×

امام جمعه الشتر:در انتخابات هیچ کسی حق ندارد به امنیت روانی جامعه آسیب بزند

  • کد نوشته: 3493
  • اسفند ۲۷, ۱۳۹۵
  • ۰
  • امام جمعه الشتر با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری و انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا گفت: امنیت روانی، مهم‌ترین رکن هر جامعه‌ای است لذا هیچ کس حق ندارد به خاطر منافع جناح یا کاندیدای مورد نظر خود، به امنیت روانی جامعه آسیب وارد کند. به گزارش نیساخبر؛ حجت‌الاسلام والمسلمین «سید سجاد موسوی» در خطبه‌های […]

    امام جمعه الشتر:در انتخابات هیچ کسی حق ندارد به امنیت روانی جامعه آسیب بزند
  • امام جمعه الشتر با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری و انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا گفت: امنیت روانی، مهم‌ترین رکن هر جامعه‌ای است لذا هیچ کس حق ندارد به خاطر منافع جناح یا کاندیدای مورد نظر خود، به امنیت روانی جامعه آسیب وارد کند.

    به گزارش نیساخبر؛ حجت‌الاسلام والمسلمین «سید سجاد موسوی» در خطبه‌های این هفته نماز جمعه الشتر ضمن تبریک سالروز ولادت حضرت فاطمه زهرا(س)، اظهار داشت: این شخصیت بزرگ الگویی کامل و جامع برای جامعه اسلامی است.

    وی افزود: با تولد ایشان، زن در اجتماع دارای جایگاه و منزلت ویژه‌ای شد.

    خطیب جمعه الشتر با بیان اینکه حضرت زهرا(س) الگویی برای انسانیت و بشریت است، ادامه داد: اگر چه عمر این بانوی بزرگوار کوتاه بود اما در همین مدت‌زمان اندک توانستند برای جامعه بشریّت، خیر کثیر باشند.

    وی با اشاره به اینکه خطبه فدکیّه سرشار از مضامین عرفانی و معنوی است، تصریح کرد: در این خطبه، گرچه با نام فدکیّه مطرح گشته اما کمتر در مورد آن صحبت شده و بیشتر مضمون این خطبه نورانی در ارتباط با توحید، معاد و نبوت می‌باشد و عمق معانی کلام حضرت زهرا(س) در خطبه فدکیّه به گونه‌ای است که هم‌ارز خطبه‌های مولا امیرالمؤمنین علی(ع) در نهج‌البلاغه است.

    امام جمعه الشتر در ادامه با اشاره به روز مادر و روز زن، بیان داشت: هیچ روزی بهتر از سالروز تولد حضرت صدیقه کبری(س) نمی‌تواند برای گرامی‌داشت مقام و منزلت مادر معرفی گردد که این امر نشان از جایگاه و منزلت مادر و زن در جامعه اسلامی است.

    وی در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع انتخابات ریاست جمهوری و انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا اشاره و خاطرنشان ساخت: سلامت، رقابت و مشارکت، سه اصل مهم برای برگزاری هر انتخابات بوده و هست و بحمدالله تاکنون همه انتخابات‌های صورت گرفته از سلامت کامل برخوردار بوده‌اند و در هیچ جای دنیا همچون کشور ایران اسلامی، درصد مشارکت مردم بالا نبوده است.

    حجت‌الاسلام موسوی با بیان اینکه امنیت روانی جامعه و نیز اخلاق اسلامی در انتخابات پیش رو از سوی کاندیداها و طرفداران آنها باید حفظ شود، ابراز داشت: امنیت روانی، مهم‌ترین رکن هر جامعه‌ای است لذا هیچ کس حق ندارد به خاطر منافع جناح یا کاندیدای مورد نظر خود، به امنیت روانی جامعه آسیب وارد کند.

    وی تصریح کرد: گاهی برخی قربتاً الی‌الله و به نفع جناح خود، آبروی افراد و جناح دیگر را می‌ریزند لذا باید آگاه باشیم که در پیشگاه خداوند متعال، هیچ جناح و روزنامه یا سایت خبری نمی‌تواند حجت شرعی برای عملکرد ما در جامعه باشد و بر همه آحاد جامعه بخصوص کاندیداهای محترم است که ضمن رعایت اخلاق و حفظ حرمت سایرین، زمینه حضور حداکثری در انتخابات را فراهم نمایند و از تفرقه و ایجاد کینه و کدورت دوری نمایند.

    وی در پایان با تأکید بر اینکه نباید کاندیداها وعده‌های نشدنی به مردم بدهند، گفت: از همه کاندیداها می‌خواهیم که آنچه را که می‌توانند و قانون به آنها اجازه داده را به مردم وعده بدهند و از دادن وعده‌های نشدنی بپرهیزند چرا که این امر موجب ایجاد توقع در مردم نسبت به آن وعده خواهد شد و مردم نیز انتظار دارند آنچه را که به خاطر آن به کاندیدای مورد نظر رأی داده‌اند، عملیاتی گردد.

    انتهای پیام/

      نام شما (الزامی)

      ایمیل شما (الزامی)

      موضوع

      پیام شما

      برچسب ها

      نوشته های مشابه

      دیدگاهتان را بنویسید

      نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *