×

دادستان انقلابی شهرستان سلسله:
چهره واقعی هتاکان و کذابان نقاب پوش  مجازی بزودی بر ملا می شود.

  • خرداد ۳۰, ۱۴۰۱
  • ۰
  • دادستان عمومی و انقلاب سلسله: در شرایط کنونی امید آفرینی، وحدت و همدلی اولویت اول جامعه است و همگان بویژه رسانه ها ملزم به حرکت در این مسیر هستند و مانع تراشی در تحقق این اصول مصداق واقعی تضعیف نظام و اخلال در نظم عمومی است.

    چهره واقعی هتاکان و کذابان نقاب پوش  مجازی بزودی بر ملا می شود.
  •  

    یونس آزادپور گفت: قانون فصل الخطاب فعالیت در حوزه های مختلف رسانه ای است  و کلیه فعالین رسانه ای در تمامی حوزه ها بویژه مجازی ملزم و موظف به تمکین قانون هستند.

    دادستان  عمومی و انقلاب سلسله در ادامه با اشاره به هشدارهای قبلی به فعالین غیرمجاز رسانه ای و اقدامات انجام شده در این زمینه افزود: در طی یکسال گذشته با هدف شناسنامه دار کردن و شناسایی فعالین فضای مجازی با همکاری دفترخانه مطبوعات و خبرگزاری های شهرستان سلسله  اقدامات خوبی انجام شده و فعالین مجازی با مراجعه به خانه مطبوعات اقدام به ثبت اطلاعات نموده اند که این کار صرفاً با هدف شناسنامه دار کردن و هویت یابی افراد بود، نه صدور مجوز چرا که صدور مجوز فعالیت رسانه ها در صلاحیت مراجع ذی صلاح از جمله  وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

    یونس آزادپور به تحرکات اخیر برخی افراد معلوم الحال در پس نقاب های جعلی در فضای مجازی اشاره کرد و افزود: اخیرا افرادی که هویت آنها در رصدهای اطلاعاتی و قضایی قبلی آشکار گردید و از ادمین های کانالهای(میروژ، گونج، کوسوار، یه دستی و…. ) بودند اخیرا با  تفکرات جریانی ، جناحی و  طایفه ای  بسترهای مجازی جدیدی ایجاد و اقدام به تخریب مقامات رسمی و بعضا قوای نظام می کنند، به جد به این افراد اخطار می دهم در صورت تکرار اقدامات هنجارشکنانه و خلاف قانون خود، ضمن تشکیل پرونده قضایی، قاطعانه با آنان برخورد و اسامی متهمین در رسانه ها منتشر خواهد شد.(جهت اعلام شکایت کلیه افراد حقیقی و حقوقی که توسط این متهمین به انحاء مختلف مورد هتاکی قرار گرفته اند)

    چرا که تضعیف مسئولین نظام و قوای سه گانه مصداق واقعی آب به آسیاب دشمن ریختن است.

    دادستان عمومی و انقلاب سلسله از تشکیل  یک گروه رصد و پایش با حضور نماینده دادستان، پلیس فتا و خانه مطبوعات و خبرگزاری های سلسله  خبر داد و گفت:

    فعالیت رسانه ای فعالیتی ارزشمند و نیاز مبرم جامعه است مشروط بر اینکه بر مدار قانون و بدور از توهین، تهمت و افترا و نشر اکاذیب باشد و افراد به دنبال نقد سازنده باشند نه اینکه برای رسیدن به منافع شخصی دیگران را تخریب کند.

    دادستان عمومی و انقلاب سلسله با صدور اخطار ۴ ماده ای از کلیه فعالین مجازی شهرستان سلسله خواست حداکثر ظرف مدت ۲۴ ساعت از تاریخ انتشار این خبر با مراجعه به دفترخانه مطبوعات شهرستان سلسله نسبت به ارائه مدارک هویتی خود با هدف شناسنامه دار کردن اقدام نمایند. بدیهی است این اقدام به منزله مجوز نیست و صدور مجوز در صلاحیت مراجع ذی صلاح است.

    ماده ۱: از آنجایی که اکثریت فعالین مجازی در شهرستان فاقد مجوز رسمی رسانه ای از مراجع ذی صلاح هستند، جرائم آنها در زمره جرائم مطبوعاتی نبوده و در صلاحیت دادسرای عمومی و انقلاب و محاکم قضایی شهرستان است.

    ماده ۲ : ضمن اخطار به مدیران کانالها و گروه  مسئولیت انتشار هر مطلب حاوی مضامین مجرمانه از قبیل: تهدید، توهین، افترا، نشر اکاذیب و تشویش اذهان عمومی و تبلیغ علیه نظام، نسبت به اشخاص حقیقی و حقوقی، در صورت عدم معرفی فرد خاطی، برعهده مدیران کانالها و ادمینها  میباشد.

    عضویت افراد با هویت جعلی (فیک) ممنوع بوده و نشر هر مطلب توسط این افراد بر عهده مدیر گروه یا ایجاد کنند گروه است.

    چنانچه انتشار محتوای مجرمانه از سوی افرادی با هویت مشخص باشد علاوه بر شخص منتشرکننده و مسئولیت مدیر گروه بعنوان معاونت در جرم قابل پیگیری است.

    “مهلت حذف فعالین و با هویت جعلی توسط مدیران و ادمینها ۲۴ ساعت از انتشار این پیام میباشد”

    ماده ۳:  انجام هرگونه نظر سنجی ، ارزیابی و ارزشیابی عملکرد مقایسه ای مدیران دستگاه های اجرایی توسط گروه‌هاو کانالهای  مجازی غیر مجاز خلاف قانون است.

    از آنجایی که این اقدام از وظایف دستگاه های نظارتی و ذیصلاح می باشد، ضمنا چنانچه مدیرانی با پرداخت هزینه در این ارزشیابی با هدف خود نمایی اقدام کنند قطعا  به محاکم قضایی احضار خواهند شد.

    ماده۴ : با نظر به اینکه حسب رصد کانالها و گروه های فعال در فضای مجازی ملاحظه می گردد برخی کانالها وگروه ها با استفاده از عناوین و لوگوی شبکه های معاند و ضد نظام اقدام به راه اندازی بسترهای مجازی نموده اند و با همین عناوین در مسیر تبلیغ علیه نظام و تخریب و توهین به مسئولین نظام حرکت می کنند!  به این افراد اخطار می دهیم در صورتیکه آگاهانه و یا بدون سوء نیت اقدام به این کار کرده اند، سریعا نسبت به حذف بستر ایجاد شده اقدام در غیر اینصورت قاطعانه با آنها برخورد می شود.

    دادستان عمومی و انقلاب سلسله همچنین با تأکید بر ضرورت امید آفرینی، وحدت ،همدلی و حفظ آرامش روانی جامعه در شرایط کنونی.
    با قاطعیت تمام با هرگونه فعالیت رسانه ایی که زمینه ساز تهدید، توهین و نشر اکاذیب و تشویش اذهان عمومی و اخلال در نظم عمومی باشد، برخورد خواهد شد..

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *