×

استاندار لرستان : جای خالی رشته های گردشگری و شیلات در دانشگاه های لرستان

  • کد نوشته: 3031
  • اسفند ۱۴, ۱۳۹۵
  • ۰
  • استاندار لرستان گفت: استان لرستان با دارا بودن ظرفیت های گردشگری و آبزی پروری رشته تحصیلی این حوزه ها را در دانشگاه ندارد. به گزارشنیساخبر به نقل از خبرگزاری بسیج از لرستان  هوشنگ بازوند  در جلسه شورای اداری لرستان  که با حضور وزیر علوم  در سالن آفی تائتر استانداری لرستان برگزار شد به مشکلات موجود در […]

    استاندار لرستان : جای خالی رشته های گردشگری و شیلات در دانشگاه های لرستان
  • استاندار لرستان گفت: استان لرستان با دارا بودن ظرفیت های گردشگری و آبزی پروری رشته تحصیلی این حوزه ها را در دانشگاه ندارد.
    به گزارشنیساخبر به نقل از خبرگزاری بسیج از لرستان  هوشنگ بازوند  در جلسه شورای اداری لرستان  که با حضور وزیر علوم  در سالن آفی تائتر استانداری لرستان برگزار شد به مشکلات موجود در زمینه های مهارتی برای توسعه استان اشاره کرد و اظهار داشت: یکی از مشکلات اصلی ما در زمینه توسعه، نداشتن نیروهای ماهر است لذا برای رفع این معضل باید توسعه رشته های فنی به طور جدی در دستور کار دانشگاه ها قرار گیرد.

    وی بر لزوم تقویت ارتباط بین صنعت و دانشگاه تاکید کرد و افزود : برای این منظور حدود ۲۳ دانشجوی دانشگاه لرستان برای آموزش دوره های تخصصی در حوزه کشت گلخانه ای به کشور هلند فرستاده شدند.

    استاندار لرستان ایجاد رشته توریست و گردشگری در دانشگاه لرستان را یکی از مطالبات استان از وزیر علوم دانست و گفت : با ایجاد این رشته می توان ظرفیت های گردشگری لرستان را معرفی کرد و به توفیقاتی هم در حوزه نرم افزاری و هم تولید ثروت دست یافت.

    بازوند تصریح کرد : ایجاد رشته های مربوط به کشت گلخانه ای و راه اندازی دانشکده محیط زیست با توجه به ظرفیت های استان از دیگر خواسته های ما از وزارت علوم است.

    وی به وجود ۲ هزار و ۵۰۰ کیلومتر رودخانه در  لرستان اشاره کرد و عنوان داشت :  در حوزه پرورش ماهی پتانسیل های بالایی داشته و این در حالیست که رشته تحصیلی شیلات در استان وجود ندارد همچنین ده ها هکتار جنگل و ظرفیت زیست محیطی در این استان وجود داشته اما دانشکده محیط زیست آن تکمیل نشده است.

    استاندار لرستان گفت : یک میلیارد و ۴۰۹ میلیون دلار تسهیلات ارزی برای استان اختصاص یافته است، و پرداخت این تسهیلات از طریق صندوق توسعه ملی و بانک مرکزی انجام می شود.

    بازوند با اشاره به اینکه تا تاریخ ۱۵ بهمن امسال ۳ هزار و ۷۵۵ میلیارد تومان سرمایه گذاری در استان صورت گرفته است، افزود: این درحالیست که بر اساس سند اشتغال استان باید ۳ هزار و ۷۱۲ میلیارد تومان سرمایه گذاری در استان انجام می شد.

    وی خاطر نشان کرد:  ایجاد یک تقاطع در جاده منتهی به دانشگاه لرستان امری ضروری است که  مسیر دانشگاه لرستان نیاز به یک تقاطع غیر هم سطح دارد که ما حاضریم ۵۰ درصد هزینه این تقاطع را از محل اعتبارات استانداری یا وزارت راه پرداخت کنیم و انتظار داریم وزارت علوم یا بهداشت نیز مابقی هزینه را پرداخت کنند.

    رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان هم در این جلیه به اجرای طرح تحول نظام سلامت در استان اشاره کرد و اظهار داشت: با شروع طرح تحول نظام سلامت از اردیبهشت سال ۹۳ تا امروز حدود ۲۱۴ میلیارد تومان اعتبار به لرستان برای اجرای این طرح تخصیص داده شد.

    کوروش ساکی ۵۰ درصد از اعتبار تخصیص داده شده به استان در راستای اجرای طرح تحول نظام سلامت اشاره کردو افزود : با اجرای این طرح در لرستان، خدمات بستری در بیمارستان در سطح روستایی به ۳ درصد و در سطح شهری به ۶ درصد کاهش پیدا کرد.

    وی به حمایت از پزشکان متخصص در مناطق محروم و دور افتاده استان اشاره کرد و گفت: سال ۹۲ حدود ۳۰ پزشک مقیم روستایی در استان وجود داشت که تعداد این پزشکان اکنون به بیش از ۳۰۰ نفر رسیده است.

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *