: مخاطب تئاتر امروز نه به قصد صرفا تماشای یک تئاتر، که به شوق دانش افزایی و نشاط جویی هنرمندان این عرصه‌ خطیر را همراهی می‌کند و با اعتقاد به این نقش آفرینی صحنه‌ها در تغییر نگرش‌ها و نگره‌های اجتماعی به تماشا می‌نشیند.

    وی گفت: غنیمت درک این سطح از تمایز آفرینش هنری تعالی کیفی تئاتر استان‌ها مرهون ترویج  دانش تئاتر و توسعه فضاهای تئاتری است که به اتفاق امکان حصول نتیجه‌ای آگاهانه و رویکردی خرد بنیان را فراهم می‌کند.

    شفیعی تاکید کرد: این جشنواره‌ها دستاوردی است برای آغاز دیگر گونه تئاتر این سرزمین که امیدواریم جشنواره تئاتر استان‌ها کانون تعالی و توسعه این هنر اصیل و بدیع باشد.

    انتهای پیام/

    منبع:فارس

    خطا: فرم تماس پیدا نشد.

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *