×

مرزهای لرستان به تاراج رفت/ تکذیب به جای پیگیری

  • کد نوشته: 5415
  • تیر ۱۳, ۱۳۹۶
  • ۰
  • حق کشی و غارت چندین باره منابع آبی استان لرستان اولین بار نبوده است اما مسئولان استانداری لرستان در اظهاراتی عجیب آن را شیطنت رسانه ای عنوان می کنند. به گزارش نیساخبر ” و به نقل از  سفیر افلاک شاخص مرزبندی بین استان ها همواره یکی از موضوعات مهم مورد توجه بوده است. مرزهای بین […]

    مرزهای لرستان به تاراج رفت/ تکذیب به جای پیگیری
  • مرزهای لرستان به تاراج رفت/ تکذیب به جای پیگیری

    حق کشی و غارت چندین باره منابع آبی استان لرستان اولین بار نبوده است اما مسئولان استانداری لرستان در اظهاراتی عجیب آن را شیطنت رسانه ای عنوان می کنند.

    به گزارش نیساخبر ” و به نقل از  سفیر افلاک شاخص مرزبندی بین استان ها همواره یکی از موضوعات مهم مورد توجه بوده است. مرزهای بین استان ها همواره دچار تغییر و تحولاتی بوده است که در این بین مسئولان برخی استان ها با هوشیاری و گاها از غفلت مسئولان دیگر استان ها سوء استفاده کرده و دست به تغییراتی غیرقانونی  به نفع خود می زنند که در پی آن حقوق مردم استان دیگر پایمال می شود.

     بررسی نقشه های مرزبندی جغرافیایی نشان می دهد مرزهای استان لرستان طی یک اقدام بدون سر و صدا تغییر کرده است و بخشی از اراضی این استان توسط دیگر استان ها به تصرف درآمده است.

     این درحالی است که بخش های جدا شده از بخش های پرآب این منطقه بوده است به نحوی که استان اصفهان با تصرف غیرقانونی بخش پر آب استان های لرستان و چهارمحال و بختیاری به هم مرزی با استان خوزستان رسیده است.

     تغییر مرزهای لرستان0

    این تغییرغیر قانونی در مرزهای جغرافیای استان لرستان و چهارمحال و بختیاری و اضافه کردن مناطق آبخیز این دو استان به استان اصفهان از روز گذشته سرو صداهای زیادی را به پا کرده و باعث نگرانی مردم این استان ها شده است چراکه حق کشی و غارت چندین باره منابع آبی استان لرستان اولین بار نبوده است اما مسئولان استانداری لرستان در اظهاراتی عجیب آن را شیطنت رسانه ای عنوان می کنند در حالی که سایت وزارت کشور تصرف بخشی از خاک لرستان توسط اصفهان را تائید کرده است اما این سایت در پی انتشار اخبار تغییرغیرقانونی مرزهای لرستان یکی از ٢نقشه تصرف خاک لرستان و چهارمحال توسط اصفهان را از روی سایت خود حذف کرد.

    این در حالی است که مقایسه نقشه قدیم و جدید نشان می دهد که استان های  لرستان و چهارمحال بختیاری همسایه هستند و اصفهان مرز مشترکی با خوزستان ندارد اما در نقشه جدید مناطق آبخیز استانهای چهارمحال بختیاری و لرستان به اصفهان رسیده و هم مرز با خوزستان است.

     تغییر مرزهای لرستان1

    تغییر مرز مسئله مهمی است که نباید مورد غفلت قرار بگیرد و می طلبد مسئولان استان با جدیت و هوشیاری اجازه پایمال شدن حقوق مردم لرستان را ندهند این در حالی است که مسئولان استانداری لرستان به جای بررسی دقیق موضوع و پیگیری حقوق مردم لرستان آن را تکذیب می کنند.

    به طوری که ناهید پرویزپور؛مدیر کل سیاسی انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری لرستان در رابطه با الحاق بخش پر آب استان های لرستان وچهار محال و بختیاری به استان اصفهان و تغییر نقشه و خط مرزی بین استان های مذکور را شایعه و خلاف واقع دانست.

    احسان جهانیان؛فرماندار الیگودرز نیز در رابطه با ” تغییر مرز بی سرو صدا” گفت: روال قانونی تغییر در خطوط مرزی شهرستانها و استانها  منوط به درخواست فرمانداران و تایید دفتر سیاسی انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری است که این موضوع بصورت پیشنهاد به دفتر تقسیمات کشوری وزارت کشور ارائه می شود.

     نقشه جدید مرزها

    وی با تأکید بر این که هرگونه جابجایی خطوط مرزی استانها نیاز به تصویب در هیات وزیران دارد،گفت: تا کنون هیچگونه گردش کاری در خصوص تغییر در خطوط مرزی شهرستان صورت نگرفته  است.

    همه این تکذیبیه ها و اظهارات مسئولان استان در حالی است که نقشه گوگل مپ نشان می دهد اصفهان با تصرف بخشی از خاک لرستان و چهار محال با خوزستان هم مرز شده است و مرز لرستان و چهارمحال نیز از بین رفته است.

    نباید به سادگی از کنار مقوله مهم مرزجغرافیایی استان گذشت و آن را تنها شایعه دانست و حتی اگر به گفته مسئولان استانداری شیطنت رسانه ای باشد باید با اقدام قاطع برخورد شود و اجازه داده نشود برخی ها چنین دست درازی هایی به مرزهای استان داشته باشند.

    انتهای پیام/


    خطا: فرم تماس پیدا نشد.

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *