×

سرلشکر باقری در بیانیه‌ای:
نیروهای مسلح تحت زعامت رهبر معظم انقلاب قرار دارند

  • کد نوشته: 8878
  • شهریور ۳, ۱۳۹۷
  • ۰
  • رئیس ستادکل نیروهای مسلح در بیانیه منزلت نیروهای مسلح با تاکید بر به رسمیت شناختن تفکیک قوای سه‌گانه، یادآور شد: نیروهای مسلح برابر اصل ۱۱۰، تحت فرماندهی و زعامت رهبری نظام قرار داده است. به گزارش نیساخبر، سردار سرلشکر پاسدار محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران بنا بر تدبیر اخیر فرمانده معظم کل […]

    نیروهای مسلح تحت زعامت رهبر معظم انقلاب قرار دارند
  • رئیس ستادکل نیروهای مسلح در بیانیه منزلت نیروهای مسلح با تاکید بر به رسمیت شناختن تفکیک قوای سه‌گانه، یادآور شد: نیروهای مسلح برابر اصل ۱۱۰، تحت فرماندهی و زعامت رهبری نظام قرار داده است.

    به گزارش نیساخبر، سردار سرلشکر پاسدار محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران بنا بر تدبیر اخیر فرمانده معظم کل قوا مبنی بر اینکه «مدیریت نیروهای مسلح با رهبری است؛ یعنی نیروهای مسلح را رهبری مدیریت می‌کند.» بیانیه سراسری «منزلت نیروهای مسلح» را خطاب به فرماندهان، مسئولان، مدیران و آحاد کارکنان نیروهای مسلح صادر کرد.

     

    در این بیانیه آمده است:

    با صلوات بر محمد و آل محمد (ص)

    فالجُنودُ بِإذنِ اللّهِ حُصونُ الرَّعیَّه وَ زَین الوُلاه وَ عِزُّالدّین وَ سُبُلُ الأَمنِ وَ لَیسَ تَقومُ الرَّعیَهُ إلّا بِهِم. «نامه ۵۳ نهج البلاغه»

    اما لشکریان [نظامیان]؛ به فرمان خداوند، دژهای استوار رعیت‌اند و زینت والیان. دین به آن‌ها عزت یابد و راه‌ها به آن‌ها امن گردد و کار رعیت جز به آن‌ها پایدار نشود.

    قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران که خون‌نگاشت پاک‌ترین فرزندان این سرزمین الهی است، ضمن به رسمیت شناختن تفکیک قوای سه‌گانه، نیروهای مسلح در برابر اصل ۱۱۰، تحت فرماندهی و زعامتِ رهبریِ نظام قرار داده است. در جای جای دوران چهل ساله‌ی انقلاب اسلامی که مالامال از ایثارگری‌ها، فداکاری‌ها و جانفشانی‌های غیورمردانی در کسوت‌های گونه‌گونِ ارتشی، سپاهی، انتظامی و بسیج بوده است، نظامیان همواره مورد عنایات رهبران خود بوده و در ذهن تابناک ایشان، منزلتی خاص داشته و دارند، آنجا که امام خمینی (ره) فرمودند:

    «قوای مسلح، از ارتش و سپاه و ژاندارمری و شهربانی تا کمیته‌ها و بسیج عشایر، ویژگی خاص دارند، اینان بازوان قوی و قدرتمند جمهوری اسلامی می‌باشند… می‌بایست مورد توجه خاص ملت و دولت و مجلس باشند.»

    رهبر عزیز انقلاب اسلامی و فرمانده‌ معظم کل قوا، حضرت آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای (مدظله العالی) نیز در مقاطع مختلف، منزلت و جایگاه نیروهای مسلح را تبیین نموده و از جمله فرموده‌اند:

    «نیروهای مسلح، آن خط مقدم تحرک و نشانه اقتدار ملت‌اند.» دانشگاه علوم دریایی امام خمینی (ره) ارتش ج. ا.ا. – ۱۴ مهر ۱۳۷۸

    معظم‌له برای نیروهای مسلح، اهدافی الهی و آرمانی متصور می‌باشند؛ آنجا که می‌فرمایند: «هدف نیروهای مسلح در نظام اسلامی، احیای انسانیت و ارزش‌های انسانی و آرمان‌های الهی است. مجاهدت فی سبیل الله است.» دانشگاه افسری امام علی (علیه السلام) ارتش ج. ا.ا. – ۴ دی ۱۳۸۲

    سرانجام در ابراز عنایتی دیگر، طی فرازی، مهر مبارک مدیریت خویش را بر ساحت پرافتخار نیروهای مسلح ثبت نمودند؛ آنجا که در دیدار جمعی از دانشجویان و تشکل‌های دانشجویی (۷ خرداد ۱۳۹۷) فرمودند:«مدیریت نیروهای مسلح با رهبری است؛ یعنی نیروهای مسلح را رهبری مدیریت می‌کند.»

    هرچند این نکته از پیش نیز روشن بوده است، ولی اظهار آشکارا و تاکید معظم‌له بر این انتساب، الزاماتی مبارک و مضاعف را در پی خواهد داشت که یادآور کلام گهربار امیرالمومنین علی (علیه‌السلام) در نامه‌ی ۴۵ نهج‌ البلاغه است که خطاب به والی خویش در بصره، می‌فرمایند:«اما بعد؛ ای پسر حُنَیف! به من خبر رسیده که مردی از جوانان بصره تو را به سوری فراخوانده و تو نیز بدانجا شتافته‌ای، سفره‌ای رنگین برایت انداخته و کاسه‌ها پیشت نهاده…بدانً! که هر کس را امامی است که بدو اقتدا می‌کند و از نور دانش او فروغ می‌گیرد. اینک امام شما از همه دنیایش، به پیرهنی و اِزاری و از طعام‌هایش به دو قرص نان اکتفا کرده است. البته شما را یارای آن نیست که چنین کنید، ولی مرا به پارسایی و مجاهدت و پاکدامنی و درستی خویش، یاری دهید.»

    اکنون! اگرچه این شان افتخارآفرین، مایه مباهات فرزندان نظامی معظم‌له است، ولی این انتساب مبارک و خجسته و این منزلت فاخر، منشوری از تکالیف متعدد را پیش‌ روی منتسبان رهبر فرزانه می‌گشاید، تا آنان شئون این انتساب غرورآفرین را در ابعاد متعددی جلوه‌گر سازند؛ از جمله:

    – تلاش جهادگونه و عمل انقلابی، در انجام وظایف سازمانی و تکالیف محول

    – دلسوزی توام با عمل صالح و اثربخش در پیشبرد اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در توسعه امنیت، رفاه و آسایش مردم

    – بی‌اعتنایی به زخارف دنیا و دوری از ثروت‌اندوزی، اشرافی‌گری، تجمل‌گرایی و اتخاذ سبک زندگیِ اسلامی – ایرانی

    – تاسی به راهبرد متعالی «اَشِدّاءُ عَلَی الکُفّار» در مواجهه با دشمنان داخلی و خارجی و «رُحَماءُ بَینَهُم» در تعامل با مسئولان، همکاران، زیردستان، ارباب رجوع و با آحاد مردم.

    در پایان، اینجانب با ابراز افتخار به سربازی ولایت و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و ضمن اعلام تعهد شرعی و قانونی به رعایت شئونِ خدمتگزارِ منتسب به ولایت، انتظار دارم یکایک کارکنان نیروهای مسلح، به ویژه فرماندهان و مدیران، در انجام ماموریت‌ها، تعاملات سازمانی و رفتار فردی و جمعی، حداکثر تلاش خود را در جهت تجلیِ شئون شایسته سربازی ولایت و خدمتگزاری در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، در ظلِّ توجهات ویژه حضرت ولی‌عصر (عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف) و تحت زعامت رهبر فرزانه انقلاب اسلامی و فرمانده کل قوا، حضرت آیت الله العظمی امام خامنه‌ای (مدظله العالی) به عمل آورند.

    بهروزی و موفقیت روزافزونِ فرماندهان، مدیران و کارکنان تمام سطوح نیروهای مسلح و خانواده‌های محترم ایشان را از درگاه خداوند منان خواستارم.

    رئیس ستاد کل نیروهای مسلح

    سرلشکر پاسدار محمد باقری

    انتهای پیام/

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *