×

تحلیلگر مسائل سیاسی: آتش به اختیار مانع نفوذ فرهنگی در کشور است

  • کد نوشته: 5397
  • تیر ۹, ۱۳۹۶
  • ۰
  • تحلیلگر مسائل سیاسی می‌گوید: افسران جنگ نرم بایستی با آگاهی از قواعد و اصول جنگ نرم و با اتخاذ یک تصمیم دقیق، راه‌های نفوذ دشمن را ببندند و از استقلال کشور، هویت فرهنگی و ارزش‌ها دفاع کنند. به گزارش نیساخبر “دکتر «بهروز دریکوند» در گفتگو با خبرنگار لرسو با اشاره به اهمیت آتش‌به‌اختیار در پیشرفت […]

    تحلیلگر مسائل سیاسی: آتش به اختیار مانع نفوذ فرهنگی در کشور است
  • تحلیلگر مسائل سیاسی می‌گوید: افسران جنگ نرم بایستی با آگاهی از قواعد و اصول جنگ نرم و با اتخاذ یک تصمیم دقیق، راه‌های نفوذ دشمن را ببندند و از استقلال کشور، هویت فرهنگی و ارزش‌ها دفاع کنند.

    دکتر بهروز دریکوندبه گزارش نیساخبر “دکتر «بهروز دریکوند» در گفتگو با خبرنگار لرسو با اشاره به اهمیت آتش‌به‌اختیار در پیشرفت فرهنگی کشور، اظهار داشت: به لحاظ نظامی و در جنگ سخت، معنی وقتی بکار برده می‌شود که فرمانده دچار بی‌کفایتی شده و در این هنگام، سربازان بدون دستور گرفتن و بنا به صلاح‌دید خود می‌توانند شلیک کنند.

    وی افزود: تأکیدات رهبر معظم انقلاب در موضوع آتش به اختیار روی مسائل فرهنگی کشور است لذا جوانان مؤمن و انقلابی باید با کار فرهنگی خودجوش و بر پایه قانون، منویات معظم‌له را پیگیری و محقق سازند.

    دریکوند آتش به اختیار را مانع نفوذ فرهنگی در کشور دانست و ادامه داد: آتش‌به‌اختیار کارکردهای مهمی در جنگ نرم و در مقابله‌سازی با تهدیداتی دشمنان، فریب‌خوردگان و سست عناصر داخلی  که علیه جبهه نرم کشور دارد.

    این تحلیلگر مسائل سیاسی تصریح کرد: آتش‌به‌اختیار یعنی فرد انقلابی و دلسوز به اسلام و کشور در شرایط تهاجم تمام عیار، هر مدافعی  که در جبهه خودی است به تناسب مقدورات و توانمندی‌های شخصی خود، دربرابر دشمن  تهدیدکننده جنگ‌ نرم باید مقاومت کند و برای دفاع منتظر دستورات و ابلاغ از سوی فرمانده قرارگاه فرماندهی نماند.

    وی با بیان اینکه پایه‌های فرهنگی و اعتقادی کشور باید تقویت شوند، ادامه داد: با این تعریف، فرمایشات رهبر انقلاب ناظر بر اختلال در جبهه نرم متصل به سیستم‌های وابسته به دولت هستیم و بعضاً باید گفت از کارافتادگی قرارگاه‌های فرهنگی کشور در مقابله با جنگ نرم و مقاومت فرهنگی است و ناظر این امر عدم تشخیص اولویت‌های کشور بخصوص در بحث فرهنگی است.

    دریکوند با اشاره به ازکارافتادگی در عملکرد شورای عالی انقلاب فرهنگی، شورای عالی فضای مجازی، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و نیز صدا و سیما، ابراز داشت: نیروهای مؤمن به انقلاب به ویژه دانشجویان به عنوان افسران جوان در مقابله‌ی با تهدیدات جنگ نرم در شرایط آتش به اختیار از یک سو وظیفه دارند با همه مقدورات و توانمندی‌های خود به مقابله با جنگ نرم بشتابند و از سوی دیگر مطالبه جدی برای کارآمدسازی قرارگاه‌های فرهنگی کشور را در دستور کار قرار دهند.

    وی تلاش فرهنگی برای لغو سند ۲۰۳۰ یونسکو را یکی از اولویت‌ها و مصادیق آتش‌به‌اختیار توصیف و خاطرنشان ساخت: امام خمینی(ره) در وصیت نامه سیاسی الهی خود ذکر کرده اند که «… از آزادی‌های مخرب باید جلوگیری شود. و از آنچه در نظر شرع حرام و آنچه برخلاف مسیر ملت و کشور اسلامی و مخالف با حیثیت جمهوری اسلامی است به طور قاطع اگر جلوگیری نشود، همه مسئول می‌باشند و مردم و جوانان حزب‌اللهی، اگر برخورد به یکی از امور مذکور نمودند به دستگاه‌های مربوطه رجوع کنند و اگر آنان کوتاهی نمودند، خودشان مکلف به جلوگیری هستند.»

    این تحلیلگر مسائل سیاسی با بیان اینکه اندیشه سیاسی-الهی امام(ره) هیچ‌گاه رنگ کهنگی نمی‌گیرد، تأکید کرد: از آنجا که بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی ایران سیره اسلام ناب و دستورات قرآن را در جامعه پیاده‌سازی کردند، این اندیشه متکی به دین بوده و هرگز رنگ کهنگی به رخسار نمی‌گیرد بلکه هر روز که می‌گذرد می‌بینیم که مصادیق سخنان و اندیشه آن بزرگ‌مرد الهی، بیش از پیش کارکرد دارد و راه را به رهروان راستینش می‌شناساند.

    وی استفاده از اصطلاح آتش به اختیار را نشانه ناکارآمدی قرارگاه‌های فرهنگی دانست و ادامه داد: سیره رهبر معظم انقلاب، همان سیره و روش بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی ایران است و نشر گفتمان آتش‌به‌اختیار نیز برگرفته از اندیشه پاک و الهی امام خمینی(ره) است.

    دریکوند با بیان اینکه آتش به اختیار فرهنگی به معنای تقویت پایه‌های فکری است، خاطرنشان ساخت: آتش به اختیار مد نظر امام خمینی(ره) در موضوعات تهدیدات نرم، خطاب به جوانان است و این یعنی بدانیم که امام خمینی(ره) متعلق به امروز و تهدیدات امروز هم می‌باشد.

    وی در پایان تصریح کرد: افسران جنگ نرم بایستی با آگاهی از قواعد و اصول جنگ نرم و با اتخاذ یک تصمیم کاملاً دقیق، راه‌های نفوذ دشمن را ببندند و از استقلال کشور، هویت فرهنگی و ارزش‌ها دفاع کنند.

    انتهای پیام/


    خطا: فرم تماس پیدا نشد.

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *