×

مسئولین شرایط کار را برای بیکاران جامعه فراهم نمایند

  • خرداد ۱۶, ۱۳۹۶
  • ۰
  • مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت ابوالفضل (ع) استان لرستان گفت: اشتغال امری مهم در زندگی افراد است که اگر مسئولین می خواهند مفاسد نباشد باید شریط کار را برای بیکاران جامعه فراهم نمایند به گزارش نیساخبر ٬ حجت الاسلام و المسلمین جلیلیان در خلال برگزاری کلاس های ماه مبارک رمضان در جمع پایوران،سربازان و […]

    مسئولین شرایط کار را برای بیکاران جامعه فراهم نمایند
  • مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت ابوالفضل (ع) استان لرستان گفت: اشتغال امری مهم در زندگی افراد است که اگر مسئولین می خواهند مفاسد نباشد باید شریط کار را برای بیکاران جامعه فراهم نمایند

    به گزارش نیساخبر ٬ حجت الاسلام و المسلمین جلیلیان در خلال برگزاری کلاس های ماه مبارک رمضان در جمع پایوران،سربازان و جمعی از بسیجیان سپاه ناحیه خرم آباد درحسینیه عاشقان ثارلله برگزار شد اظهار داشت :ترویج فرهنگ نماز و نماز خوانی و ترویج فرهنگ انس با قرآن کریم در جلوگیری از ارتکاب گناه و معصیت در جامعه بسیار موثر است.

    وی افزود : در این ماه اگر کسی گناهی مرتکب شود گناه او بیشتر به حساب می آیند و این ماه ، ماه بیدار شدن است .

    مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت ابوالفضل(ع) استان لرستان در این جلسه نکاتی را خطاب به حاضرین در جلسه متذکر شد و عنوان کرد : ٬ ضرورت اقامه نماز اول وقت در محضر قرآن بودن و انس با مفاهیم و معانی قرآن، حتی در جلسات یک ساعته قرآن حضور مستمر به هم رساندن را در این ماه بهتر است داشته باشیم.

    وی با اشاره به اینکه در حوزه امر به معروف و نهی از منکر تشویق باید مقدم باشدگفت : وقتی درب های معروف باز می شود قطعا درب های منکر بسته خواهد شد. همچنان که اگر همه ی جامعه و مسئولین فضا را طوری فراهم کنند که جوانان به دنبال معروفات بطور مثال ازدواج بروند ٬ یقینا در جامعه فحشا کمتر خواهد شد.

    حجت الاسلام و المسلمین جلیلیان با تاکید بر اینکه ترویج فرهنگ نماز و نمازخوانی و فرهنگ قرآن برای جلوگیری از گناه بسیار موثر و مثمر ثمر است تصریح کرد:نمازی مانع از ارتکاب گناه خواهد شد که با میل و رغبت اعتقادی باشد نه نمازی که صرفا از ترس حضور وغیاب در مکان های اداری مختلف بر پا شود.

    مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت ابوالفضل(ع) استان لرستان اشتغال جوانان را امری مهم دانست و خاطر نشان کرد: اشتغال امری مهم در زندگی افراد است که اگر مسئولین می خواهند مفاسد نباشد باید شریط کار را برای بیکاران جامعه فراهم نمایند.

    وی با بیان اینکه به شخصیت و آبروی افراد بی تفاوت نباشیم و پشت سر افراد به هیچ وجه غیبت نکنیم گفت : ٬ چه هنری در این کار دیده می شود که تا ضعفی از کسی دیدیم سریع گزارش دهیم ٬ برخورد چکشی هیچگاه جواب مثبتی نمی دهد٬ برخورد باید محترمانه و توأم با صبر و شکیبایی بالأخص در بحث امربه معروف و نهی ازمنکر باشد ٬ چرا که از رسالت های اصلی پیامبر اکرم(ص) امربه معروف بود٬ همانند برخورد صبورانه پیامبر اعظم (ص) که موجب مسلمان شدن فرد یهودی شد.

    حجت الاسلام و المسلمین جلیلیان افزود : تقوای منفی هنر نیست ٬ تقوا باید مثبت باشد ٬ تقوای مثبت یعنی فرار نکردن از جامعه و حضور در آن برای حفظ نمودن خود ٬ مثلا در جامعه باشیم ولی کنترل چشم داشته باشیم ٬ همان گونه که ابوذر غفاری حاضر شد سختی بکشد ولی معروف را ترک نکرد ٬ ولی عثمان هر کاری کرد ابوذر را با پول بخرد٬ نتوانست.

    لازم به ذکر است در پایان مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت ابوالفضل(ع) استان لرستان از شیوه برگزاری و اساتید دعوت شده در کلاس های تفسیر قرآن و اخلاق اسلامی در سپاه ناحیه خرم آباد اعلام رضایت نمود و از متولیان و برنامه ریزان برگزاری این کلاس ها تقدیر و تشکر شد

    انتهای خبر /

    منبع: خبرگزاری بسیج


    خطا: فرم تماس پیدا نشد.

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *