×

۱۰ نقطه بحرانی آتش سوزی جنگل‌ها در شهرستان سلسله شناسایی شد

  • خرداد ۲۴, ۱۳۹۶
  • ۰
  • فرماندار سلسله گفت: ۱۰ نقطه از مناطق بحرانی آتش سوزی جنگل‌ها در شهرستان سلسله قرار دارد که کاکارضا، قلایی و بسطام سه نقطه حساس از این تعداد هستند که باید آسیب شناسی شده و به صورت ویژه بررسی شوند. به گزارش نیساخبر، قدرت الله فلاح نژاد ظهر امروز در جلسه ستاد اطفای حریق شهرستان با […]

    ۱۰ نقطه بحرانی آتش سوزی جنگل‌ها در شهرستان سلسله شناسایی شد
  • آتش سوزی در جنگل های ایوان

    فرماندار سلسله گفت: ۱۰ نقطه از مناطق بحرانی آتش سوزی جنگل‌ها در شهرستان سلسله قرار دارد که کاکارضا، قلایی و بسطام سه نقطه حساس از این تعداد هستند که باید آسیب شناسی شده و به صورت ویژه بررسی شوند.

    به گزارش نیساخبر، قدرت الله فلاح نژاد ظهر امروز در جلسه ستاد اطفای حریق شهرستان با بیان اینکه خاک عنصری ارزشمند است که برای بخش کشاورزی از اهمیت ویژه ای برخوردار است اظهار داشت: تخریب جنگل‌ها و مراتع سبب از بین رفتن منابع آبی و خاکی و بروز سیل‌های ویرانگر می‌شود.

    وی با بیان اینکه فلسفه مدیریت بحران، مدیریت بر بحران است نه مدیریت در بحران، افزود: خوشبختانه امسال اعتبارات خوبی به بخش اطفای حریق اختصاص داده شده که منابع طبیعی شهرستان باید تلاش کنند سهم خوبی از این اعتبارات برای تجهیز بخش اطفای حریق شهرستان بگیرند.

    فرماندار سلسله با تاکید بر ضرورت خریداری وسایل اطفای حریق برای دهیاری‌ها، عنوان کرد: آموزش اطفای حریق به دهیاران بسیار مهم است چرا که دهیاران و روستاییان اولین کسانی هستند که در هنگام وقوع آتش سوزی در صحنه حضور می یابند به همین دلیل آموزش آن‌ها از اهمیت بسیار مهمی برخوردار است.

    فلاح نژاد با اشاره به شناسایی ۱۵۰ نقطه بحرانی در استان لرستان در سال گذشته، تصریح کرد: ۱۰ نقطه از این مناطق در شهرستان سلسله قرار دارند که کاکارضا، قلایی و بستام سه نقطه حساس از این تعداد هستند که باید آسیب شناسی شده و به صورت ویژه بررسی شوند.

    فرماندار سلسله با شاره به اینکه برخی افراد برای تثبیت عرصه‌های تحت تصرف خود در حوزه منابع طبیعی اقدام به آتش زدن جنگل‌ها و مراتع می‌کنند خاطرنشان کرد: باید به روستاییان حاشیه جنگل‌ها و مراتع آموزش‌های لازم در خصوص ضرورت حفظ جنگل‌ها و مراتع و نقش مهمی که در حیات اقتصادی بشر دارند داده شود.

    فلاح نژاد ضمن تاکید بر ضرورت حفظ منابع آبی و خاکی گفت: آموزش حفظ منابع طبیعی از دوران کودکی بسیار اثرگذار است چرا که در این دوران آموزش در وجود افراد نهادینه می شود.

    وی با اشاره به کمبود بارش‌ها در ابتدای بهار امسال و افزایش خشکی هوا اظهار داشت: با توجه به وقوع این دو پدیده و نقشی که می توانند در وقوع آتش سوزی داشته باشند ضرورت دارد که همه توان و امکانات موجود را برای پیشگیری از وقوع هرگونه آتش سوزی در سطح جنگل‌ها و مراتع شهرستان به کار گیریم.

    فلاح نژاد افزود: مسئولیت ستاد اطفای حریق شهرستان بر عهده اداره منابع طبیعی است و سایر دستگاه‌ها باید هماهنگ با این اداره عمل کنند.

    وی با اشاره به ضرورت استفاده از ظرفیت سازمان‌های مردم نهاد در حوزه آموزش به ویژه در بخش محیط زیست عنوان کرد: حضور به موقع پاسگاه های پنج گانه نیز در هنگام وقوع آتش سوزی بسیار اهمیت دارد چرا که منجر به شناسایی سریع عوامل و برخورد با آن‌ها می‌شود.

    انتهای پیام/


    خطا: فرم تماس پیدا نشد.

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *