سیروس ابراهیمی  اظهار داشت: در راستای برخورد با متخلفان بازار و کسانی که بدون توجه، اقدام به افزایش قیمتها می کنند برنامه ریزی از دو ماه پیش آغاز شده که نرخ نامه ای برای واحدهای خدماتی و مایحتاج عمومی تهیه شود.

وی افزود: در این نرخ نامه، قیمت همه اقلام و یا خدماتی که واحدهای خدماتی قرار است ارائه دهند مشخص شده و این نرخ نامه در واحدها نصب می شود و چنانچه واحدی بیشتر از قیمت مذکور، از مشتری هزینه دریافت نماید مشمول جریمه پنج برابری تخلفات خواهد شد.

معاون اقتصادی استانداری لرستان عنوان کرد: با هماهنگی صورت گرفته با تعزیرات اعلام شد که این نرخ نامه در هفت ماده و پنج تبصره ابلاغ شده و تعزیرات در صورت مشاهده هرگونه تخلف می تواند علاوه بر جریمه پنج برابری، اقدام به پلمب واحد نماید.

وی تصریح کرد: مانور این برنامه از ۳۰ خرداد آغاز می شود و همه واحدها مکلف به عرضه کالا و خدمات طبق لیست ارائه شده در این نرخ نامه هستند که این برنامه با هدف جلوگیری از گرانفروشی و کم فروشی اجرا می شود.

ابراهیمی با اشاره به مصوبات سفر ریاست جمهوری گفت: برای شهرک صنعتی از مبلغ ۵۲ میلیارد تومان تسهیلات، تاکنون ۲۰ میلیارد تخصیص داده شده و برای یخچال سازی ۳۵۰ میلیارد، ماشین سازی ۲۰۰ میلیارد، لاستیک سازی ۵۵۰ میلیارد و بایر افلاک ۲۰۰ میلیارد و سیمان سفید ازنا ۲۰۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شده که از همان ابتدا پیگیری برای تسهیلات در دستور کار قرار گرفته است.

معاون اقتصادی استانداری لرستان گفت: با بانک هایی که قرار است این تسهیلات را پرداخت کنند جلساتی برگزار شده و پیگیری های لازم صورت گرفته و امیدواریم با پرداخت این تسهیلات شاهد رونق تولید در واحدهای تولیدی و اشتغال باشیم.

انتهای پیام/