×

آخرین خبرها از طرح نهضت ملی مسکن در لرستان

  • کد نوشته: 16430
  • شهریور ۱۴, ۱۴۰۱
  • ۰
  • در حالی عدم ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن در لرستان با انتقاد متقاضیان مواجه شده که مسئولان این استان همچنان درگیر تامین زمین برای ساخت این واحدها هستند.

    آخرین خبرها از طرح نهضت ملی مسکن در لرستان
  •  اجرای طرح نهضت ملی مسکن یکی از برنامه‌های در دستور کار دولت سیزدهم است، در قالب این طرح قرار است که سالانه یک میلیون واحد مسکونی در سطح کشور ساخته شود.

    آنچه برای احداث این واحدهای مسکونی لازم است تأمین زمین برای ساخت این واحدها است، موضوعی که در لرستان و به خصوص در مرکز این استان به یک چالش تبدیل شده است.

    چالش جدی عدم تأمین زمین برای ساخت واحدها در لرستان

    سهم استان لرستان از مجموع چهار میلیون واحد مسکونی که قرار بوده ساخته شود، ۸۰ هزار واحد است و به گفته مسئولان برای ساخت این تعداد واحد مسکونی در استان هزار و ۴۰۰ هکتار زمین نیاز است.

    آخرین خبرها از طرح جهش تولید مسکن در لرستان

    با همه مزایایی که این طرح دارد و همچنین تاکید رئیس جمهور برای ساخت این واحدهای مسکونی در استان‌های مختلف کشور، آنچه که مشخص است اجرای این طرح در لرستان با چالش‌های جدی مواجه شده، به طوری که همچنان بین دستگاه‌های متولی از جمله راه و شهرسازی با سایر نهادهایی که دارای زمین مازاد برای اختصاص به این واحدها هستند اختلاف نظرهای فراوانی وجود دارد.

    روند طولانی شدن تأمین زمین برای ساخت واحدهای طرح ملی مسکن در لرستان موجب انتقاد متقاضیان ساخت این واحدها در لرستان شده است، موضوعی که می‌طلبد دستگاه‌های متولی و به خصوص مدیریت ارشد استان و معاون عمرانی استانداری لرستان برای آن چاره اندیشی کنند.

    کسری ۴۵۰ هکتاری زمین برای ساخت واحدها

    وحید کرم الهی مدیرکل راه و شهرسازی لرستان با اشاره به آخرین وضعیت اجرای طرح ملی مسکن در لرستان با مهر اظهار داشت: نزدیک به ۱۵۰ هزار نفر در قالب این طرح در استان ثبت نام کرده‌اند.

    وی گفت: از این تعداد، نزدیک به ۴۰ هزار نفر واجد شرایط شناخته شدند.

    آخرین خبرها از طرح جهش تولید مسکن در لرستان

    مدیرکل راه و شهرسازی لرستان در ادامه بیان داشت: بین ۴۰۰ تا ۴۵۰ هکتار کسری زمین برای ساخت این واحدهای مسکونی در استان داریم.

    ما به زمین‌های خودمان نیاز داریم

    بهرام دلفان رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان نیز با اشاره به برخی اظهارات در رابطه با وجود زمین مازاد در پردیس این دانشگاه با مهر اظهار داشت: این گزارش، یک گزارش غلط است.

    وی بیان داشت: اعلام شده که اینجا ۳۰۰ هکتار زمین وجود دارد.

    رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان با بیان اینکه کل زمین‌های دانشگاه علوم پزشکی استان در آنجا ۱۲۰ هکتار است گفت: اگر از این زمین‌ها گزارش تهیه کنید، این زمین‌ها تپه ماهور است و بخشی از آن قابل ساخت و ساز نیست.

    دلفان تصریح کرد: بسیاری از واحدهای ما که الان در سطح شهر خرم آباد پراکنده هستند، هنوز به محل پردیس دانشگاه منتقل نشده و اصلاً هنوز ۵۰ درصد از طرح توسعه ما آنجا انجام نشده است، بنا بر این ما به این زمین‌ها نیاز داریم.

    آخرین خبرها از طرح جهش تولید مسکن در لرستان

    وی افزود: ما قبلاً در مسکن مهر، ۶۰ هکتار از زمین‌های دانشگاه را واگذار کرده‌ایم، الان مسکن مهر در دل دانشگاه قرار گرفته است.

    کار در لرستان قفل شده است

    علی اکبر باقری مدیرکل ثبت اسناد و املاک لرستان نیز در این رابطه با مهر اظهار داشت: آنچه که تا کنون زمین از سوی اداره کل راه و شهرسازی معرفی شده، قسمتی از محدوده دانشگاه لرستان، دانشگاه علوم پزشکی لرستان و همچنین ملکی مربوط به اداره کل بهزیستی استان است.

    وی عنوان کرد: بیشترین مساحتی که از سوی راه و شهرسازی در این راستا معرفی کرده، مربوط به دانشگاه‌ها است.

    مدیرکل ثبت اسناد و املاک لرستان ادامه داد: با توجه به اختلافی که بین اداره کل راه و شهرسازی و همچنین دانشگاه‌ها وجود دارد و دستوری که از سوی مراجع اداری صادر شده، مانع از صدور سند مالکیت در این رابطه است.

    باقری تصریح کرد: همین امر نیز موجب شده که کار در این مرحله قفل شده است.

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *