×

استان لرستان ۶۶ مدرسه شبه‌کپری و گِلی ‌در مناطق صعب‌العبور ‌دارد

  • خرداد ۱۲, ۱۳۹۶
  • ۰
  • مدیرکل نوسازی مدارس استان لرستان گفت: ۲۳ مدرسه شبه کپری و ۴۳ مدرسه خشتی، گِلی، سنگی و چوبی در مناطق صعب‌العبور استان لرستان وجود دارد.   به گزارش نیساخبر محمد چگنی در جلسه توسعه و شورای برنامه‌ریزی استان لرستان ‌که در سالن جلسات استانداری لرستان برگزار شد اظهار داشت: اعتبارات نوسازی مدارس استان لرستان شامل پنج […]

    استان لرستان ۶۶ مدرسه شبه‌کپری و گِلی ‌در مناطق صعب‌العبور ‌دارد
  • استان لرستان ۶۶ مدرسه شبه‌کپری و گِلی ‌در مناطق صعب‌العبور ‌دارد

    مدیرکل نوسازی مدارس استان لرستان گفت: ۲۳ مدرسه شبه کپری و ۴۳ مدرسه خشتی، گِلی، سنگی و چوبی در مناطق صعب‌العبور استان لرستان وجود دارد.

     

    به گزارش نیساخبر محمد چگنی در جلسه توسعه و شورای برنامه‌ریزی استان لرستان ‌که در سالن جلسات استانداری لرستان برگزار شد اظهار داشت: اعتبارات نوسازی مدارس استان لرستان شامل پنج بخش است و  کل اعتبار ما در ردیف‌ها ۳۴ میلیارد و ۴۰۶ میلیون تومان بوده است.

    وی افزود: در بخش تخریب و بازسازی مدارس ۲۰ میلیارد و ۲۳۲ میلیون تومان به استان اختصاص یافت که ما توانستیم ۴ میلیارد و ۲۵۷ میلیون تومان تخصیص دریافت کنیم، از این میزان یک میلیارد و ۱۳۰ میلیون تومان به‌صورت اسناد خزانه بوده است.

    مدیرکل نوسازی مدارس استان لرستان عنوان کرد: در بخش پروژه‌های نیمه‌تمام مشارکت خیران نیز یک میلیارد و ۹۸۶ میلیون تومان اعتبار تخصیص یافت  که تاکنون توانسته‌ایم ۵۰۵ میلیون تومان دریافت کنیم.

    وی بیان کرد: در بخش اعتبارات سیستم‌های گرمایشی مدارس نیز ۱۰ میلیارد و ۳۳۰ میلیون تومان اعتبار مصوب شده بود که تاکنون ۹ میلیارد و ۶۴۷ میلیون تومان آن‌که حدود ۹۳٫۴ دهم درصد است جذب شد.

    چگنی تصریح کرد:  در بخش تکمیل فضاهای ورزشی استان نیز یک میلیارد و ۱۸۰ میلیون تومان اعتبار مصوب بوده که ۵۱۲ میلیون تومان را که برابر با حدود ۴۳٫۴ دهم درصد است جذب‌شده است.

    وی گفت: در بخش مالیات بر ارزش‌افزوده نیز یک میلیارد و ۷۳۹ میلیون تومان اعتبار مصوب بوده که ما تاکنون ۹۵۴ میلیون تومان آن‌که حدود ۵۴٫۹ دهم درصد  بوده جذب کرده‌ایم.

    مدیرکل نوسازی مدارس استان لرستان خاطرنشان کرد:  درمجموع از ۳۴ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان تاکنون ۱۵ میلیارد و ۴۱۵ میلیون تومان ‌که حدود ۴۴٫۸ دهم درصد است جذب‌شده است.

    وی به مشارکت خیران مدرسه‌ساز در سال ۹۵ اشاره کرد و اظهار داشت: سال گذشته در جشنواره‌هایی که برگزار شد از ۱۳ میلیارد تومان تعهد نزدیک به ۱۱ میلیارد تومان محقق شد.

    چگنی به وجود ۲۳ مدرسه شبه کپری در استان لرستان اشاره کرد و افزود: کپر بودن در ماهیت بد نیست و درواقع می‌توان گفت ازنظر معماری فضایی متناسب با اقلیم همان منطقه است و از مصالح بومی به‌کاربرده شده است.

    وی عنوان کرد: در سطح استان لرستان ۴۳ مدرسه خشتی، گِلی، سنگی و چوبی وجود دارد که بنیاد علوی اخیراً برای جمع‌آوری این مدارس اقدام کرده است و بنا دارد ۱۰ مورد مدرسه در این مناطق را بسازد.

    مدیرکل نوسازی مدارس استان لرستان بیان کرد: ازآنجاکه این مدارس شبه کپری و خشتی، گِلی، سنگی و چوبی در مناطق صعب‌العبور استان قرار دارند اصلاً راه دسترسی ندارند و برای ساخت مدرسه جدید باید از طریق هلی‌کوپتر مصالح را به آنجا انتقال داد.

    وی گفت: در صورت تأمین سیمان موردنیاز ساخت این مدارس و انتقال آن از طریق هلی‌کوپتر اقدام لازم برای مدارس این مناطق انجام می‌شود.

    هوشنگ بازوند استاندار لرستان نیز در این جلسه سیستم مدارس کانکس را یک کار غیر کارشناسی دانست و اظهار داشت: در این جلسه مصوب می‌شود در سال ۹۶ مسئله سیمان و هلی کپر برای انتقال مصالح و ساخت مدرسه جدید در این مناطق صعب‌العبور برطرف و ۲۳ مدرسه کپری و ۴۳ مدرسه خشتی، گِلی، سنگی و چوبی جمع شود.

    وی افزود: این نوع مدارس مقاومت لازم را در برابر مخاطرات طبیعی مانند زمین‌لغزش و باد ندارند بنابراین باید تمام این مدارس (۶۶ مدرسه) تا پایان امسال جمع شوند.

    انتهای پیام/

    منبع: تسنیم


    خطا: فرم تماس پیدا نشد.

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *