×

معلمانی که ۶ماه حقوق نگرفته اند/ فقر درمدارس غیردولتی مناطق محروم

  • کد نوشته: 5851
  • شهریور ۴, ۱۳۹۶
  • ۰
  • در حالیکه کمتر از یک ماه به بازگشایی مدارس مانده است اما هنوز نیروهای خرید خدمات آموزشی حقوق سال تحصیلی گذشته را دریافت نکرده اند. به گزارش  نیساخبر؛ منطقه که محروم باشد. همه چیز موازی هم محروم می شود. از آموزش گرفته تا بهداشت و درمان، از نبود جاده گرفته تا آب و برق و گاز. […]

    معلمانی که ۶ماه حقوق نگرفته اند/ فقر درمدارس غیردولتی مناطق محروم
  • معلمانی که ۶ماه حقوق نگرفته اند/ فقر درمدارس غیردولتی مناطق محروم

    در حالیکه کمتر از یک ماه به بازگشایی مدارس مانده است اما هنوز نیروهای خرید خدمات آموزشی حقوق سال تحصیلی گذشته را دریافت نکرده اند.

    به گزارش  نیساخبر؛ منطقه که محروم باشد. همه چیز موازی هم محروم می شود. از آموزش گرفته تا بهداشت و درمان، از نبود جاده گرفته تا آب و برق و گاز. حتی جغرافیا هم جبر خود را نشان می دهد.

    کمتر معلمی پیدا می شود بتواند به مناطق محروم برود و تدریس کند. هر که در روستاهای دورافتاده ماموریت دارد هرسال سعی می کند انتقالی خود را به جای توسعه یافته تری بگیرد. انتقالی می گیرد و معلم دیگری راهی این مناطق می شود و داستان انتقالی گرفتن معلمان، همچنان ادامه دارد و آنچه برای دانش آموز می ماند کیفیت پایین آموزش و در نهایت ترک تحصیل است.

    چند سالی است که وزارت آموزش و پرورش تلاش کرده است راهکاری برای کمبود معلمان مناطق محروم بیندیشد و طرح خرید خدمات آموزشی را اجرا می کند. به عبارتی مدارس مناطق محروم، غیردولتی می شوند با این تفاوت که دانش آموزان به صورت رایگان تحصیل می کنند و موسس مدرسه نیروهای بومی جوان را به کار می گیرد.

    این طرح موجب اشتغال زایی برای جوانان تحصیلکرده و بیکار مناطق محروم شده است. جوانانی که اگر شرایط کارشان مطلوب باشد دیگر مهاجرت نمی کنند و سال ها دانش آموزان منطقه را می پرورانند.

    مشکل این طرح نیز بی ربط به کمبود بودجه وزارت آموزش و پرورش و بی توجهی دولتمردان به این مقوله نیست.

    حقوق شش ماه سال تحصیلی سال گذشته را دریافت نکرده ایم

    یکی از نیروهای خرید آموزشی مناطق محروم سیستان به مهر می گوید: حقوق شش ماه سال تحصیلی گذشته را هنوز دریافت نکرده ایم.

    او ادامه می دهد: هرماه تقریبا باید ۷۰۰ هزار تومان حقوق پرداخت کنند ولی این حقوق را به گونه ای پرداخت می کنند که اصلا مشخص نیست که برای کل سال چقدر حقوق پرداخت می کنند. یک بار صد هزار تومان و بار دیگر ۴۰۰ هزار تومان می دهند.

    این معلم روستایی اضافه می کند: قرارداد متاهل ها ۷۵۰ است و با مجردها که حق اولاد و سایر را ندارند نزدیک ۶۰۰ هزار تومان است ولی آنقدر بی نظم می دهند که کسی متوجه نمی شود چقدر دریافت می کند.

    او تاکید می کند: معلم دو پایه ۵۰ دانش آموز هستم. گاهی حتی هزینه بنزین موتورم را ندارم که به مدرسه بروم. کاش برای دانش آموزان و ما نیروهای خرید خدمات که با جان و دل برای هم روستاییهایمان تلاش می کنیم، تدبیری بیندیشند.

    مسئولان وزارت آموزش و پرورش مدعی هستند سازمان برنامه و بودجه باید اعتبار تامین کند تا بتوانیم حقوق این نیروها را بدهیم و متاسفانه به دلیل معوقات زیاد فرهنگیان همیشه اولویت آخر به پرداخت حقوق نیروهای خرید خدمات می رسد.

    رایزنی با سازمان مدیریت برای پرداخت حقوق معلمان

    در همین ارتباط رئیس سازمان مدارس غیردولتی به مهر می گوید: خرید خدمات با هدف کیفیت آموزشی اجرا شد و از نیروهای بومی استفاده می شود که در ارتقای کیفیت آموزشی سهم بسیاری دارند.

    او ادامه می دهد: همچنین در این طرح از موسسان نیز تشکر می کنیم که در تامین لباس و هزینه های اولیه نیز به دانش آموزان کمک می کنند.

    گرد بیان می کند: مشکلی برای وضعیت پرداخت حقوق نیروهای خرید خدمات آموزشی داریم که وزارت آموزش و پرورش به طور جدی پیگیر حلِ آن است و برای اجرای این طرح در سال بعد با توجه به نیازسنجی انجام شده  با سازمان مدیریت، وارد مذاکره شده ایم تا با همکاری هم مشکل پرداختی را حل کنیم.

    معاون وزیر آموزش و پرورش با صراحت می گوید: در حال حاضر حدود ۱۸۰ هزار دانش آموز از طریق طرح خرید خدمات تحصیل می‌کنند و قریب به ۱۲ هزار معلم از فارغ التحصیلان دانشگاهی و بومی منطقه شناسایی شده اند که تحت پوشش این طرح به دانش آموزان آموزش می دهند.

    حال که طرح خرید خدمات آموزشی راه حلی برای ارتقای کیفیت آموزشی، جبران کمبود معلم و اشتغال جوانان بیکار در مناطق محروم شده است چرا باید با محرومیت هایی که برای این طرح قائل می شویم انگیزه را از معلمان تحت پوشش این طرح بگیریم.

    منبع:مهر

    انتهای پیام/

     

    خطا: فرم تماس پیدا نشد.

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *