×

بی توجهی به تنها باغ خانواده بروجرد؛ بزرگترین باغ خانواده غرب کشور در بروجرد، پس از افتتاح رها شد/ ظرفیت های گردشگری همچنان مغفول ماندند

  • تیر ۱۸, ۱۳۹۶
  • ۰
  •   باغ دیده ور، بزرگترین باغ خانواده غرب کشور شهریور ماه سال گذشته افتتاح شد که هم اکنون این باغ رها شده و با ورود به این باغ بی توجهی و عدم رسیدگی نمایان می شود. به گزارش نیساخبر و به نقل از سفیر افلاک در شهرستان بروجرد ظرفیت های مهمی برای گردشگری وجود دارد که […]

    بی توجهی به تنها باغ خانواده بروجرد؛ بزرگترین باغ خانواده غرب کشور در بروجرد، پس از افتتاح رها شد/ ظرفیت های گردشگری همچنان مغفول ماندند
  •  

    بزرگترین باغ خانواده غرب کشور در بروجرد، پس از افتتاح رها شد/ ظرفیت های گردشگری همچنان مغفول ماندند

    باغ دیده ور، بزرگترین باغ خانواده غرب کشور شهریور ماه سال گذشته افتتاح شد که هم اکنون این باغ رها شده و با ورود به این باغ بی توجهی و عدم رسیدگی نمایان می شود.

    به گزارش نیساخبر و به نقل از سفیر افلاک در شهرستان بروجرد ظرفیت های مهمی برای گردشگری وجود دارد که هر کدام از نظر زیبایی در نوع خود بی نظیر هستند، باغ دیده ور بروجرد، بزرگترین باغ خانواده غرب کشور شهریور ماه سال گذشته طی مراسمی افتتاح شد.

    این باغ به وسعت ۶ هکتار توسط شهرداری تملک شده و در مجموعه تاریخی عمارت باغ دیده ور احداث شد تا محلی مناسب برای تفریح خانواده های بروجردی باشد.

    باغ دیده ور

    وجود درختان مثمر، فضایی مفرح، آب و هوایی خنک دست به دست هم داده اند تا خانواده های بروجردی در یک روز تعطیل بتوانند در این باغ در کنار خانواده یک روز خوب را سپری کنند اما وقتی راهی این باغ می شوی بی توجهی ها به این ظرفیت مهم گردشگردی دیده می شود.

    باغ دیده ور

    در ابتدای ورود، یک زمین به عنوان پارکینک برای پارک ماشین ها وجود دارد که بدون متولی و نظمی هر خودرویی هر گونه و هر جای این زمین بخواهد می تواند پارک کند در صورتی که شهرداری با وجود این همه نیروی مازاد می تواند این زمین را ساماندهی و پارکینگ مناسبی برای این باغ راه اندازی کند.

    وارد باغ که می شوی هوایی خنک در این تابستان گرم حال و هوای انسان را عوض می کند، سرتا سر مسیر باغ درختان و درختچه های سرسبز، مثمر و کهنسالی دیده می شود که زیبایی این باغ را دو چندان می کند البته برخی از محصولات  باغی مانند آلو و سیب هم به فروش می رسد.

    باغ دیده ور

    گرچه در طول مسیر مجسمه هایی زیبا نصب شده اما کمی که جلوتر می روی مشخص است این باغ مورد بی توجهی قرار گرفته و رسیدگی به آن شاید در اولویت آخر شهرداری باشد چرا که در روبروی عمارت تاریخی این باغ یک حوض بسیار زیبا قرار دارد که حوضی خشک است و زباله هایی در آن ریخته شده در حالی که می شد این حوض پر از آب در کنار این عمارت و سرسبزی باغ حال و هوای دیگری داشته باشد.

    سال گذشته که این باغ به بهره برداری رسید قسمتی از باغ به صورت سنتی که از چند قطعه سنگ بزرگ درست شده، آب زیبایی از لابه لای سنگ ها عبور می کرد و در پایین سنگ ها چند عدد مرغابی شنا می کردند اما هم اکنون دریغ از یک قطره آب در کنار این سنگ ها و محلی خشک است که بچه ها در کنار این سنگها بازی می کنند.

    باغ دیده ور

    شاید مشکلات در شهرداری بروجرد آنقدر زیاد است که توجه و رسیدگی به این باغ کلا فراموش شده، شاید هم شهرداری ضرورتی نمی بیند که این باغ خانواده و ظرفیت مهم گردشگری را مورد توجه قرار دهد در حالی که با کمی رسیدگی  و توجه به این باغ بزرگ خانواده شهرداری بروجرد می تواند درآمد زایی خوبی داشته باشد.

    “اشرف چگنی” عضو شورای شهر بروجرد گفت: باغ دیده ور بروجرد بعد از افتتاح رها شده که این باغ نیازمند رسیدگی و توجه است و نیاز است در فضای سبز بروجرد تغییر و تحولی رخ دهد.

    باغ دیده ور

    وی اضافه کرد: در هر شهری فضای سبز و نورپردازی دو عامل مهم در زیبایی شهر محسوب می شوند که شهر بروجرد در این دو مورد مشکل دارد که یکی از دلایل فضای سبز بروجرد کمبود نیرو اعلام شده در حالی که ۳۱۰ نیرو در فضای سبز بروجرد مشغول به کار است.

    چگنی اظهار داشت: تا نیروهای شهرداری در بخش های مختلف ساماندهی نشود مشکلی حل نخواهد شد چرا که بیش از یکهزارو ۵۰۰ نیرو در شهرداری وجود دارد که تعدادی دل به کار نمی دهند.

    به گفته وی می توان تعدادی از نیروها در این باغ بزرگ مشغول به کار شوند و با توجه و رسیدگی، زیبایی آن را دو چندان کنند اما در حال حاضر این باغ رها شده است.

    باغ دیده ور یکی از تفرجگاه های بروجرد است که شهرداری می تواند با کمی توجه و رسیدگی علاوه بر درآمدزایی در راستای جذب گردشگر اثر گذار باشد.

    انتهای پیام/


    خطا: فرم تماس پیدا نشد.

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *