×

نماینده مردم سلسله و دلفان در مجلس خبر داد:
کلنگ‌زنی بزرگترین کارخانه گیاهان دارویی در لرستان

  • کد نوشته: 15680
  • دی ۲۷, ۱۴۰۰
  • ۰
  • نماینده مردم سلسله و دلفان در مجلس شورای اسلامی از کلنگ‌زنی بزرگترین کارخانه گیاهان دارویی در لرستان خبر داد.

    کلنگ‌زنی بزرگترین کارخانه گیاهان دارویی در لرستان
  • دکتر یحیی ابراهیمی، اظهار کرد: ما در حوزه‌های مختلف جلسات متعددی با شستا داشتیم، به هر حال کار باید به سرانجام برسد.

    وی با اشاره به اینکه جلسات متعددی با شستا داشتیم که در حوزه‌های مختلف باید در استان کار کنند، عنوان کرد: یکی‌ در حوزه پزشکی است که تلاش می‌کنیم کارخانه سرم‌سازی، گیاهان دارویی، تجهیزات پزشکی و پلاسما در منطقه احداث شود.

    ابراهیمی عنوان کرد: با توجه به اینکه در لرستان بیش‌از ۵۰۰۰ هکتار از اراضی ما گیاهان دارویی هستند، مصوب شده در ایام دهه فجر بزرگترین کارخانه گیاهان دارویی کلنگ زنی شود.

    نماینده مردم سلسله و دلفان در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به اینکه پیگیر اجرای کارخانه‌های تجهیزات پزشکی و سرم‌سازی نیز هستیم، بیان کرد: در حوزه انرژی دو نیروگاه ۱۰۰ مگاواتی در شهرستان‌های الشتر و دلفان تصویب شده که جز مواردی است که باید کلنگ زنی شود.

    وی ادامه داد: در حوزه کشاورزی نیز سه دامداری ۷۰۰۰ رأسی داریم که متأسفانه تا الان نتوانستیم زمین مورد نیاز را تهیه کنیم، شستا می‌گویند زمین مورد نیاز را تهیه کنید که کلنگ زنی انجام دهیم، زمینی که منابع طبیعی باشد توسط این اداره معرفی شده و در حال انجام کارهای مقدماتی آن هستیم.

    ابراهیمی ادامه داد: مهم‌ترین پروژه ما، پتروشیمی شهرستان دلفان است که براساس صنایع پایین دستی ما باید شهرک پتروشیمی باشد.

    نماینده مردم سلسله و دلفان در مجلس شورای اسلامی، افزود: با توجه به اینکه شهرستان دلفان نزدیک‌ترین شهر به کرمانشاه و بحث صادرات است جزو پروژه‌هایی است که توجیه اقتصادی دارد که هم شستا به آن نتیجه رسیده که کار را انجام دهد و هم جزو پتروشیمی است منتهی شرایطی دارد که شستا گفته‌ ۶۰ درصد تسهیلات و خوراک اولیه می‌خواهد که اگر بتوانیم با رایزنی با وزیر نفت خوراک اولیه مورد نیاز را تهیه کنیم، جزو پروژه‌هایی خواهد بود که در دهه فجر کلنگ‌زنی می‌کنیم چراکه افتتاح این پروژه تقریباً ۲۰۰۰ نفر مستقیم و ۷۰۰۰ نفر غیرمستقیم اشتغال‌زایی دارد.

    وی عنوان کرد: با این کار می‌توانیم تحولی در شهرستان دلفان ایجاد کنیم، با توجه به اینکه در این شهرستان بحث زنان کار را داریم و مطالبه اصلی مردم نیز بوده که از رئیس‌جمهور درخواست داشتیم از نزدیک این زنان را ببینند که در سفر ریاست جمهوری به استان خانم خزعلی به‌عنوان نماینده دولت در دلفان حاضر شدند.

    ابراهیمی تأکید کرد: هدف ما ایجاد شغل پایدار در شهرستان دلفان است که با راه‌اندازی کارگاه‌ها و کارخانه‌ها بتوانیم معضل بیکاری را نیز حل کنیم.

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *