حجت‌الاسلام سید احمدرضا شاهرخی، در خطبه‌های نماز جمعه این هفته خرم‌آباد با اشاره با سالروز حماسه مردمی در ۹ دی سال ۸۸، اظهار داشت: ۹ دی روز بصیرت و میثاق امت با ولایت است این روز به‌عنوان روز مبارزه با فتنه گران تحقق پیدا کرد؛ فتنه فضای غبارآلودی است که تشخیص حق از باطل را دشوار می‌سازد.

وی افزود: ‌نظام سلطه در این چند دهه اخیر از شیوه‌هایی همچون فتنه سال ۸۸ استفاده می‌کنند با این ترفند که جریانی در داخل کشور که هم سو با مواضع غرب بوده و در انتخابات شکست‌خورده است دولت مستقر را متهم به تقلب می‌کردند و خواهان ابطال انتخابات می‌شدند و در انتخابات سال ۸۸ در کشور ما این ترفند را تدارک دیدند.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان عنوان کرد: شش ماه فتنه سال ۸۸ ادامه پیدا کرد؛ اما مردم پس از شش ماه قانون‌شکنی از سوی فتنه گران، به‌صورت خودجوش به خیابان‌ها آمدند و دل‌بستگی خود به امامت، ولایت و نظام را نشان دادند.

وی تصریح کرد: حماسه ۹ دی تمام محاسبات دشمنان داخلی و خارجی را برهم زد و نشان داد مردم ایران از آگاهی و بصیرت لازم برخوردار هستند. به مسئولان ما پیام داد که مردم ایران هر زمان آمادگی ایستادگی در برابر مفسدین و قانون‌شکنان رادارند؛ باید هوشیار بود چراکه فتنه در هرزمانی خودش را به شکل و شیوه‌های نو نشان می‌دهد باید آگاه بود و حق را تشخیص داد.

شاهرخی خاطرنشان کرد: بیش از ۲۶۰۰ نفر از هم استانی‌های ما در اثر بیماری کرونا جان خود را از دست دادند، باید همچنان اصول بهداشتی اعم از شستن دست‌ها و استفاده از ماسک و فاصله اجتماعی را رعایت کنیم تا در سایه تدابیر دولت این وضعیت آبی را حفظ کنیم چراکه شرایط خروج از کرونا در توسعه و پیش رفت اقتصادی و. استان ما تأثیر دارد.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با اشاره به تهدیدات چندباره رژیم اشغالگر قدس علیه ایران اسلامی باروی کار آمدن بایدن و حزب دموکرات آمریکا، بیان کرد: تهدیدات قبل از پیروزی انقلاب با عناوین مختلف وجود داشته است ولی جمهوری اسلامی قوی و قدرتمند ایران با برگزاری رزمایش‌های گسترده و تهاجمی در سواحل جنوبی خلیج‌فارس و در رزمایش ۲۵ آذرماه در استان ما با حضور نیروهای مسلح، ارتش، سپاه، بسیج و گردان‌های نظامی برگزار شد نشان داد، در صورت عملی شدن تهدید و حمله به ایران ولو در سطح محدود و اشتباه محاسباتی آنان، جواب ایران به‌صورت وسیع و گسترده خواهد بود.

وی با اشاره به شهادت سرگرد شهید پور دهقان از پرسنل نیروی انتظامی لرستان، یادآور شد: شهادت این افسر را به خانواده و کادر ناجا تبریک و تسلیت می‌گوییم، بنده در طول این دو سال ۸۹ بار درباره ناجا در مجالس رسمی و غیررسمی پیرامون انتظارات مردم از ناجا و تشکر از این قشر سخنرانی و گفت‌وگو کرده‌ام.

شاهرخی بابیان اینکه شهید پوردهقان آسایش خانواده و خود را فدای آسایش مردم نمود، گفت: در ماه‌های اخیر برخوردهای مقتدرانه‌ای از سوی ناجا با قاچاقچیان مواد مخدر، اراذل اوباش، سارقان مسلح و برهم زنندگان نظم و امنیت انجام‌شده است و در این چند ماه اخیر تلاش مضاعف شده است و امروز جمهوری اسلامی ایران در بالاترین ضریب امنیتی بوده است.

امام‌جمعه خرم‌آباد بابیان اینکه جمهوری اسلامی ایران در مرزهای هوایی و زمینی و دریایی از قدرت بالایی برخوردار است، گفت: باید اعمال قانون علیه قانون‌شکنان به‌صورت مقتدرانه و فوری، عبرتی برای قاچاقیان، اراذل‌واوباش و فروشندگان و خریداران سلاح باشد.

شهادت ۶۸ شهید دانش‌آموز بروجردی سند مظلومیت ایران است

حجت‌الاسلام سید علی حسینی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته بروجرد، اظهار داشت: مردم عزیز ایران در حماسه عظیم ۹ دی در سال ۸۸، فتنه بزرگ دشمنان و معاندین نظام اسلامی را خنثی کردند.

وی افزود: ۹ دی یک روز به‌یادماندنی در راستای دفاع از ولایت و نظام بود که طومار فتنه گران برچیده شد.

امام‌جمعه بروجرد با اشاره به سالگرد شهادت ۶۸ شهید دانش‌آموز بروجرد، عنوان کرد: شهادت ۶۸ شهید دانش‌آموز سند مظلومیت ایران است که باید به جهانیان معرفی شود، در همین راستا کنگره بزرگی برای این شهیدان برگزار خواهد شود و این روز باید به نام روز بروجرد در تاریخ ثبت شود.

وی با تأکید بر حمایت از تولید، تصریح کرد: قرارگاهی برای حمایت از تولید تشکیل خواهد شد تا از تولیدکنندگان حمایت شود و با رفع موانع و مشکلات، این واحدها در مسیر تولید حرکت کنند.

حسینی با اشاره به رزمایش بزرگ پیامبر اعظم (ص) بیان کرد: این رزمایش با همکاری نیروهای مسلح باعظمت برگزار شد و یک کار بزرگی بود چراکه قدرت ایران برای دشمن به نمایش گذاشته شد.

امام‌جمعه بروجرد خاطرنشان کرد: دشمنان بدانند دوران رجزخوانی و بزن‌دررو گذشته است و آزموده را آزمودن خطاست، امروز ایران اسلامی به یک قدرت نظامی بزرگ تبدیل‌شده است و کشورهای منطقه نباید به آمریکا تکیه کنند.

وی با اشاره به‌ضرورت رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط مردم، گفت: باید دقت کنیم که ویروس جدید خطرناک است و رعایت همه مهم است.

حسینی با اشاره به شهادت سفیر ایران در یمن، افزود: این شهید عزیز شهید دیپلماسی بود که چند روز پیش به شهادت رسید.

حماسه ۹ دی نماد وحدت، بصیرت و میثاق امت با ولایت است

حجت‌الاسلام ابراهیم طهماسبی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته کوهدشت، اظهار داشت: پیشرفت در جوامع درصورتی‌که بااخلاق و آداب انسانی همراه نباشد این سقوط و سیه‌روزی است.

وی با اشاره به اینکه حسادت منشأ اولین جنایت در بشر است، افزود: عبادات قصد قربت می‌خواهند و زکات بایستی در مسیر خدا باشد، روز قیامت خداوند بسیار دقیق بوده و تنها پذیرای اعمال خالص بندگان است.

امام‌جمعه کوهدشت با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب به‌عنوان فیلسوفی آگاه به زمانه و با صبر و بصیرتش در حال هدایت جامعه است، عنوان کرد: امروز برخی دشمنان به دلیل حسادت در حال جنایت در عالم هستند، روح حسادت به شرک برمی‌گردد و در این راستا شیطان به خاطر حرص و طمع بر انسان سجده نکرد.

وی تصریح کرد: حماسه ۹ دی نماد وحدت، بصیرت و میثاق امت با ولایت است، رهبر معظم انقلاب در آن زمان در خطاب به برخی از مسئولان که سکوت پیشه کرده بودند فرمودند که اظهارات معاندین نظام را محکوم کنند‌.

طهماسبی با اشاره به اینکه فتنه به معنای تاریکی است، گفت: شناخت زمان، نیاز، اولویت، شناخت دوست و شناخت وسیله‌هایی که باید در مقابل دشمن به کاربرد، از موارد مهمی به شمار می‌رود که بایستی به آن توجه کرد.

امام‌جمعه کوهدشت بیان کرد: حرکت طنازانه دولت بایدن طوری است که خود نقش پلیس خوب را بازی می‌کند و نقش پلیس بد را به اروپا داده است چراکه می‌خواهد ابهت پوشالی خود را حفظ کند و در این راستا اسرائیل را وادار به لفاظی‌گری کرده است، درحالی‌که محور مقاومت هرلحظه آماده موشک‌باران اسرائیل می‌باشد.

وی با اشاره به رزمایش پیامبر اعظم ۱۷سپاه  در آب‌های خلیج‌فارس، گفت: این مانور اخیر به‌شدت قوی، باتدبیر و هوشمندانه برگزار شد و پیام ملت ایران انعکاس اقتدار و آمادگی همه‌جانبه بود و اینکه تا یک قطره خون‌داریم، پای قرآن، دین و شرف خودخواهیم ایستاد.

طهماسبی با اشاره به اینکه بهترین واکسن کرونا را ایران تولید کرده است، بیان کرد: کشور امروز به دنبال دانش‌های مطلوب و صلح‌آمیز می‌باشد و به سمت دانش سلول‌های بنیادی و خورشیدی رفته است، اصلاح ساختار بودجه بسیار مهم است که مجلس و دولت در این راستا اقدام کرده‌اند.

امام‌جمعه کوهدشت با اشاره به تحولات یمن و تسلیت شهادت سفیر ایران در این منطقه، بیان کرد: مردم مقاوم یمن در حال ایستادگی هستند و پیروزی‌های بزرگی نیز دست‌یافته‌اند.

وی با اشاره به برگزاری سه شب مراسم عزاداری شهادت فاطمه زهرا (س) در کوهدشت، گفت: تعداد ۶۰ متخصص و مشاور از روحانیون قم در شهرستان حضور داشتند و اقدام به برگزاری جلسات مشاوره برای مردم کردند که بسیار حائز اهمیت بود‌.

طهماسبی ضمن گلایه از عملکرد برخی مدیران پروازی، بیان کرد: وجود مدیر جهادی خستگی‌ناپذیر و کاربرد و سرمایه برای پیشرفت شهرستان مهم و ضروری است، مسئولان چرا در تکمیل ۵ کیلومتر چهار خطه کوهدشت به خرم‌آباد تعلل می‌کنند، بایستی این پروژه برای مردم به اتمام برسد و در مسئله جذب سرمایه‌گذار و بحث انتقال آب شرب شیرز به کوهدشت اهتمام شود‌.

ضرورت آمادگی مسئولان در برابر حوادث بحرانی و بلایای طبیعی

حجت‌الاسلام صمد حافظی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته چگنی، اظهار داشت: امروز روز ثبت‌احوال می‌باشد که در برهه زمانی انتخابات زحمات آن بر عهده کارکنان ثبت‌احوال بوده است، این روز را گرامی می‌داریم.

وی افزود: شهادت عالم و مجاهد پارسا آیت‌الله آقا نور اله نجفی اصفهانی که رضاخان ملعون به‌واسطه‌ی امربه‌معروف و نهی از منکر و حضورش در قم، ایشان و مدرس را به شهادت رساند.

امام‌جمعه چگنی بیان کرد: یکشنبه ۵ دی‌ماه روز ملی ایمنی در برابر با زلزله و کاهش اثرات بلایای طبیعی است که مدیریت بحران و فرماندار تدبیر بورزند و به حوزه تخصصی خود نگاه ویژه‌ای داشته باشند که زیرساخت‌ها مورد آسیب قرار نگیرند.

وی تصریح کرد: سه‌شنبه ۷ دی‌ماه شهادت روحانی مجاهد آیت‌الله غفاری در زندان رژیم پهلوی که فرصت می‌طلبد از این عالم مجاهد در منبرها به سخنرانی بپردازیم.

حافظی ضمن گرامیداشت سالروز حماسه ۹ دی، گفت: این روز نماد بصیرت و میثاق امت با ولایت است، حماسه عظیم ۹ دی زیر پرچم ولایت و با حضور ملت ایران رقم خورد.

انتهای پیام/