×

تأکید فرماندهان به ضرورت عمل به سیره شهدا؛‌
جنگ اقتصادی امروز،‌ افرادی همچون شهید همت می‌خواهد/ الگو قرار دادن شهدا می‌تواند کشور را از چالش خارج کند

  • کد نوشته: 14496
  • اسفند ۲۰, ۱۳۹۹
  • ۰
  • فرماندهان سپاه با بیان اینکه الگو قرار دادن سیره شهدا می تواند کشور را از چالش و مشکلات نجات دهد، روحیه و انگیزه دوران دفاع مقدس را عاملی برای پیروزی در جنگ اقتصادی، اجتماعی، رسانه ای، فضای مجازی و... توصیف کردند.
    جنگ اقتصادی امروز،‌ افرادی همچون شهید همت می‌خواهد/ الگو قرار دادن شهدا می‌تواند کشور را از چالش خارج کند
  • ۲۰ اسفند در تقویم کشورمان به روز ملی راهیان نور نامگذاری شده است. روزی که طنین عطر شهدا در جامعه را یادآوری می‌کند و خاطرات دوران دفاع مقدس را برایمان زنده می‌کند.

    راهیان نور، سفر به سرزمین عشق و حماسه ای است که هشت سال جنگ را به خود دیده اما همچنان بعد از سالها یاد و خاطراتش زنده است و مردم هر سال در قالب کاروان های راهیان نور و به نیت تجدید پیمان با شهدا، عازم سرزمین نور می‌شوند تا بار دیگر با آرمان های شهدا عهد و پیمان دوباره ای ببندند و در اواخر سال، آرزو کنند که سال آینده زندگی خوبی با حال و هوای شهدایی داشته باشند.

    همزمان با فرارسیدن روز ملی راهیان نور و سیره شهدا، با تعدادی از فرماندهان سپاه به گفتگو نشستیم و از آنها درباره تأثیر الگو قرار دادن شهدا در پیشرفت کشور و همچنین پیروزی در جنگ اقتصادی پرسیدیم.

    رهبرمعظم انقلاب اسلامی بارها تاکید کرده اند که مسئولان باید شهدا را به عنوان الگوی عمل خود قرارد دهند و این الگو قرار دادن در چه زمینه هایی می تواند موثر باشد و آیا مسئولان توانستند در مسیر شهدا قدم بگذارند و در هدایت کشور موثر باشند؟

    مسئولان براساس اصل دوم قانون اساسی قسم یاد کرده اند که طبق قاعده های الهی به مردم خدمت کنند

    سردار علی فدوی جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در گفت و گو با خبرنگار تهران پرس با بیان اینکه الگوقراردادن شهدا باید در اولویت مسئولان قرار بگیرد، گفت: خداوند قاعده هایی را در قرآن کریم مشخص کرده اند که براساس همین قاعده ها بوده که نهضت اسلامی و انقلاب اسلامی برپا شده است و حضرت امام خمینی(ره) و بعد از ایشان، حضرت امام خامنه ای نیز براساس همین قاعده های الهی، نهضت انقلاب اسلامی را هدایت می کنند و موفقیت ما در دوران دفاع مقدس به دلیل پیروی از همین قاعده ها بود.

    وی ادامه داد: قاعده های الهی موکول به موضوع، زمان و جغرافیای خاصی نیست و هر گاه توسط هر مسئولی رعایت شود یقینا موفقیت های عظیمی را حاصل می شود و نکته جالب اینکه مسئولان کشورمان براساس اصل دوم قانون اساسی قسم یاد کرده اند که طبق قاعده های الهی به مردم خدمت کنند و یقینا اگر به آن عمل نکنند، مدیون مردم می شوند و دوزخ نشین خواهند شد.

    سردار فدوی خاطر نشان کرد: اینکه مسئولی در نظام جمهوری اسلامی ایران سمتی را قبول کند و از سوی دیگر رعایت قوانین الهی را در دستور کار خود نداشته باشد، منطقی نیست.

    جانشین فرمانده کل سپاه با بیان اینکه خداوند به وعده هایی که داده، عمل می کند، افزود: یقینا افرادی که عمل به سیره شهدا را در اولویت خود قرار داده اند و براساس آرمان های اسلامی رفتار می کنند و به مردم خدمت می کنند، بهشتی خواهند بود و برعکس افرادی که اعتقادی به خدمت به مردم ندارند و با رانت بازی، سمتی را گرفته اند دچار عذاب الهی خواهند شد.

    وی گفت: برخی مسئولان یا براساس قاعده های الهی نمی خواهند عمل کنند و یا اینکه به اعتقاد ندارند و یا اینکه راه های آن را نمی شناسند و این موارد خطرنانک است و  نباید از یاد ببرند که عمل کردن به قاعده های الهی باعث شد که ما شیطان بزرگ را شکست دهیم و در جنگ های اقتصادی، فرهنگی، فضای مجازی، رسانه ای و … هم شکست خواهیم داد.

     

    الگو قرار دادن شهدا می تواند کشور را از چالش خارج کند

    سردار اسماعیل کوثری مشاور فرمانده کل سپاه در گفت و گو با خبرنگار تهران پرس با بیان اینکه الگو قرار دادن شهدا می تواند کشور را از چالش خارج کند، گفت: رهبرمعظم انقلاب اسلامی می فرمایند که مسئولان باید از فرماندهان دفاع مقدس الگو بگیرند و این موضوع به دلیل بحث مدیریتی است؛ چون مدیریت جهادی و انقلابی می تواند مشکلات کشور را برطرف کند.

    وی ادامه داد:  وقتی روحیه مقاومت و انقلابی در فردی نهادینه شد، او به جای ترس از مشکلات به سوی مشکلات جهت حل آن می رود و به همین دلیل در دوران دفاع مقدس دیدیم که همین روحیه انقلابی و ایثار توانست ما را در مقابل یک دنیا به پیروزی برساند و ما که در دوران دفاع مقدس تنها بودیم و فقط کشور سوریه از ما حمایت می کرد، توانستیم نقشه های شوم استکبار جهانی را در هم بشکنیم.

    سردار کوثری خاطر نشان کرد:  در دوران دفاع مقدس و بعد از آن، ضربات پی در پی مهلکتی توسط انقلاب اسلامی بر استکبار جهانی وارد شد و نگذاشتیم که حتی یک وجب از خاک کشورمان در تجاوز دشمن باقی بماند و همین روحیه می تواند در جنگ اقتصادی به کمک ما بیاید.

    مشاور فرمانده کل سپاه ادامه داد: همیشه بودجه و پول جوابگوی حل مشکلات نیست و باید روحیه و انگیزه انقلابی داشت و همین رمز باعث پیروزی ما در دفاع مقدس شد و به همین جهت رهبرمعظم انقلاب اسلامی تاکید دارند که باید از شهدا الگوبرداری کنیم تا کشور را به سمت پیشرفت بیش از پیش هدایت نماییم.

    وی افزود: سیره شهدا باید الگوی عمل مسئولان کشور باشد و مسئولان سه قوه در کشور با الگوقراردادن شهدا می توانند مشکلات را یکی پس از دیگری حل کنند.

    ضرورت آشنایی مسئولان با مولفه های مکتب شهدا

    سردار حسن زاده فرمانده سپاه محمدرسول الله(ص) تهران بزرگ در گفت و گو با خبرنگار تهران پرس با بیان اینکه هر فصل شاهد برگزاری یک یادواره شهدای لشکر ۲۷ محمدرسول الله(ص) در تهران خواهیم بود، گفت: لشکر ۲۷ محمدرسول الله(ص) تهران در دوران دفاع مقدس و در عملیات ها افتخارات زیادی را نصیب کشورمان کرده است و با رشادت ها و شهدای این لشکر شاهد پیروزی های عظیم در مقابله با رژیم بعث بودیم.

    وی ادامه داد: لشکر ۲۷ محمدرسول الله(ص) بیشترین فرماندهان شهید را تقدیم انقلاب اسلامی کرده است و ما در هر فصل یاد و خاطره این شهدا را در تهران زنده خواهیم کرد و نمی گذاریم که راه و سیره شهدا در گذر زمان دستخوش فراموشی شود، بلکه با تداعی آن آرمان ها و اهداف برای نسل امروزی، سبک زندگی شهدا را ترویج می دهیم.

    سردار حسن زاده خاطر نشان کرد: اگر مسئولان می خواهند راه شهدا را ادامه دهند باید با مولفه های مکتب شهدا آشنا شوند و یقینا مواردی همچون خدمت  بی منت به مردم، حرکت در مسیر انقلاب اسلامی و ولایتمداری،بصیرت انقلابی، مقابله با استکبار جهانی و … مجموعه ای از مولفه های انقلابی در راستای عمل به سیره شهداست.

    فرمانده سپاه محمد رسول الله(ص) تهران بزرگ در پایان گفت: یقینا اگر مردم و مسئولان کشورمان سیره شهدا را عمل کنند و آن را الگوی عمل خود قرار دهند یقینا در گام دوم انقلاب اسلامی شاهد تحقق بیش از پیش آرمان های انقلاب اسلامی و زمینه سازی برای ظهور امام زمان(عج) و تمدن نوین اسلامی خواهیم بود.

    ما فردی همچون شهید همت در جنگ اقتصادی می خواهیم

    سردار محمدرضا یزدی فرمانده سابق سپاه محمدرسول الله(ص) تهران بزرگ در گفت و گو با خبرنگار تهران پرس با بیان اینکه الگوگیری از شهدا می تواند ضامن انقلاب اسلامی باشد، گفت: یکی از مطالبی که ما بعد از پایان هشت سال دفاع مقدس نگران آن بودیم، این بود که کاری کنیم که مسئولان کشورمان بعد از یک جنگ هشت ساله و این همه شهید که تقدیم انقلاب اسلامی نموده ایم، الگو قرار دادن سیره شهدا و عمل آنان را در اولویت خود قرار دهند، همان شهدایی که در روزهای خون و قیام برای ما حماسه افرینی کردند و واجب است که امروز به عنوان الگوی عمل باشند.

    وی ادامه داد: بعد از پایان دفاع مقدس، عده ای که به عنوان مسئول در کشور مشغول به کار شدند، شهدا را الگو قرار دادند و برخی دیگر از مسیر شهدا خارج شدند و گرفتار حواشی شدند و در طول این سال ها تجربه ثابت کرد که هر مسئولی که طبق مسیر شهدا حرکت کرد، برای کشورمان موفقیت خلق نمود و هر جا که ناکامی داشتیم به دلیل دوری از سیره شهدا و بی توجهی به فرامین امام خمینی(ره) بود.

    سردار یزدی خاطر نشان کرد: برخی از مسئولان با همه امکاناتی که داشتند، نتوانستند توفیقی برای کشور حاصل کنند و یقینا داشتن روحیه مقاومت و ایثار همچون شهدا می تواند ما را در جنگ اقتصادی پیروز کند.

    فرمانده سابق سپاه محمدرسول الله(ص) تهران بزرگ افزود: رزمندگان دوران دفاع مقدس بدون نگاه دنیوی، فقط به دنبال موفقیت در جبهه ها بودند و می خواستند اسلام را حفظ کنند و امثال شهید ابراهیم همت را می بینیم که با کمترین امکانات زندگی می کردند، در حالی که همان موقع می توانست امکانات زیادی را از آن خود کند.

    وی ادامه داد: شهید همت در دوران دفاع مقدس حق الناس را رعایت می کرد و وقتی به او کمپوت و یا تن ماهی می دادند، ابتدا سوال می کرد که آیا به اندازه کافی غذا و خوارکی به همه رزمندگان رسیده و یا خیر و بعد از اطمینان، آن را قبول می کرد و همین روحیه یقینا در دوران جنگ اقتصادی می تواند با رعایت مسئولان، اثرگذار باشد و مسئولان باید اقشار ضعیف جامعه را درک کنند.

    سردار یزدی در پایان با بیان اینکه ما فردی همچون شهید همت در جنگ اقتصادی می خواهیم، خاطر نشان کرد: در خاطرات مقام معظم رهبری می خوانیم که در دوران دفاع مقدس حتی برای تهیه پنیر هم از کوپن استفاده می کرد و همچون مردم زندگی می کردند و همین روحیه می تواند الگویی برای مسئولان باشد تا همچون مردم زندگی کنند.

    انتهای پیام/

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *