×

برکناری مدیرکل ارشاد لرستان خواسته مدیران و مسئولان استان

  • کد نوشته: 5555
  • تیر ۲۹, ۱۳۹۶
  • ۰
  • با وجود این که از زمان اجرای تئاتر موهن در هفته دفاع مقدس موج عظیمی از انتقادات، واکنش ها و بیانیه ها ازسوی طیف ها و اقشار مختلف بر روی درگاه های خبری مبنی بر محکومیت آن منتشر شد اما بعد از گذشت ۱۰ماه هنوز کوچکترین برخوردی با مسببان آن صورت نگرفته است. به گزارش […]

    برکناری مدیرکل ارشاد لرستان خواسته مدیران و مسئولان استان
  • برکناری مدیرکل ارشاد لرستان خواسته مدیران و مسئولان استان

    با وجود این که از زمان اجرای تئاتر موهن در هفته دفاع مقدس موج عظیمی از انتقادات، واکنش ها و بیانیه ها ازسوی طیف ها و اقشار مختلف بر روی درگاه های خبری مبنی بر محکومیت آن منتشر شد اما بعد از گذشت ۱۰ماه هنوز کوچکترین برخوردی با مسببان آن صورت نگرفته است.

    به گزارش نیساخبر و به نقل از سفیر افلاک، برآیند عملکرد مدیرکل فرهنگی‌ترین دستگاه اجرایی استان لرستان در چند سال اخیر حاشیه‌های را به همراه داشته است که برای نمونه می توان به اجرای نمایش توهین آمیز «لیلی نام تمام دختران ایران زمین است» در مهرماه سال گذشته اشاره کرد که همه ارزش و قداست های معنوی فضای جبهه را با دیالوگ های سخیف و دور از شأن زیرسوال برد تا جایی که این موضوع واکنش نماینده ولی فقیه در لرستان، مجمع نمایندگان استان در مجلس، خانواده های معظم شهدا، شخصیت های برجسته سیاسی، فرهنگی و هنری و جمع زیادی از مردم را در پی داشت اما در این بین نیز برخی از کانال های تلگرامی وابسته به برخی از جناح های سیاسی که با برکناری شیخ هنجارشکن منافع منصبی خود را در خطر دیدند این بی حرمتی آشکار به ارزش های والای دفاع مقدس را نادیده گرفتند و با تخریب منتقدان و نهادهای انقلابی به حمایت از مدیرکل هتاک پرداختند.

     تئاتر لیلی نام تمام دختران ایران زمین است

    این در حالی است که از زمان اجرای این نمایش موهن اقشار مختلف فرهنگی، هنری، انقلابی، سیاسی و عموم مردم نسبت به این موضوع واکنش نشان دهند به گونه ای که هرکسی  که نسبت به این نظام و ارزش‌های آن وفادار بود به یک نحوی نسبت به این موضوع با صدور بیانیه ، سخنرانی، مصاحبه، کمپین و … نارضایتی‌اش را اعلام کرد.

    اما با قریب گذشت بیش از ۱۰ماه از آن ماجرا مدیرکل هنجارشکن همچنان با لابی‌گری‌های سیاسی و با پافشاری در مقابل خواست و اراده مردم ،مدیران، مسئولان،نمایندگان مجلس، نماینده ولی فقیه در استان، هنرمندان، خانواده های معظم شهدا، روحانیون،دانشگاهیان و دیگر اقشار مقاومت نموده و همچنان بر صندلی ریاستی که خون هزاران شهید برای آن ریخته شده است به ناحق تکیه کرده است.

    استاندار لرستان: مدیر ارشاد باید عذرخواهی کند

    هوشنگ بازوند استاندار لرستان در ۱۶ آذرماه سال۹۵ به مناسبت روز دانشجو در جمع دانشجویان دانشگاه لرستان در محل دانشکده علوم پایه این دانشگاه اظهار داشت: مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان باید در خصوص اکران تئاتری که در آن نسبت به مقام شهدا بی احترامی شده است، عذرخواهی کند.

     وی با بیان این که این کار، کار خوبی نبوده و نباید چنین تئاترهایی از شهدا و جنگ بسازیم، گفت:من این تئاتر را دیده ام و معتقدم که در جاهایی افراط شده و افراط گری در این کار را محکوم می کنیم.

     بازوند تصریح کرد: حرمت خون شهدا بر همه واجب است و ما این کار را محکوم می دانیم و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان باید عذرخواهی کند.(مهر)

     آیت الله میرعمادی: مدیرکل ارشاد لرستان مجازات شود

    آیت الله سید احمد میرعمادی در خطبه‌های نماز جمعه هفتم آبان ماه سال۹۵ درخرم‌آباد گفت: آیا تئاتری که در آن، یک دختر بالغ کشف حجاب می‌کند، تکریم شهداست؛ آیا تئاتری وقیح‌تر از این داریم؟ تئاتری که صحنه‌ها و سنگرهای مقدس جبهه را به میدان شهوت‌رانی تبدیل کرده است.

    وی افزود: در تئاتر خرم‌آباد هنجارشکنی شد و بدترین توهین‌ها به ارزش‌ها صورت گرفت و هر کسی این تئاتر را دیده، گفته که این‌ها عجب انسان‌های بی‌شرم و حیایی بودند؛ انقدر صحنه‌های زشت و گستاخی در این تئاتر وجود دارد که انسان از گفتن آن شرم دارد.

    تئاتر لیلی نام تمام دختران ایران زمین است0

    آیت الله میرعمادی عنوان کرد: وقتی بر سر پیراهن یک دختری قرعه می‌اندازند و اختلاف بین آنها درست می‌شود، آیا این در راستای تکریم به شهدا بوده است.

    وی با انتقاد از مدیر ارشاد لرستان به دلیل دفاع از توهین به شهدا تصریح کرد: کارگردان این تئاتر عذرخواهی کرد و این حقیقت را پذیرفت که به شهدا توهین شده، اما وزیر مستعفی ارشاد و مدیرکل آن در لرستان می‌گویند، این‌گونه نبوده است.

    نماینده ولی‌فقیه در لرستان با بیان اینکه از مسئولان می‌خواهیم که با مسببان توهین به شهدا در تئاتر خرم‌آباد برخورد کنند و آنها را مجازات کنند، خاطرنشان کرد: در این تئاتر، ضد ارزشهای اسلامی است.(تسنیم)

    درخواست طلاب و روحانیون برکناری مدیرکل ارشاد لرستان

    این در حالی است که جمعی از طلاب و روحانیون شهرستان خرم آباد نیزطی نامه ای به ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان لرستان خواستار برکناری حنان از مدیریت فرهنگی ارشاد لرستان شدند.

    در بخشی از متن این نامه آمده است: مدیر کل محترم ارشاد اسلامی یکی از افراد حاشیه ساز فرهنگی استان است؛ توهین به برخی از شخصیت های انقلابی ، مانند آیت الله علم الهدی و دفاع از تئاتر موهن” لیلی نام تمام دختران ایران زمین است” و توهین و تهمت به منتقدان دلسوز، تنها نمونه هایی ازحاشیه سازی های وی است.

    درخواست طلاب و روحانیون برای عزل حنان

     طلاب و روحانیون امضا کننده، در راستای ادای دو فریضه ی” امر به معروف” و “نهی از منکر”، نگرانی عمیق خود را از ثبت شدن این حرکات افراطی و سیاسی کاری ها به نام روحانیت و حوزه های علمیه، ابراز داشته و خواهان بررسی عملکرد فرهنگی و مدیریتی نامبرده و برکناری ایشان از مدیریت فرهنگی استان می باشیم.

    تذکر کتبی مجمع نمایندگان استان در مجلس برای عزل مدیر کل ارشاد لرستان

    سید حمیدرضا کاظمی؛عضو مجمع نمایندگان لرستان در مجلس طی گفت و گویی با  سفیر افلاک در ۶ دی ماه ۹۵  در این رابطه گفت: نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی که پای عزل مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان را امضا کرده اند، هنوز بر مواضع خود نسبت به برکناری او تاکید دارند.

     وی افزود: تاکنون هیچ کدام از ۸ نماینده لرستان که به دولت جهت برکناری حنان تذکر داده بودند امضای خود را پس نگرفته است و این تذکر همچنان به قوت خود باقی است.

     تذکر مجمع نمایندگان لرستان برای عزل حنان

     نمایندگان استان لرستان در مجلس با انتقاد از عملکرد حمیدرضا حنان مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان به علت صدور مجوز برای نمایش تئاتر «لیلی نام همه دختران ایران زمین است»  طی یک تذکر کتبی که به امضای الهیار ملکشاهی، عباس گودرزی، علی رستمیان، محمدرضا ملکشاهی، مجید کیانپور، حمیدرضا کاظمی و علاءالدین بروجردی رسید خواهان برخورد جدی با این مسئول شدند.

    خبرنگاران لرستانی خواستار برخورد با خاطیان تئاتر موهن

    اصحاب رسانه لرستان در نشست خبری مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان لرستان به مناسبت بزرگداشت هفته شهید با انتقاد از سکوت مسئولان و عدم برخورد قانونی نسبت به این موضوع خواستار تسریع در احقاق حق حرمت والای شهدا شدند.

    یکی از خبرنگاران لرستانی با بیان این که بزرگ‌ترین توهین به شهدا در این استان انجام شد،گفت: این تئاتر باعث ناراحتی همه کسانی شد که دل در گرو شهدا دارند اما مدیر کل توهین کننده نه تنها در این خصوص عذرخواهی نکرد بلکه به برخورد با منتقدان پرداخت تاجایی که در نشست خبری با اصحاب رسانه اجازه هیچ گونه سوالی در این خصوص را به خبرنگاران نداد و حتی به شکایت از خبرنگاران دفاع کننده از حقوق شهدا اقدام کرده است.

    اعتراضات مردم به بی حرمتی های مدیرکل هتاک

    با این که همه شواهد ناکارآمدی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان را نشان می دهد هنوز اقدام قاطعی در این خصوص صورت نگرفته است و همین امر  نیز صدای اعتراضات مردمی در کنار خانواده های شهدا،نمایندگان مجلس و شخصیت های فرهنگی و انقلابی را بلند کرد.

     اعتراضات مردم نسبت به عملکرد مدیرکل ارشاد لرستان

    تاجایی که جمعی از جوانان فعال خرم آبادی با شعارنوشته هایی تحت عناوینی چون “استاندار لرستان-اقدام انقلابی”،” فرهنگی ترین دستگاه اجرایی استان مدیری انقلابی می خواهد”،”هنرمندان انقلابی برای نشان دادن سیمای نورانی شهیدان به میدان بیایند” و”امروز نگاهبانی یک شهدا وظیفه است” خواستار اقدام انقلابی مسئولان استان نسبت به این موضوع شده اند.

    مردم در کنار خانواده های شهدا و دیگر شخصیت های منتقد با همه دیدگاه های سیاسی بر این موضوع معترض هستند که چرا مدیر یک دستگاه اجرایی علی رغم این که ناکارآمدی اش در طول دوران مدیریتش بر همگان ثابت شده است باید بر مسند ریاست تکیه کند وحرمت شهدا را زیر سوال ببرد؟!

     

    مدیرکل ارشاد لرستان ضد فرهنگ است

     سردار مرتضی کشکولی،فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان شامگاه پنج شنبه اول تیرماه با انتقاد از عملکرد مدیریت ضعیف اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان،گفت: از کارکرد مدیرکل ارشاد لرستان راضی نیستیم به دلیل این که کارهای این مدیرکل ضد فرهنگ است.

     وی با بیان این که قبل از انتخابات دولت پذیرفته بود که این مدیر کنار گذاشته شود،گفت: در زمان انتخابات به دلیل ملاحظات سیاسی این کار را نکردند ولی قول داده اند بعد از انتخابات این مدیر کنار برود.

     فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان اظهار داشت: رسانه‌ها باید برای این جابه‌جایی مصداق آتش به اختیار از مسئولان استان مطالبه گری کنند که به قول شان برای برکناری عمل کنند.

    به گزارش سفیرافلاک،هرکس که داعیه احترام به شهدا را دارد باید در عمل ثابت کند،هر مسئولی در هر جایگاهی که قرار دارد اگر بی‌حرمتی به خون شهدا را ببیند و دم نزند، مدیون خون شهداست.

    انتهای پیام/

     

    خطا: فرم تماس پیدا نشد.

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *