×

نماینده ولی فقیه در لرستان:
مشکل اشتغال استان لرستان با فعال شدن دوباره کارخانه‌ها برطرف می‌شود

  • کد نوشته: 14680
  • فروردین ۱۱, ۱۴۰۰
  • ۰
  • نماینده ولی‌فقیه در لرستان با اشاره به تعطیلی بسیاری از صنایع در این استان گفت: اگر مشکل قضایی این واحدها برطرف شود، بخش زیادی از مشکل اشتغال لرستان نیز رفع می‌شود.

    مشکل اشتغال استان لرستان با فعال شدن دوباره کارخانه‌ها برطرف می‌شود
  • حجت‌الاسلام سید احمدرضا شاهرخی در  دیدار رئیس سازمان زندان‌های کشور که در دفتر نماینده ولی‌فقیه در لرستان برگزار شد با اشاره به تعطیلی برخی صنایع استان لرستان اظهار داشت: در بدو ورود به استان لرستان پس‌از بررسی و ریشه‌یابی مشکلات این استان شاهد تعطیلی برخی صنایع استان به‌دلیل مشکلات قضایی هستیم که اگر مشکل قضایی این واحدها حل شود، بخش زیادی از مشکل اشتغال استان لرستان نیز رفع می‌شود.

    وی با بیان اینکه خوش‌بختانه پیگیری‌های انجام‌شده در رابطه با تعطیلی بسیاری از صنایع استان لرستان منجر به سفر روز گذشته رئیس قوه قضاییه به استان لرستان شد، افزود: حجت‌الاسلام رئیسی قول داد‌ه‌است طی ماه‌های آینده مشکل قضایی کارخانه‌هایی که به این دلیل تعطیل هستند، رفع می‌شود.

    نماینده ولی‌فقیه در لرستان عنوان کرد: دنیا امروز به گونه‌ای است که جامعه از نظر اقتصادی و اجتماعی پیچیدگی‌هایی پیدا کرده‌است و برخی در این پیچیدگی‌ها به‌دلیل عدم دانش لازم  برخورد با مسائل در پیچیدگی‌های اجتماعی و اقتصادی گرفتار می‌شوند که راه برون‌رفت آن افزایش دانش اقتصادی و اجتماعی و آگاهی‌بخشی افراد از همان دوران کودکی است.

    وی بیان کرد: باید  با حل مشکلات معیشتی و اقتصادی  مردم زمینه را به گونه‌ای فراهم کنیم که تعداد کمی از مردم در زندان گرفتار شوند، ولی چنان‌چه افرادی گرفتار زندان شدند، جهت ارتقای دانش اقتصادی و اجتماعی آنها تلاش کنیم و هم‌چنین بحث تعلیم و تربیت در زندان به‌صورت اساسی، علمی و مطالعه‌شده انجام شود.

    شاهرخی با بیان اینکه باید بتوانیم فرهنگ قرآنی و معارف اسلامی  را در زندان‌ها به‌ویژه در میان نسل جوان گرفتار در زندان  البته نه به‌صورت سطحی و یا ابزار تشویقی برای مرخصی آنها ترویج دهیم، گفت: این فرهنگ قرآنی باید به گونه‌ای باشد که افراد خودشان احساس نیاز به یادگیری قرآن کنند و هم‌چنین زندانیانی که اعتماد لازم به آنان داریم در برخی اجتماعات مذهبی و در میان گروه‌های جهادی حضور پیدا کنند.

    وی تصریح کرد: استان لرستان از جهت مسائل اقتصادی و فرهنگی  فاصله بسیار زیادی با استان‌هایی که از زیرساخت‌های فرهنگی و اقتصادی خوبی برخوردار هستند دارد، در همین راستا انتظار داریم به وضعیت زندان‌های این استان توجه بیش‌تری داشته باشند.

    انتهای پیام/

    منبع: تسنیم
    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *