سالها از جنگ تحمیلی می گذرد، جنگی که ملت ایران دلاورمردانه در برابر دشمن ایستادند و پس از ۸ سال دشمن را وادار به عقب نشینی کردند.

در این جنگ بود که نوجوانان و جوانان برای ایستادگی در برابرظالمان از هم سبقت می گرفتند، شوق و شور برای حضور در جبهه ها بی نظیر بود و بسیاری از همین رزمندگان جان خود را در مسیر اسلام و انقلاب فدا کردند.

حالا چند روزی است که شهر الیگودرز حال و هوای دیگری دارد، بوی شهید و شهادت شهر را فرا گرفته و خبر از ورود مهمانی است که پس از ۳۷ سال به شهرش بازمی گردد.

این خبر برای پدری که سالها چشم انتظار فرزندش بود، خبری مسرت بخش بود، حالا پدر خود را برای ورود پسرش پس از سالها آماده می کند، تاکنون درد دل های پدر با قاب عکسی از پسر بوده که در خانه زینت بخش است اما حالا پدر کلی حرف های ناگفته دارد که می خواهد با فرزندش بگوید.

شهر را آب و جارو زده اند، صبح امروز بوی اسپند همه جا را فرا گرفته و مردم شهید پرور الیگودرز خود را برای استقبال از مسافری که سالها از وطن دور بوده آماده کرده اند.

شهید جلال هاشمی در ۱۹ فروردین سال ۱۳۴۶ به دنیا آمد و در جنگ تحمیلی از نیروهای لشکر ۵۷ حضرت ابالفضل وارد میدان شد و در ۲۹ فروردین سال ۱۳۶۲ در مجنون و در عملیات خیبر به شهادت رسید.

امروز پیکر شهید هاشمی وارد الیگودرز شد و همزمان با روز اربعین تشییع و به خاک سپرده می شود.