×

بیش از یک میلیون و ۱۰۰ هزار نفر از جاذبه‌های گردشگری لرستان دیدن کردند

  • فروردین ۱۳, ۱۴۰۲
  • ۰
  • مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان گفت: یک میلیون و ۱۵۸ هزار و ۸۳۰ نفر از ۱۶ اسفندماه سال گذشته تا دوازدهم فروردین جاری از جاذبه‌های گردشگری، تاریخی و طبیعی این استان دیدن کردند.

    بیش از یک میلیون و ۱۰۰ هزار نفر از جاذبه‌های گردشگری لرستان دیدن کردند
  • عطا حسن پور بیان کرد: در این مدت ۲۰۶ هزار و ۶۲۹ نفر از جاذبه های تاریخی، ۴۶۶ هزار و ۷۰۳ نفر از جاذبه های طبیعی، ۲۵۷ هزار و ۴۳۲ نفر از جاذبه های مذهبی، ۲ هزار و ۱۳۲ نفر از جاذبه های تفریحی، ۶۷ هزار و ۹۷۴ نفر از جاذبه های دست ساز همچنین ۱۵۷ هزار و ۹۶۰ نفر از موزه های لرستان بازدید کردند.

    وی افزود: همچنین ۲۰۳ هزار و ۴۲۵ نفر در اقامتگاه های رسمی، غیررسمی و اضطراری لرستان پذیرش شدند و در مجموع ۷۱۳ مورد بازدید های نظارتی در این استان صورت گرفت.

    حسن‌پور بیان کرد: در خصوص فروش بلیط نیز قلعه فلک‌الافلاک خرم آباد از ابتدای سفرهای نوروزی تاکنون در بین پنج موزه برتر کشور قرار دارد و جاذبه های تاریخی طبیعی آبشار بیشه، مجموعه تاریخی قلعه فلک الافلاک، آبشار نوژیان، آبشار گریت و موزه زبان و فرهنگ لرستان بیشترین بازدید را داشتند.

    وی اضافه کرد: ۲۲ هتل با ظرفیت یکهزار و ۴۰۰ تخت، یک متل با ظرفیت ۵۰ تخت، ۱۳ مهمانپذیر با ظرفیت ۴۴۰ تخت، پنج مجتمع اقامتی با ظرفیت ۱۸۰ تخت،خانه های مسافر با ظرفیت ۲۰۰ نفر همچنین هشت اقامتگاه بوم گردی مجوزدار با ظرفیت ۴۰۰ نفر در حال میزبانی از مسافران نوروزی است.

    وی گفت: ۱۶۵ مدرسه در سطح استان برای اسکان مسافران نوروزی در نظر گرفته شده که با احتساب امکانات مراکز رفاهی، ظرفیت پذیرش و اسکان هشت هزار مسافر در نوروز ۱۴۰۲ ایجاد و علاوه بر مدارس، مراکز رفاهی ناحیه یک و ۲ خرم آباد، بروجرد، دورود، الیگودرز و ازنا برای اسکان مسافران نوروزی در نظر گرفته‌ شده است و در مجموع ۱۱۴ اتاق ویژه با ۳۸۰ تخت در اختیار مسافران قرار داده می شود.

    پنج هزار اثر تاریخی و ۸۰ جاذبه طبیعی گردشگری در این استان وجود دارد که تاکنون ۲ هزار و ۵۰۰ اثر در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *