×

در گفتگو نماینده مردم خرم آباد در مجلس:
پیگیری سرنوشت یک میلیارد یورو برای مقابله با کرونا/دولت باید به دیوان محاسبات مجلس پاسخگو باشد

  • کد نوشته: 13961
  • مهر ۱۹, ۱۳۹۹
  • ۰
  • ویسکرمی، نماینده مردم خرم آباد در مجلس شورای اسلامی گفت: دیوان محاسبات مجلس در خصوص یک میلیارد یورو مقابله با کرونا پیگیر است و این موضوع یه یکی از مطالبه های نمایندگان در مجلس ایجاد شده است.

    پیگیری سرنوشت یک میلیارد یورو برای مقابله با کرونا/دولت باید به دیوان محاسبات مجلس پاسخگو باشد
  • مهرداد ویسکرمی  اظهار داشت: چندی پیش مبلغ یکی میلیارد یورواز صندوق توسعه ملی برای مقابله با کرونا در نظر گرفته شد که نمکی وزیر بهداشت اعلام کرد درصد اندکی از این سهم پرداخت شده و این در حالیست که سهم درمان به صورت کامل ادا نشده و برخی از کادر درمانی چند ماه است که حتی حقوق پایه هم دریافت نگرفته اند.

    وی افزود: در همین راستا این موضوع یه یکی از مطالبه های نمایندگان در مجلس ایجاد شده  برای این که دولت در این زمینه توضیح دهد البته بودجه کرونا لزوما صرف درمان نیست بلکه این مبلغ برای آسیب های ناشی از کرونا هزینه شود چون کرونا به خیلی جاها آسیب زده و انتظار این است که در همه زمینه های آسیب دیده از کرونا هزینه شود.

    نماینده مردم خرم آباد و چگنی با اشاره به ورود دیوان محاسبات مجلس برای این موضوع تصریح کرد: حتما باید دولت باید به دیوان محاسبات مجلس پاسخگو باشد که این مبلغ کجا هزینه شده است و دیوان محاسبات حتما این کار را خواهد کرد و اگر لازم باشد به صورت سوال و یا ابزارهای قانونی دیگر به این مسئله ورود خواهد شد.

    وی با تاکید بر ایجاد محدودیت ها برای کاهش شیوع کرونا گفت: وقتی مدارس و دانشگاه ها به صورت غیر حضوری است و در مدارس دانش آموزان به صورت اختیاری می روند، نشان می دهد که تکلیف مابقی مکان ها چگونه است و حتما باید محدودیت ها افزایش یابد.

    ویسکرمی بیان کرد: بار اصلی مبارزه با کرونا به دوش مردم است که به خود و کادر درمانی رحم کنند و با رعایت نکات و پروتکل های بهداشتی از این بیماری محفوظ بمانند.

    وی با اشاره به لزوم فرهنگ سازی عنوان کرد: نقش مردم در این راستا بسیار برجسته و فرهنگ سازی بسیار موثر است و همه باید با رعایت این مسائل بهداشتی کمک کنند تا از شیوع هر چه بیشتر کرونا جلوگیری شد. ضروری است تا برای مقابله با کرونا،عزم ملی ایجاد شود و دولت و مردم هر کدام به سهم خودشان برای مقابله اقدام نمایند.

    انتهای پیام/

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *