×

مدیرکل نوسازی مدارس لرستان:
وجود ۴۵ مدرسه «سنگی» در لرستان/ ۱۰۰۰ مدرسه تخریبی هستند

  • کد نوشته: 16403
  • شهریور ۶, ۱۴۰۱
  • ۰
  • خرم‌آباد- مدیرکل نوسازی مدارس لرستان با اشاره به وجود ۴۵ مدرسه «سنگی» در این استان گفت: همچنین در لرستان هزار مدرسه تخریبی هستند.

    وجود ۴۵ مدرسه «سنگی» در لرستان/ ۱۰۰۰ مدرسه تخریبی هستند
  • یونس بهاروند ایران نیا در نشست با خبرنگاران در سخنانی با اشاره به اینکه در قالب ۳۰ تفاهم نامه با خیران مدرسه ساز، احداث ۵۶ مدرسه در استان طی سال گذشته در دستور کار قرار گرفت اظهار داشت: از ابتدای امسال نیز ۲۰ تفاهم نامه برای احداث ۱۱۳ کلاس درس در استان منعقد شده است.

    وجود ۴۵ مدرسه «سنگی» در لرستان

    وی با اشاره به انعقاد تفاهم نامه همکاری با مجموعه «قلم چی» برای احداث مدرسه در مناطق محروم عنوان کرد: تلاش می‌شود که ۱۱۳ کلاس درس یاد شده ظرف یک سال احداث شوند.

    مدیرکل نوسازی مدارس لرستان در ادامه با اشاره به اینکه در حال حاضر در استان ۵۰۰ مدرسه کانکسی داریم افزود: ۱۱۲ مورد از اینها بالای ۱۰ دانش آموز دارند.

    بهاروند با اشاره به اجرای طرح شهید «پناهی» با کمک خیرین مدرسه ساز در لرستان در راستای برچیدن مدارس «سنگی» گفت: در استان نزدیک به ۴۵ مدرسه «سنگی» داریم، از این تعداد پنج مورد بالای ۱۰ دانش آموز و بقیه زیر ۱۰ نفر دانش آموز دارند.

    وی با تاکید بر اینکه این مدارس «سنگی» باید برچیده شوند ادامه داد: در این راستا با اختصاص ۱۱۲ کانکس با ظرفیت بالای ۱۰ نفر دانش آموز در قالب طرح شهید «پناهی» و همچنین کمک خیرین کشوری باید این مدارس «سنگی» برچیده شود.

    مدیرکل نوسازی مدارس لرستان با تاکید بر اینکه قطعاً حضور خیرین در این رابطه خیلی می‌تواند مؤثر باشد گفت: به طور حتم اگر خیرین پای کار نباشند، کار مدرسه سازی به خوبی پیش نخواهد رفت.

    وجود ۱۰۰۰ مدرسه تخریبی در لرستان

    بهاروند در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه در استان حدود چهار هزار مدرسه داریم افزود: از این تعداد، هزار و ۵۰۰ مورد مستحکم هستند که بعد از انقلاب و در سال‌های اخیر از محل اعتبارات دولتی و کمک خیرین ساخته شده اند.

    وی با بیان اینکه همچنین هزار و ۵۰۰ مدرسه دیگر استان نیاز به مقاوم سازی دارند عنوان کرد: این مدارس مستحکم هستند اما باید هزینه‌ای برای آنها در نظر گرفته شود تا مقاوم شوند.

    مدیرکل نوسازی مدارس لرستان با اشاره به اینکه همچنین در استان هزار مدرسه تخریبی داریم تصریح کرد: عمق محرومیت به گونه‌ای است که با یک سال فعالیت برطرف نمی‌شوند، نمی‌توان همه این مدارس را در یک سال یا دو سال مقاوم سازی و احداث کرد.

    بهاروند بیان داشت: با پیگیری‌های صورت گرفته، مقرر شده که حمایت‌های لازم از سوی خیرین و همچنین وزارت برای مقاوم سازی مدارس استان صورت گیرد.

    وی در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه تمام شهرستان‌های استان مدرسه تخریبی دارند افزود: اما بیشترین مدارس تخریبی مربوط به شهرستان‌های دلفان و الیگودرز به دلیل وسعت و پراکندگی زیاد روستاها است.

    ۶ هنرستان در حال ساخت داریم

    مدیرکل نوسازی مدارس لرستان با تاکید بر اینکه در استان حدود ۳۵۰ مدرسه عشایری داریم تصریح کرد: تعهدات خیرین مدرسه ساز لرستان در سال ۱۴۰۰ به طور کامل محقق شده است.

    بهاروند بیان داشت: ۱۲۷ میلیارد تومان تعهدات خیرین مدرسه ساز در استان طی این سال تقریباً محقق شده است.

    وی با بیان اینکه همچنین تعهدات خیرین مدرسه ساز در استان طی سال ۱۴۰۱ نیز در حال انجام است گفت: تعدادی از پروژه‌ها شروع و تعدادی از تفاهم نامه‌ها نیز منعقد شده است.

    مدیرکل نوسازی مدارس لرستان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سیاست احداث و ارتقای هنرستان‌ها در استان گفت: یکی از اهداف وزارت آموزش و پرورش بحث مهارت آموزی و گسترش فضاهای هنرستانی است.

    بهاروند با بیان اینکه در حال حاضر در استان شش هنرستان در حال ساخت داریم عنوان کرد: این هنرستان‌ها در الیگودرز با ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی، دورود با ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی، نورآباد با حدود ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی، دو مورد در الشتر و… در حال ساخت هستند.

    وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به خرید تجهیزات برای هنرستان‌های استان بیان داشت: سال گذشته بین ۲۵ تا ۳۰ میلیارد تومان تجهیزات برای هنرستان‌های استان خریداری کردیم.

    مدیرکل نوسازی مدارس لرستان با تاکید بر اینکه در مجموع ۷۵ میلیارد تومان اعتبار خریداری تجهیزات گرفتیم که نزدیک به ۳۰ میلیارد تومان آن برای هنرستان‌ها در نظر گرفته شد گفت: تا قبل از مهر ماه این تجهیزات در بین هنرستان‌ها توزیع خواهد شد.

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *