×

مراسم ارتحال حضرت امام در شهرستان سلسله برگزار می‌شود

  • خرداد ۱۰, ۱۳۹۶
  • ۰
  • امام جمعه موقت الشتر گفت: با توجه به همزمانی ماه مبارک رمضان و ایام ۱۴ و ۱۵ خرداد، مراسم گرامی‌داشت ارتحال امام خمینی(ره) و یوم‌الله ۱۵ خرداد در شهرستان سلسله با حضور اقشار مختلف مردم و مسئولین برگزار خواهد شد. به گزارش نیساخبر؛حجت‌الاسلام «صالحی» در حاشیه جلسه هماهنگی ارتحال امام(ره) و پانزده خرداد در گفتگو […]

    مراسم ارتحال حضرت امام در شهرستان سلسله برگزار می‌شود
  • مراسم ارتحال حضرت امام در شهرستان سلسله برگزار می‌شود

    امام جمعه موقت الشتر گفت: با توجه به همزمانی ماه مبارک رمضان و ایام ۱۴ و ۱۵ خرداد، مراسم گرامی‌داشت ارتحال امام خمینی(ره) و یوم‌الله ۱۵ خرداد در شهرستان سلسله با حضور اقشار مختلف مردم و مسئولین برگزار خواهد شد.

    به گزارش نیساخبر؛حجت‌الاسلام «صالحی» در حاشیه جلسه هماهنگی ارتحال امام(ره) و پانزده خرداد در گفتگو با خبرنگار لرسو ضمن اشاره به اهمیت ۱۴ خرداد و سالروز ارتحال بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی، ابراز داشت: مراسم ارتحال امام فرصتی است تا ما بتوانیم بیشتر و بهتر حضرت امام(ره) و راه ایشان را به نسل جوان کشورمان و مردم دنیا معرفی کنیم.

    وی با بیان اینکه این نظام مقدس و انقلاب از برکت امام خمینی(ره) و خون شهداء است، ادامه داد: شناخت و حراست از دستاوردهای امام(ره) و وفاداری به آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب اسلامی وظیفه همگانی است.

    امام جمعه موقت الشتر با بیان اینکه برای شناخت راه باید امام (ره)را همچون قطب‌نما و شاخص در زندگی فردی و اجتماعی خود قرار دهیم، تصریح کرد: شناخت راه امام(ره)، روشنی‌بخش دل‌ها و چراغ هدایت خواهد بود لذا برای تشخیص راه و موضع‌گیری مناسب در حوادث و تحولات و همچنین جلوگیری از انحراف‌ها، بایستی به معیار و شاخص دقیقی همچون امام خمینی(ره) متوسل شد.

    وی شناخت اصول و اندیشه های امام(ره) برای رسیدن به آرمان امام را ضروری ذکر و خاطرنشان ساخت: آرمان‌های مقدس امام راحل و عظم‌الشأن(ره) و شاخص‌های راه ایشان را باید برای نسل جوان تبیین و انتقال داد که نمونه بارز آن وصیت‌نامه حضرت امام (ره) می‌باشد.

    حجت‌الاسلام صالحی با بیان اینکه استکبارستیزی یکی از آرمان‌های مقدس حضرت امام(ره) می‌باشد، گفت: هرکجا که از اصول امام(ره) فاصله گرفتیم و به وعده‌های فریبنده کشورهای مستکبر و وابسته به استکبار اعتماد کردیم نتیجه‌ای جز ضرر عاید ملت و کشور نشده است.

    وی با اشاره به لزوم توجه به ظرفیت‌های داخل در راستای توسعه همه جانبه کشور از جمله جوانان و پتانسیل‌های اقتصادی موجود، این امر را خودباوری ذکر و ابراز داشت: آن چیزی که امام عظیم‌الشأن ما به ملت نشان دادند، توانایی‌ها و استعدادهای داخلی بود، ایشان تأکید داشتند که بایستی در حل مشکلات و معضلات به همه آحاد جامعه تکیه داشت تا کشور از توطئه و دست‌اندازی دشمن ایمن باشد چرا که دشمنان انقلاب همواره سعی کرده‌اند تا با القاء روحیه یأس و ناتوانی، خودباوری را از ملت بگیرند اما امروز و پس از گذشت نزدیک به چهار دهه از انقلاب می‌بینیم که این نظام مقدس علی‌رغم میل استکبار جهانی، مقتدرتر از گذشته به راه خود ادامه می‌دهد چرا که خلف صالح ایشان حضرت امام خامنه‌ای، همان راه روشن بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی را مقتدرانه طی می‌کنند.

    امام جمعه موقت الشتر با بیان اینکه خودباوری و ایستادگی دربرابر ظالمان و مستکبرین، بزرگترین درس امام خمینی(ره) است، افزود: برخی افراد در داخل کشور تعامل سازنده را به معنای ورود سرمایه‌های خارجی و ورود به نظم جهانی می‌دانند درحالی که این امر به معنای پذیرش استعمار و از دست دادن استقلال کشور و مخالف سیره امام(ره) است.

    وی در ادامه به اهمیت ۱۵خرداد اشاره و با بیان اینکه قیام ۱۵ خرداد امام، کمر استکبار جهانی را شکست، تصریح کرد: حضور مردم در قیام پانزده خرداد نشان دهنده پشتیبانی مردم از انقلاب اسلامی ایران بوده که به گوش همه جهانیان رسانیده شد.

    وی خاطرنشان ساخت: بیداری جهان اسلامی نتیجه قیام ۱۵ خرداد امام(ره) است که در پی آن، کمر استکبار جهانی را شکست و شاهد قیام جوانان برومند انقلابی و برومند در منطقه هستیم.

    حجت‌الاسلام صالحی با اشاره به برگزاری مراسم مراسم گرامی‌داشت ارتحال امام خمینی(ره) و پانزده خرداد در شهرستان سلسله، گفت: با توجه به همزمانی ماه مبارک رمضان و ایام ۱۴ و ۱۵ خرداد، مراسم گرامی‌داشت ارتحال امام خمینی(ره) در روز ۱۴ خرداد در مسجد مصلای امام سجاد(ع) رأس ساعت ۱۲ با حضور اقشار مختلف مردم و مسئولین برگزار خواهد شد.

    وی در پایان با اشاره به اینکه مراسم بزرگداشت روز ۱۵ خرداد نیز رأس ساعت ۱۲ در مسجد مصلای امام سجاد(ع) با حضور گسترده مردم برگزار می‌شود، خاطرنشان ساخت: برنامه‌های مختلف و متنوعی از جمله مرثیه‌سرایی و سخنرانی در موضوعات شاخص‌های راه امام(ره) و تبیین واقعه ۱۵ خرداد در این مراسمات تدارک دیده شده است.

    انتهای پیام/

    منبع خبر: لرسو

    خطا: فرم تماس پیدا نشد.

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *