×

نخستین کنگره “شب نوحه مهر آب” برگزار می‌شود

  • کد نوشته: 5863
  • شهریور ۵, ۱۳۹۶
  • ۰
  • نخستین کنگره “شب نوحه مهر آب” گرامیداشت شهدای مدافع حرم برگزار می‌شود. به گزارش نیساخبر، نخستین “شب نوحه مهر آب” گرامیداشت شهدای مدافع حرم در سراسر کشور برگزار می‌شود. این مسابقه در دو بخش اصلی با عنوان‌های لیالی دهه  اول محرم در بخش‌های مسلم بن عقیل(ع)، ورود کاروان به کربلا، حضرت رقیه(س)، فرزندان حضرت زینب(س)، اصحاب الحسین(ع)، عبدالله بن حسن(ع)، […]

    نخستین کنگره “شب نوحه مهر آب” برگزار می‌شود
  • نوحه خاکی

    نخستین کنگره “شب نوحه مهر آب” گرامیداشت شهدای مدافع حرم برگزار می‌شود.

    به گزارش نیساخبر، نخستین “شب نوحه مهر آب” گرامیداشت شهدای مدافع حرم در سراسر کشور برگزار می‌شود.

    این مسابقه در دو بخش اصلی با عنوان‌های لیالی دهه  اول محرم در بخش‌های مسلم بن عقیل(ع)، ورود کاروان به کربلا، حضرت رقیه(س)، فرزندان حضرت زینب(س)، اصحاب الحسین(ع)، عبدالله بن حسن(ع)، حضرت قاسم(ع)، حضرت علی اصغر(ع)، حضرت علی اکبر(ع)، حضرت عباس(ع) و امام حسین(ع) برگزار می‌شود.

    همچنین در بخش ویژه با عنوان‌های مدافعان حرم و ولایت‌مداری و در قالب‌های تصنیف(زمزمه)، زمینه، نوحه ایستاده، واحد، شور و بخش ویژه برگزار می‌شود و به برگزیده هر بخش پنجاه میلیون ریال تعیین شده است.

    هر کدام از این بخش‌ها در ادبیات هیئت کاملاً مشخص شده هستند و برگزیده شدن یک شاعر در چند قالب امکان‌پذیر است و مهلت ارسال آثار تا هفدهم شهریورماه تعیین شده است و اختتامیه کنگره روز جمعه ۲۴ شهریور ماه ۹۶ برگزار می‌شود.

    ارسال فایل و اجرای صوتی و متن شعر فقط از طریق نرم‌افزار تلگرام به شماره­ دبیرخانه جشنواره بین‌المللی آیینه‌مهر ۰۹۰۳۹۸۱۱۷۴۴ امکان پذیر است.

    رعایت اصول موسیقیایی، بیان معارف آل‌الله، پیام‌رسانی و نوآوری در آثار و همچنین مستند بودن اشعار به منابع موثق روایی و مقاتل مورد توجه ویژه هیئت داوران قرار خواهد گرفت.

    شرایط شرکت در این کنگره بدین شرح است؛ شرکت‌کنندگان حداکثر می‌توانند ۵ اثر در بخش اصلی و ۲ اثر در بخش ویژه  ارسال کنند، ارسال آثار بیش از تعداد مشخص شده موجب حذف شرکت کننده از داوری می‌شود، با توجه به اشراف هیئت داوران به فضای مداحی کشور آثاری که پیش از این در جلسات مذهبی خوانده شده یا در فضای مجازی منتشر شده‌اند از روند داوری کنار گذاشته می‌شود، فایل صوتی آثار باید با صدای رسا و کیفیت مناسب و اجرای متن کامل شعر به دبیرخانه ارسال شود و ارسال مشخصات کامل صاحب اثر اعم از نام و نام خانوادگی، سن، آدرس و شماره­ تماس الزامی است.

    همچنین همزمان با اختتامیه شب نوحه آثار برگزیده در کانال تلگرامی مهر آب در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌گیرد.

    انتهای پیام/

    منبع:تسنیم

     

    خطا: فرم تماس پیدا نشد.

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *