×

سخنگوی دولت سیزدهم:
مردمی بودن این دولت، استراتژی، راهبرد و مسیر حل مشکل است

  • شهریور ۴, ۱۴۰۱
  • ۰
  • سخنگوی دولت سیزدهم گفت: دولت معتقد است که اگر گفتمان حاکم برآن گفتمان مردم سالاری، مردمی بودن و مردم گرایی است، راهبرد اصلی حل تمام مشکلات نیز بازگشت و بهره‌برداری از همان گفتمان است، یعنی مردمی بودن در این دولت تنها یک گفتمان نیست بلکه یک استراتژی، راهبرد و مسیر حل مشکل است.

    مردمی بودن این دولت، استراتژی، راهبرد و مسیر حل مشکل است
  • علی بهادری جهرمی، در جلسه مشترک شورای اداری و شورای اطلاع‌رسانی لرستان که در سالن آمفی تئاتر استانداری برگزار شد، ضمن تبریک روز کارمند، اظهار کرد: بعد از برگزاری ۳۱ سفر استانی در یک سال که رکورد زده شد، امروز رکورد دوم با ۳۱ سفر استانی در یک روز شکسته شد، امروز تمام دولتمردان در تمام استان‌های کشور مهمان مردم هستند برای اینکه نگاه راهبردی و گفتمانی دولت که مردمی بودن و توجه به بدنه اجتماعی در اقصا نقاط کشور، نه اینکه معنای خاصی از مردم کنیم، این نگاه یکی از مثل. های آن این سفرهای مردمی است که شنونده نکات مردم در جلسات مختلف و هم انتقال دهنده گزارش عملکرد دولت به صاحبان اصلی کشور یعنی مردم در یک سالگی دولت است.

    وی ادامه داد: تمرکز دشمن ما به خاطر ضربه زدن به نظام و مردم کشورمان در حوزه اقتصاد بوده است، تحریم‌هایی که خودشان نامش را فلج کننده گذاشتند.

    بهادری جهرمی افزود: یک چنین حجمی از فشار را بعد از انقلاب مستمراً داشتند و در چند سال اخیر آن‌را تشدید کردند، آزموده هم شد که روش‌هایی مختلف تأثیری بر رویه آن‌ها نمی‌گذارد و آن‌ها دلسوز مردم ایران نیستند که اگر بودند هرگز تحریم نمی‌کردند.

    سخنگوی دولت سیزدهم ادامه داد: ابزار مکملی را دشمن ما و دنیای استکبار به کار گرفت و وقتی دید این تحریم‌های گسترده اقتصادی و فشار اقتصادی نمی‌تواند ایران مقاوم و مردم این سرزمین را از پای بیاندازد، از ابزار رسانه، عملیات روانی، تخریب افکار عمومی استفاده کردند، البته این الگویی است که ایادی شیطان همیشه داشتند و چیز جدیدی نیست.

    وی افزود: طبیعتاً پاسخ ما و دفاع ما و اقدام ما نیز در این حوزه باید در این دو حوزه اقدام جهادی در حل مسائل اقتصادی و توسعه و پیشرفت و آبادانی کشور و پا به پای آن جهاد تبیین باشد، دلیل تأکیدات مکرر مقام معظم رهبری در سال‌های اخیر بر این معناست که هیچ یک از این دو بدون دیگری مثمر ثمر نخواهند بود.

    بهادری جهرمی با اشاره به اینکه مسأله آن است که دولت سیزدهم چه راهبردی برای پیشبرد این دو حوزه داشت، تصریح کرد: برای اینکه اقدام جهادی در عرصه عمل برای حل مشکلات گسترده مردم داشته باشد و پا به پای آن بتواند نهضت روشنگری یا جهاد تبیین یا اقدام رسانه‌ای متناسب با آن عملیات فریب یا روانی گسترده و عظیم سرمایه‌گذاری شده طرف مقابل داشته باشد.

    سخنگوی دولت سیزدهم تصریح کرد: راهبرد دولت برای پیشبرد این مسئله مبتنی بر همان گفتمان دولت است، دولت معتقد است که اگر گفتمان حاکم بر آن گفتمان مردم سالاری و مردمی بودن و مردم گرایی است، راهبرد اصلی حل تمام مشکلات نیز بازگشت و بهره‌برداری از همان گفتمان است، یعنی مردمی بودن در این دولت تنها یک گفتمان نیست بلکه یک استراتژی، راهبرد و مسیر حل مشکل است.

    وی با اشاره به اینکه ما دو نگاه و راهبرد برای حل مسائل و مشکلات کشور در طول دهه‌های گذشته داشتیم، بیان کرد: یک نگاه و راهبرد حلال مشکلات کشور را در خارج از مرزها جستجو می‌کند و معتقد به برون‌زا بودن این موضوعات است، در همه عرصه‌ها، زیرساخت‌ها و … زیرساخت‌ها و ابزارهای بیرون را مبنا قرار دادند و آن‌ها تکیه‌گاه شدند، نگاه مقابل که نگاه حاکم بر این دولت است می‌گوید نگاه برون‌زا هرگز، هرگز نمی‌توان به پای دیگر تکیه کرد، نگاه باید درون‌زا و برون‌نگر باشد، در عین استفاده از تجربیات برون جوشش از درون برمی‌خیزد، باید نگاه ما درون‌زا باشد و به داشته‌ها و توانایی‌های خود تکیه کنیم.

    بهادری جهرمی ادامه داد: اصلی‌ترین دارایی هر کشوری مردم آن هستند، مبتنی بر این نگاه یعنی درون‌زا بودن حاکمیت و کلید حل مشکلات مردم محور حل مسائل و اقدامات دولت می‌شوند.

    سخنگوی دولت سیزدهم ادامه داد: در حوزه تبیین و رسانه نیز همینگونه است، مردم باید به مدیریت میدان تبیین و جهاد اسلامی برگردند، مسیری که متأسفانه تخریب شده است.

    وی تصریح کرد: اساساً اعتقادی به حاکمیتی کردن امور از جمله رسانه ندارم، حاکمیت مکلف به حمایت، هدایت و نظارت بر حوزه‌های مختلف ازجمله رسانه است اما تکیه‌گاه کجاست، مبنا را کجا باید قرار دهیم، رسانه‌ای که بخواهد دولتی باشد و تکیه‌گاه آن دولتی باشد آزاد نخواهد شد.

    بهادری جهرمی بیان کرد: با این راهبرد که مبتنی بر گفتمان بود، یعنی نگاه مردمی، در طول سال گذشته مشکلات متعددی پشت سر گذاشته شد، همانگونه که راهبرد اشتباه قبلی، با قرار دادن همه تخم‌مرغ‌ها در یک سبد، مشکلات متعددی برای ما ایجاد کرد، نه نفت ما را درست خریدند، نه پول فروش نفت را به ما برگرداندند، نه مطالبات ما را درست دادند و نه حتی واکسن کرونا به ما دادند، نتیجه تراز تجاری منفی ما در حوزه تجارت خارجی بود، یعنی واردات ما از صادرات پیشی گرفت و میانگین رشد اقتصادی ما در دهه ۹۰ صفر شد.

    سخنگوی دولت سیزدهم ادامه داد: نتیجه تورم دوازده ماهه منتهی به شهریور ۱۴۰۰ ما شد ۶۰ درصد، حجم نقدینگی موجود در کشور در شهریور ۱۴۰۰ چهار هزار هزار میلیارد تومان هشت برابر سال ۹۶ شد، یعنی هر لحظه منتظر تغییر قسمت در بازار باشیم یعنی بمب نقدینگی که منظور تورم حداقل ۴۰ درصدی است.

    وی ادامه داد: این شرایط ناشی از نگاه برون‌زا با نگاه درون‌زا و تکیه کردن به مردم در طول یک سال گذشته به رشد اقتصادی پنج درصدی، تراز تجارت خارجی مثبت، وصول مطالبات نفتی، دو برابر شدن فروش نفت و مشتقات نفتی ما مبدل شده است که جای کسری بودجه را پر می‌کند، نتیجه شروع و آغاز بازگشت اعتماد مردم است که شاید یکی از بدترین و مهلک‌ترین آثار نگاه به بیرون از بین بردن اعتماد مردم است.

    بهادری جهرمی تصریح کرد: با نگاه تکیه به مردم و ظرفیت‌های مردمی و برگرداندن دولت به جایگاه اصلی یعنی هدایت، حمایت و نظارت در همه حوزه‌ها ازجمله جهاد تبیین هم اقدامات ما به ریل اصلی‌اش برمی‌گردد که در این یک سال موفقیت‌هایی حاصل شده، اما موفقیت در گرو ثبات، استمرار و استقامت در مسیر صحیح و گذران زمان مناسب است.

    سخنگوی دولت سیزدهم عنوان کرد: مسئولیت جهاد تبیین فقط بر عهده اصحاب رسانه نیست، تک تک مای مدیر و شهروند مکلف هستیم به حقایق چراغ بیاندازیم و آن‌ها را برای خودمان روشن کنیم.

    وی افزود: وقتی کام مردم تلخ است آیا باید نمک روی زخم آن‌ها پاشید و تلخی‌ها را مُد کرد، یا شیرینی به زبان او بریزیم، الان رسانه‌های ما چه می‌کنند آیا می‌گردند خبر تلخ پیدا کنند و نمک به زخم مردم می‌دانند یا می‌گردند خبر خوش و شیرین پیدا کنند در مسیر بازگشت اعتماد عمومی، شرایط اقتصادی و سلامت شیرینی را به کام تلخ مردم نشان می‌دهند.

    بهادری جهرمی ادامه داد: چقدر پیام‌رسان دست آوردهای چهل ساله کشور به جامعه مخاطب خودمان هستیم، عرصه جهاد تبیین و عرصه جهاد، برای حل مشکلات اقتصادی مردم هر دو رزمنده می‌طلبد، محل عملیات متمرکز و گسترده و همه‌جانبه مقابله است، هرکس مرد راه است اینجا میدان جهاد است که در این میدان دولت مکلف به پشتیبانی است و اگر به رزمنده اسلحه نرسد دست خالی نیز کار خود را انجام می‌دهد.

    انتهای پیام

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *