×

عضو شورای عالی بیمه سلامت:
هزینه‌های درمان کرونا تحت پوشش بیمه قرار گرفت

  • کد نوشته: 14120
  • آبان ۱۴, ۱۳۹۹
  • ۰
  • عضو ناظر مجلس شورای اسلامی در شورای عالی بیمه سلامت کشور گفت: تمامی هزینه‌های مربوط به درمان بیماران کرونا تحت پوشش بیمه قرار گرفت و سقف ریالی ارایه خدمات به این بیماران برداشته شد.

    هزینه‌های درمان کرونا تحت پوشش بیمه قرار گرفت
  • یحیی ابراهیمی اظهار داشت: هزینه معالجه و درمان بیماران مبتلا به کرونا بر اساس وضعیت جسمانی بیمار تغییر می‌کند که در بسیاری از بیماران وخیم به بیش از ۴۰ میلیون تومان می رسد.

    نماینده مردم سلسله و دلفان در مجلس شورای اسلامی افزود: پس از رایزنی های صورت گرفته با وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، هزینه های سنگین درمان توسط خانواده های متوفیان کرونا نیز تحت پوشش بیمه قرار گرفته و به این اجحاف پایان داده شد.

    ابراهیمی با اشاره به برگزاری نشست شورای عالی بیمه عنوان کرد: با تصویب این شورا، تمامی بیماران کرونایی تحت پوشش بیمه قرار گرفتند و سقف ریالی برای مراکز درمانی و داروخانه ها نیز برداشته شد.

    عضو ناظر مجلس شورای اسلامی در شورای عالی بیمه سلامت کشور تاکید کرد: بنابراین سازمان‌های بیمه‌گر موظف به اجرای پروتکل‌های کرونا هستند و بیماران کرونایی برای بستری، درمان و استفاده از دارو باید تحت پوشش کامل بیمه‌ای قرار بگیرند.

    ابراهیمی با اشاره به حمایت نکردن برخی سازمان‌های بیمه‌ای از بیماران کرونایی اظهار داشت: در تمام دولت‌هایی که پروتکل کرونا را به طور کامل اجرا کرده‌اند پوشش بیمه‌ای به صورت کامل انجام می شود و بخشی از کار مربوط به بیمه‌ها است.

    وی گفت: پروتکل‌های مربوط به کرونا توسط برخی شرکت های بیمه کشور اجرا نمی شد و خانواده‌ علاوه بر تحمل مرگ یک عزیز، می بایست حدود ۴۰ میلیون تومان بابت هزینه درمان پرداخت می کرد.

    عضو ناظر مجلس شورای اسلامی در شورای عالی بیمه سلامت کشور تاکید کرد: یک میلیارد یورو از سوی رهبری به بخش کرونا تخصیص پیدا کرده است که این اعتبار صرفا باید در حوزه کرونا هزینه شود و موضوع بیمه نیز از زیرشاخه‌های اصلی کنترل این ویروس است.

    ابراهیمی ادامه داد: سازمان‌های بیمه‌گر خصوصی و دولتی موظف به اجرای پروتکل‌های کرونا هستند چراکه پروتکل، تنها استفاده از ماسک نیست بلکه اجرای کامل پوشش بیمه‌ای نیز از اهمیت بسیار مهمی برخوردار است.

    ۶۳۷ هزار و ۷۱۲ ایرانی تا ۱۳ آبان به کرونا مبتلا شده و از این تعداد ۳۶ هزار و ۱۶۰ نفر جان باخته‌اند.

    در لرستان نیز تا ۱۲ آبان ماه ۴۲ هزار و ۹۳۸ مورد مثبت کرونا شناسایی شده و از این تعداد ۸۵۷ نفر جان باخته است.

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *