×

بهشت لرستان آماده استقبال از مهمانان نوروزی است

  • کد نوشته: 3483
  • اسفند ۲۶, ۱۳۹۵
  • ۰
  • فرماندار سلسله با اشاره به جاذبه‌های گردشگری دشت سلسله، گفت: همه تمهیدات لازم برای استقبال از مسافران نوروزی تدارک دیده شده است. به گزارش نیساخبر ؛ شهرستان سلسله با یک هزار و ۲۱۲ کیلومتر مربع مساحت و ۷۳ هزار نفر جمعیت، یکی از مناطق خوش آب و هوا و زیبای استان لرستان است. این شهرستان […]

    بهشت لرستان آماده استقبال از مهمانان نوروزی است
  • فرماندار سلسله با اشاره به جاذبه‌های گردشگری دشت سلسله، گفت: همه تمهیدات لازم برای استقبال از مسافران نوروزی تدارک دیده شده است.

    به گزارش نیساخبر ؛ شهرستان سلسله با یک هزار و ۲۱۲ کیلومتر مربع مساحت و ۷۳ هزار نفر جمعیت، یکی از مناطق خوش آب و هوا و زیبای استان لرستان است.

    این شهرستان به دلیل برخورداری از مواهب الهی و جاذبه‌های طبیعی فوق‌العاده و البته مردم مهمان‌نواز، به بهشت لرستان معروف گردیده است.

    کهمان-الشتر

    این دیار قطب تولید انواع محصولات باغی، کشاورزی، دامپروری و… می‌باشد که از جمله آنها می‌توان به تولید انواع محصولاتی همچون گردو، سیب، گلابی، آلو، بلوط، زعفران، کلزا، عسل و… اشاره کرد. شرایط خاص و کم‌نظیر آب و هوایی در سلسله باعث شده تا این شهرستان به قطب تولید گوشت قرمز و سفید تبدیل شود و این محصولات به سایر شهرستان‌های همجوار یا حتی استان‌های دورتر صادر شود. تولید و پرورش ماهیان سردابی و قزل‌آلا نیز از جمله ظرفیت‌های مهم شهرستان الشتر است. شهرستان سلسله یکی از قطب‌های شیلات و آبزی‌پروری در بین شهرهای غیرساحلی کشور محسوب می‌شود به طوری که این شهرستان سهم بسزایی در تولید و پرورش ماهیان قزل‌آلا و سردابی ایفا نموده است.

    Image result for ‫گردشگری سلسله+لرسو‬‎

    منطقه گردشگری کهمان که امروزه بیش از پیش شناخته شده است، هر هفته میزبان مسافران و گردشگرانی از داخل و خارج استان لرستان است اما باید گفت که این ثروت طبیعی خدادادی در عرصه صنعت توریستی، قربانی گمنامی و عدم معرفی شایسته آن شده است. بی‌شک چنانچه منطقه گردشگری کهمان به شایستگی معرفی شود و زیرساخت‌ها مهیا گردد، هرساله و بخصوص در ایام نوروز، چندین هزار نفر از اقصی نقاط کشور از این منطقه بازدید خواهند کرد.

    Image result for ‫گردشگری سلسله+لرسو‬‎

    از دیگر مناطق گردشگری شهرستان سلسله که همواره مورد توجه مسافران و گردشگران از سراسر استان و حتی خارج از استان بوده، منطقه جوانمرد و سراب زز است. این سراب زیبا در شرق شهر الشتر قرار دارد و در ایام تعطیلات، شاهد حضور مهمانانی از داخل و خارج شهرستان الشتر است. بارش‌های زمستان سال گذشته و نیز بهار سال جاری باعث شده تا سراب زز، جلوه‌ای رؤیایی به خود بگیرد و از این رو، بر تعداد مسافران و بازدیدکنندگان از منطقه مذکور افزوده شده است.

    Image result for ‫گردشگری سلسله+لرسو‬‎

    یکی از مهم‌ترین آثار تاریخی شهرستان سلسله، پل تاریخی کاکارضا می‌باشد. قدمت این پل تاریخی به دوره ساسانیان برمی‌گردد. این پل در گذشته‌های دور، ارتباط مردمان دو سوی رودخانه کاکارضا را فراهم می‌کرده است. پل کاکارضا، ساخته شده از سنگ‌های تراش‌خورده و ساروج بوده و ارتفاع آن ۳۰متر می‌باشد.

    بهشت لرستان در آستانه تولد دوباره طبیعت با برخورداری از سراب‌ها و چشمه‌های جوشان و مناطق گردشگری بکر و زیبا، آماده استقبال از مهمانان و گردشگران نوروزی است.

    با تمهیدات و اقدامات ارزشمندی که توسط مدیران و مسئولان شهرستان، این دیار همیشه سبز، آغوش خود را به روی مسافران نوروزی گسترده است تا با خاطرات خوشی بتوانند از صدها چشمه و سراب همچون سراب زز، سراب هنام، پرسک، چناره، رودخانه‌های کهمان و کاکارضا دیدن نمایند.

    در سلسله، بیش از دویست اثر تاریخی ثبت شده که از جمله آنها می‌توان به قلعه مظفری، پل کاکارضا و تپه گریران اشاره کرد.

    طبیعت بکر و چشم‌نواز دشت سرسبز سلسله به همراه تمهیدات اندیشیده شده در راستای آسایش خاطر مسافران و گردشگران نوروزی موجب شده تا همه ساله مسافران بهشت لرستان خرسند از انتخاب شهرستان سلسله بعنوان مقصد گردشگری خود باشند.

    از جمله سوغات‌های دشت سلسله می‌توان به گردو، حبوبات، لبنات محلی، صنایع دستی بی‌نظیر همچون گلیم و فرش و ده‌ها سوغات ارزشمند دیگر اشاره کرد.

    بازدید فرماندار سلسله از قلعه مظفری

    «قدرت‌الله فلاح‌نژاد» در حاشیه بازدید از قلعه تاریخی مظفری  اظهار داشت: با توجه به فرارسیدن ایام نوروز و حضور مسافران و گردشگرن در شهرستان سلسله، تمامی تمهیدات لازم برای پذیرایی و اسکان مسافران نوروزی تدارک دیده شده است.

    وی افزود: در شهرستان سلسله بیش از ۲۰۰ اثر تاریخی وجود دارد که از جمله پربازدیدترین آنها می‌توان به قلعه مظفری اشاره کرد.

    فرماندار سلسله با اشاره به ظرفیت بالای سلسله در بخش صنعت گردشگری، ادامه داد: بجز آثار تاریخی کهن در این شهرستان ۱۱۰ سراب و چشمه وجود دارد که همه این موارد باعث شده تا مسافران و گردشگران بسیاری در طول سال و بخصوص در ایام نوروز از منطقه سلسله دیدن نمایند.

    وی با اشاره به اقدامات انجام شده برای معرفی جاذبه‌های گردشگری و مناطق مختلف شهرستان سلسله، گفت: اقدامات خوبی در راستای معرفی هرچه بیشتر طبیعت شهرستان و آثار تاریخی صورت گرفته که از جمله آنها می‌توان به نصب تابلوهای راهنما در سطح شهر، چاپ بروشور و تولید برنامه‌های چندرسانه‌ای در قالب سی‌دی اشاره کرد که در ایام نوروز در اختیار مسافران و گردشگران قرار خواهد گرفت.

    فلاح‌نژاد در پاین خاطرنشان ساخت: با توجه به شناخت بیش از پیش مردم از ظرفیت‌های گردشگری سلسله، پیش‌بینی می‌شود آمار گردشگران و مسافران نوروزی نسبت به سال‌های گذشته از رقم بالاتری برخوردار باشد.

    منبع:لرسو

    انتهای پیام/

      نام شما (الزامی)

      ایمیل شما (الزامی)

      موضوع

      پیام شما

      برچسب ها

      نوشته های مشابه

      دیدگاهتان را بنویسید

      نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *