×

حضور انبوه و پرشور در انتخابات، عمل به کلام ولی امر مسلمین است

  • خرداد ۱۴, ۱۴۰۰
  • ۰
  • نماینده ولی فقیه در استان لرستان گفت: رهبر جامعه پرچم دار نماز و فروع دین است و ما امروز باید با حضور انبوه و پرشور در انتخابات به کلام ولی امر مسلمین عمل کنیم.

    حضور انبوه و پرشور در انتخابات، عمل به کلام ولی امر مسلمین است
  • حجت الاسلام والمسلمین سید احمد رضا شاهرخی ظهر امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر خرم‌آباد که در مصلی الغدیر برگزار شد با بیان اینکه حبل الله در میان ما مسجد، قرآن، محافل دینی و مذهبی، نماز جمعه، پیروی از امامت و ولایت است اظهار داشت: حبل الله در میان ما در عصر کنونی پیروی از مقام معظم رهبری  است در همین راستا اگر به حبل الله چنگ بزنیم و دامان آن را بگیریم مطمئن‌ترین راه و روش است.

    وی با اشاره به مناسبت‌های پیش رو در هفته جاری افزود: شهادت امام جعفر صادق (ع) احیاگر مذهب جعفری و ۳۲ امین سالگرد شاگرد مکتب حضرت صادق (ع) امام راحل و همچنین شهدای ۱۵ خرداد از جمله مناسبت‌های پیش رو در این هفته است.

    نماینده ولی فقیه در استان لرستان عنوان کرد: وقتی جهاد علمی و مبارزاتی امام صادق (ع) را مطالعه و بررسی می‌کنیم  متوجه می‌شویم تاریخ سازی امام راحل نیز برگرفته از جدشان امام صادق (ع) است.

    وی بیان کرد: امام صادق (ع) در مقطعی امامت را بر عهده گرفتند که خلفای ستمگر اموی و در ادامه  خلفای بنی عباس بر مملکت اسلامی حکومت می‌کردند امام صادق (ع) با تدریس، تبلیغ  در مدت ۳۴ سال امامت محفل علم، دانش و آموزش را توسعه دادند، فعالیت‌های علمی و فرهنگی امام صادق (ع) در مقایسه با فعالیت‌های قبل و بعد از ایشان  بی نظیر بوده است.

    حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی گفت: امام صادق (ع) علاوه بر جهاد فرهنگی و علمی اقدام به  مبارزات تشکیلاتی بر علیه  خلفای اموی و عباسی کرد، تشکیلاتی را درست و نمایندگانی را  در کشورها منصوب کرد تا از طریق آنها اسلام ناب را به مردم اطلاع رسانی کند.

    وی تصریح کرد: راه و روش امام راحل در قرن چهارم برگرفته از راه و روش امام صادق (ع) در مبارزه با طاغوت زمان پیش گرفته است، امام راحل به عنوان یک  استاد برجسته و مرجع تقلید دارای کرسی تبلیغ، تدریس و تبیین محیط اجتماعی و سیاسی سال ۴۲ را رصد می‌کند.

    امام جمعه خرم‌آباد خاطر نشان کرد: امام راحل به عنوان یک استاد عالی مقام در حوزه علمیه  که به کار  تبلیغ، تدریس و تبیین به روش امام صادق (ع) مشغول بود علما را جمع کرد و در جمع علما فرمودند اگر می‌خواهیم اسلام و ایران  از اضمحلال  نجات پیدا کند باید دودمان پهلو به عنوان رژیم دست نشانده انگلیس از قدرت پایین بیاوریم.

    وی اظهار داشت: در اولین رویارویی روحانیت به رهبری امام راحل با رژیم ستم شاهی مقابله با مصوبه حذف سوگند به قرآن  و اسلام در انجمن‌های ولایتی و ایالتی  بود که در همین راستا علما به رهبری امام راحل بر این موضوع اصرار کردند تا سرانجام رژیم عقب نشینی کرد و این مصوبه را پس گرفت.

    حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی افزود: مقابله با انقلاب سفید مطرح شده از طرف شاه که در عمل هیچ نفعی برای مردم نداشت از دومین  محور رویارویی روحانیت و امام راحل با رژیم پهلوی  بود و نتیجه این رویارویی در هفتم بهمن ماه امام راحل به رِفراندومی که شاه  برگزار کرده بوده اعتراض کرد و در نهایت ادامه این مبارزات منتج به دستگیری امام  راحل شد و پس از آن اعتراض مردم برخی استان‌ها و قیام ۱۵ خرداد شد.

    وی عنوان کرد: نقطه عطف انقلاب اسلامی در ۱۵ خرداد رقم خورد و با ادامه مبارزات در نهایت به پیروزی ۲۲ بهمن ۵۷ منتهی شد و موظف هستیم از انقلاب اسلامی مواظبت کنیم.

    نماینده ولی فقیه در استان لرستان با اشاره به اهمیت حمایت از رهبر جامعه بیان کرد:  رهبر جامعه پرچم دار نماز و فروع دین است و ما  امروز باید با حضور انبوه و پرشور در انتخابات به کلام ولی امر مسلمین عمل کنیم.

    وی گفت: شرکت در انتخابات یک عمل صالح است و باید برای انتخاب بهترین رئیس جمهور و بهترین‌‌ها در شورای شهرها در انتخابات شرکت کنیم، البته ممکن است از مسئولان  و ترک فعل‌ها ناراحت باشیم ولی این ناراحتی به معنای  رها کردن و حاضر نشدن بر صندوق‌های رای نیست.

    حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی ضمن تاکید بر حضور در انتخابات  تصریح کرد: بنده همواره بر  انتخاب بهترین‌ها در شورای شهرها تاکید دارم چرا که شهرهای استان لرستان نیازمند شورایی است که به  اندازه چندین دوره کار فرهنگی و عمرانی کنند در همین راستا باید  نگاه قومی و طایفه‌ای را کنار بگذاریم و به دنبال آینده روشنی برای استان باشیم.

    انتهای پیام/

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *