×

رئیسی در دیدار نخبگان و اقشار لرستان:
بنای برخوردبا فساد جدی است/تولید ما را در برابردشمن سرفراز می‌کند

  • فروردین ۱۰, ۱۴۰۰
  • ۰
  • رئیس قوه قضائیه با تشریح چهار محور لازمه تحقق عدالت، گفت: بنای ما در حوزه مبارزه با فساد، برخورد جدی است و در این قضیه هیچ‌گونه مماشاتی نخواهیم کرد.

    بنای برخوردبا فساد جدی است/تولید ما را در برابردشمن سرفراز می‌کند
  • آیت الله سید ابراهیم رئیسی ظهر سه شنبه در دیدار نخبگان و نمایندگان اقشار مختلف مردم لرستان ضمن تبریک سال نو و ابراز امیدواری برای تحقق سالی توأم با موفقیت اظهار داشت: شنیدن سخنان جوان‌ها و به ویژه فرهیختگان، علما، طلاب، دانشجویان و نمایندگان اقشار مغتنم است.

    وی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه فلسفه قیام و نهضت اسلامی ما که بارها در سخنان امام بزرگوارمان ذکر شده بود موضوع عدالت است، بیان کرد: در قانون اساسی این موضوع مورد تاکید قرار گرفته و مبتنی بر آیات نورانی قرآن نیز هست که در جامعه عدالت اجرا شود.

    بعد از توحید هیچ مفهومی به گستردگی عدالت در مفاهیم فرهنگ دینی ما نیست

    رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه بعد از توحید هیچ مفهومی به گستردگی عدالت در مفاهیم فرهنگ دینی ما نیست، افزود: بحث از عدالت بسیار گسترده است همانطور که حضرت علی (ع) فرمودند در وصف و سخن این موضوع بسیار گسترده است.

    وی با اشاره به لازمه اجرای عدالت و ۴ محور در این زمینه گفت: مردم، دست‌اندرکاران، حاکمان و کسانی که در جایگاه حکمرانی هستند هر کدام باید برخوردار از ملکه عدالت شوند و اول خودشان عادل باشند.

    رئیس دستگاه قضا یادآور شد: به هر میزان در جامعه و ادارات معنویت و اخلاق رشد کند به همان میزان تخلف و جرم کاهش پیدا می‌کند.

    وی تصریح کرد: امروز کارآمدترین نظام کنترلی در سازمان‌ها و ادارات نظام «خودکنترلی» است، یعنی نیروها خودشان را موظف بدانند به قانون عمل کنند و در آشکار و پنهان خلاف قانون و عدالت عمل نکنند.

    ثروت‌های لرستان بلاتکلیف و معطل مانده‌اند

    رئیس قوه قضائیه در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه وقتی ثروتی در استان هست اما بلاتکلیف و معطل مانده است، کارگر آنجا معطل است و سرمایه اینجا معطل است، تصریح کرد: تعبیر من امروز این بود که اینجا نماد خصوصی سازی بد و خصوصی سازی خوب است؛ به کسانی واگذار کرده‌اند که ویران کرده‌اند، بعد از دست آن افراد گرفته‌اند و به بخش دیگری واگذار کرده‌اند و آباد شده است.

    آیت الله رئیسی با تاکید بر اینکه سرمایه عظیم مادی و معنوی که خداوند به لرستان داده است و اراده پولادین مردم لر و جوانان می‌تواند بسیاری از خلاقیت‌ها و نوآوری‌ها را پدید آورد، این انجام شدنی است؛ افزود: ان شاالله و به لطف خدا و به دست توانای شما کار دنبال می‌شود، بدون اینکه کوچک‌ترین خستگی در وجود ما راه پیدا کند و برخی جلوه‌ها ما را ناامید کند، امیدوارانه به دنبال کار هستیم.

    بدون اینکه کوچک‌ترین خستگی در وجود ما راه پیدا کند، امیدوارانه به دنبال کار هستیم

    وی با اشاره به اینکه امیدواریم آنچه شما مردم دنبال آن هستید که یک زندگی عزتمندانه همراه با رفاه است که زمینه‌های آن نیز در کشور فراهم است را داشته باشید، گفت: مدیریت قوی باید وجود داشته باشد که منابع و نیروی انسانی و ثروت ملی را پیوند دهد و یک کار و محصول ارزشمند تولید کند.

    رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه امیدواریم محصول اقدامات این باشد این گله مندی که امروز در استان وجود دارد و در گزارش‌ها هست وجود نداشته باشد، تصریح کرد: با همت خود شما مسائل را دنبال می‌کنیم و یقین داریم آنچه شعار سال می‌شود فقط شعار نیست، یک تابلو است که حکایت می‌کند از یک نیاز در کشور، آنچه امروز شعار سال شده است نیاز جدی کشور است که همه بخش‌ها باید همت کنند.

    شعار سال نیاز جدی کشور است

    آیت الله رئیسی خاطرنشان کرد: نهادها و سازمان‌ها همه باید همت کنند چراکه مسئله تولید مسئله اصلی ماست، آنچه ما را در مقابل دشمن سرفراز می‌کند مسئله تولید و ایجاد اشتغال و امید در دل مردم است، اگر عرصه کار باشد یک دنیا امید در دل مردم ایجاد می‌شود.

    وی با تاکید بر اینکه دشمن می‌خواهد با تحریم جلوی پیشرفت را بگیرد، ببینید در صنایع هسته‌ای و دفاعی بیشتر پیشرفت کرده‌ایم یا عرصه‌های دیگر، معلوم می‌شود تحریم را می‌توان دور زد و خنثی کرد، افزود: به جای اینکه دنبال مذاکره باشند به دنبال خنثی کردن تحریم و توانمند کردن کشور و استفاده از نیروهای کارآمد و جوان بودن، در مقابل دشمن به ما ایستادگی فعال می‌دهد و او را وادار به عقب نشینی می‌کند.

    خنثی کردن تحریم و توانمند کردن کشور به ما ایستادگی فعال در مقابل دشمن را می‌دهد

    رئیس قوه قضائیه در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه کارخانه‌هایی که امروز نام برده شد سال هاست از کار افتاده است، چرا در زمان خودش اقدام لازم نشد؟ کسی فریاد نزد بگوید این کارخانه از افتخارات لرستان بوده و چرا این‌طور شده است؟ گفت: امروز کارخانه‌ای را دیدیم که از آن جز یک سوله و تجهیزات فرسوده چیزی از آن نمانده بود.

    آیت الله رئیسی یادآور شد: یکی از بخش‌هایی که باید فعال اقدام کند سازمان نظارتی و سازمان‌های مردم نهاد هستند، سمن‌ها باید در این زمینه فعال باشند.

    بنای برخورد با فساد جدی است

    وی با بیان اینکه اگر همه موارد در جای خودش انجام شد و شاهد فساد و تخلف بودیم اینجا نوبت دستگاه قضائی و برخورد عبرت آموز با افراد مفسد و فاسد کردن است، تصریح کرد: بنای ما برای برخورد با فساد، بنای برخورد جدی است و در این قضیه هیچ‌گونه مماشات نخواهیم کرد، لیکن فساد باید مستند به اسناد باشد، با دلیل باید باشد.

    رئیس قوه قضائیه ادامه داد: باب اتهام زنی را باید بست، به سهولت نباید افراد اجازه پیدا کنند به اشخاص و افراد و مسئولینی تهمت بزنند و اهانت کنند، اینکه امنیت شغلی از دست می‌رود.

    باب اتهام زنی را باید بست، به سهولت نباید افراد اجازه پیدا کنند به اشخاص تهمت بزنند و اهانت کنند

    آیت الله رئیسی با اشاره به اینکه اگر کسی سندی داشت مبنی بر تخلف و فساد ارائه کند، دستگاه قضا بدون اینکه از کسی وحشت داشته باشد و همچنانی که رهبری فرمودند و تاکید کردند، دوستان و همکاران ما با فساد برخورد خواهند کرد، یادآور شد: نکته اصلی آن است که حتماً باید مستند باشد، آبروی افراد مثل کعبه محترم است و لذا حتماً تخلفات باید مستند باشد.

    وی خاطرنشان کرد: افراد، احساس مسئولیت جامعه، نظارت‌های سازمان یافته و برخورد عبرت آموز با تخلفات می‌تواند اجرای عدالت و قانون را در جامعه تضمین کند، آنگاه شاهد کاهش آسیب‌های اجتماعی خواهیم بود.

    رئیس قوه قضائیه گفت: باید مراقبت کرد و پیشگیری از وقوع جرم مقدم بر برخورد است، حتماً باید کار فرهنگی صورت بگیرد اما به این معنی نیست که کارهای دیگر تعطیل شود.

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *