×

میدان مبارزه کجاست؟

  • کد نوشته: 16104
  • خرداد ۲۷, ۱۴۰۱
  • ۰
  • انبارلویی با بیان اینکه مقام معظم رهبری طی یک دهه گذشته «میدان اصلی مبارزه» را اقتصاد مقاومتی و تأمین معیشت مردم قرار داد، نوشت: میدان مبارزه امروز اهتمام به افزایش «تولید ملی» و بالابردن بهره وری و خنثی کردنم تحریم های ظالمانه است.

    میدان مبارزه کجاست؟
  •  محمدکاظم انبارلویی در یادداشتی تحت عنوان ««میدان مبارزه کجاست؟» نوشت: مقام معظم رهبری در سی‌وسومین سالگرد ارتحال امام فرمودند: امام (ره) رهبری بزرگترین انقلاب تاریخ بشر را به عهده داشت. سرانگشت رهبری امام (ره) همیشه «میدان مبارزه» را مشخص می‌کرد. امام (ره) به مردم می‌گفت: «میدان کجاست»!
    بعد فرمودند: نقشه و مکتب درست است راهرو گاهی مسیر را غلط می‌رود ما در همه سرفصل‌های توسعه موفق بودیم. مگر جاهایی که مسیر را غلط رفتیم.
    حکمرانی نبوی به قرائت علی (ع) و فرهنگ اهل بیت (ع) سه مبنا دارد:
    ۱- حرکت بر محور حق و گریز از باطل
    ۲- بسط و توسعه عدالت
    ۳- رضایت عامه
    در یک جامعه دینی باید دین و اخلاق براساس فرهنگ وحی و رهنمودهای پیامبر اعظم (ص) تبیین و ترویج شود. بر این مبنا صدق ، امانت‌داری و تعهدات فردی و جمعی در حکمرانی نهادینه شود.
    حرکت حکمرانان باید در مسیر اجرای عدالت باشد به طوری که مردم احساس عدالت کنند. شاید احساس و ادراک عدالت مهمتر از بحث خود اجرای «عدالت» باشد. از دل این ادراک «کارآمدی» حکومت آشکار می‌شود.
    امام علی (ع) به مالک‌اشتر در آن نامه مشهور می‌گوید؛ ۴ کار مهم را انجام بده :
    ۱- امنیت را برقرار کن
    ۲- جهاد با دشمن را جدی بگیر
    ۳- اقتصاد را شکوفا کن
    ۴- مالیات را درست بگیر و در اجرای عدالت رضایت عامه را حتما در نظر بگیر
    دولت آقای رئیسی با درک حکمرانی علوی و نبوی در مسیر اجرای عدالت و رضایت عامه حرکت می‌کند.
    اما دشمن با تحمیل یک جنگ نرم در حوزه های گوناگون مدام در درک مردم از «حق» اخلال می‌کند!
    دشمن با سوزن‌ بانی تحریم‌ها و نفوذ جریان ارتجاع در بدنه مدیریتی کشور به طور منظم انقلاب را در تحقق عدالت و توسعه دچار چالش می‌کند . دشمن با کوچک‌نمایی پیشرفت‌ها و بزرگ‌نمایی مشکلات، رضایت عامه را هدف قرار داده است و با جنگ رسانه‌ای نمی‌گذارد مردم حقایق انقلاب و دستاوردهای جمهوری اسلامی را ببینند.
    نظام و انقلاب علی‌الدوام مورد افترا و تهمت است. تهمت به منزله پرتاب تیر و هجوم به آبروی کسی است. کلمه «افک» در لغت به معنای گرایش از حق به باطل است. تهمت زدن نوعی پوشاندن حق و جلوه دادن باطل است.
    افراد فاسق حتی از نسبت دادن زنا به همسر پیامبر ابایی نداشتند. در سوره نورکه داستان «افک» آمده است. چند آموزه در آیات ۱۱ و ۱۳ سوره نور برای مسلمانان و مؤمنین وجود دارد.
    ۱- باید روحیه حسن‌ظن در جامعه اسلامی حاکم باشد.
    ۲- دامن‌زدن به شایعات و پخش آن حرام است.
    ۳- مؤمنان در برابر آبروی یک فرد جامعه اسلامی مسئول هستند.
    ۴- تهمت‌زدن به هر عضوی از جامعه دینی همانند تهمت‌زدن به دیگر اعضاست.
    ۵- اصل اولیه در عمل مسلمان «صحت» است. مگر جرم او با دلیل اثبات شود.
    ۶- حفظ حریم پیامبر (ص) و رهبری جامعه بر هر مؤمنی واجب است.
    ۷- سکوت در برابر شنیده‌های ناروا در مورد مؤمنان جایز نیست.
    ۸- تهمت اگر ثابت نشود گوینده او دروغگو است.
    ۹- دامن‌زدن به سوءظن و افترا سبب محو ایمان می‌شود.
    ۱۰- ریختن آبروی مؤمن از گناهان کبیره است.
    اگر مردم این ۱۰ فرمان الهی را رعایت کنند در جنگ‌شناختی دشمن به اسارت فکری ارتش رسانه‌ای غرب درنخواهند آمد.
    خداوند در چند جای قرآن به مؤمنین فرموده است: پا جای گام‌های شیطان نگذارید.
    امروز تمام زور ارتش رسانه‌ای غرب روی این «معنا» متمرکز است که با دروغ و تهمت ، تحریف و وارونه‌گویی «حس بدبختی» و «حس نگونبختی» را به جامعه به صورت یک ویروس تزریق کند.
    ما در عصر «فقد دروازه‌بانی خبر» زندگی می‌کنیم. هرکسی هر چیزی را هر طور خواست می‌گوید و هیچ حساب و کتاب حقوقی در میان نیست. ما در وسط معرکه «جنگ روایت‌ها» قرار داریم. قرار است نتیجه این جنگ به روایت دشمن «جابه‌جایی جلاد و شهید» صورت گیرد.
    دشمن به «خبر» به عنوان یک «صنعت» نگاه می‌کند. صنعتی که تولید آن «تحیر» ، «وحشت» ، «ابهام» ، «شگفتی» و یأس است. می‌گویند مردم ایران را باید در اقیانوسی از اخبار «بد» گرفتار کرد تا آن‌قدر دست و پا بزنند و مواهب انقلاب اسلامی را فراموش کنند.
    اینکه امروز مقام معظم رهبری پرچم «جهاد تبیین» را برافراشته‌اند باید زیر این پرچم جمع شویم و پاسخ خود را از این سؤال که « میدان مبارزه کجاست؟» در همین محدوده پیدا کنیم.
    خلاصه بیانیه ۶۱ اقتصاددان درباره اوضاع اقتصادی کشور که ۴۰ تن از آنان همان جماعتی بودند که از سیاست‌های اقتصادی دولت روحانی حمایت می‌کردند، دادن آدرس غلط در مورد «میدان مبارزه اقتصادی کجاست؟» بود! این بیانیه نوعی هم‌صدایی با قطعنامه شورای حکام آژانس و هم‌صدایی با تحریم‌ها بود!
    خلاصه بیانیه مجمع روحانیون مبارز و مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم به مناسبت سی‌وسومین سال ارتحال حضرت امام (ره) دادن آدرس غلط در مورد «میدان مبارزه سیاسی کجاست؟» بود.

    خلاصه بیانیه برخی سلبریتی‌ها تحت عنوان «تفنگ را زمین بگذار» دادن آدرس غلط در مورد پرسش «میدان مبارزه مقولات امنیتی کجاست؟» بود! متأسفانه برخی از این امضاکنندگان یا از روی جهالت یا غفلت و یا خیانت «قلم» و «حنجره» خود را به دشمن در جنگ‌شناختی اجاره داده‌اند و به ملت خود پشت کرده‌اند و مشغول جابه‌جایی آدرس «جلاد و شهید» هستند!

    این جماعت دست‌اندرکار تخریب سازه سرمایه اجتماعی دولت و نظام انقلابی و بازگشت «ارتجاع غرب» و بازگشت سلطه امپریالیسم آمریکا به کشور هستند، چوب آن را در دنیا خواهند خورد و در آخرت هم از مجازات‌های الهی بی‌نصیب نخواهند بود.
    مقام معظم رهبری طی یک دهه گذشته «میدان اصلی مبارزه» را اقتصاد مقاومتی و تأمین معیشت مردم قرار داد. میدان مبارزه امروز اهتمام به افزایش «تولید ملی» و بالابردن بهره وری و خنثی کردنم تحریم های ظالمانه است.
    دشمن در این میدان اخلال می کند و جریان ارتجاع را بازی می دهد و با همین بیانیه ها آنها را به کار می گیرد.نیروهای انقلاب، قوای سه گانه به ویژه دولت باید در این میدان دست به ماشه و به هنگام حضوری مداوم داشته باشند.

    انتهای پیام/

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *