×

دانش هسته‌ای نماد جهاد و اعتماد به توانمندی داخلی است

  • کد نوشته: 4113
  • فروردین ۱۸, ۱۳۹۶
  • ۰
  • امام جمعه موقت الشتر با اشاره به روز ملی فناوری هسته‌ای گفت: فناوری هسته‌ای نماد جهاد، استقامت و اعتماد به توانمندی جوانان مؤمن و انقلابی کشور است. به گزارش نیساخبر؛ حجت‌الاسلام والمسلمین «صالحی» در خطبه‌های این هفته نماز جمعه الشتر با اشاره به ایام اعتکاف، این ایام را فرصتی برای تهذیب نفس و آمادگی برای […]

    دانش هسته‌ای نماد جهاد و اعتماد به توانمندی داخلی است
  • امام جمعه موقت الشتر با اشاره به روز ملی فناوری هسته‌ای گفت: فناوری هسته‌ای نماد جهاد، استقامت و اعتماد به توانمندی جوانان مؤمن و انقلابی کشور است.

    به گزارش نیساخبر؛ حجت‌الاسلام والمسلمین «صالحی» در خطبه‌های این هفته نماز جمعه الشتر با اشاره به ایام اعتکاف، این ایام را فرصتی برای تهذیب نفس و آمادگی برای ورود به ماه‌های شعبان و رمضان عنوان و اظهار داشت: مراسم معنوی اعتکاف آثار شگرفی در جسم و روح آحاد جامعه دارد.

    وی افزود: جوانان و نوجوانان می‌بایست از این ایام بیشترین بهره‌برداری را داشته‌ باشند لذا با توجه به نزدیک شدن به ایام‌البیض و اهمیت این روزها در سلامت معنوی جامعه و با توجه به تأکیداتی که رهبر معظم انقلاب در زمینه هرچه باشکوه‌تر برگزار شدن مراسم معنوی اعتکاف داشته‌اند، لازم است تا همه جوانان و نوجوانان از این فرصت گران‌بها در جهت تزکیه روح و نفس بهره گیرند.

    امام جمعه موقت الشتر در ادامه با اشاره به ۲۰ فروردین، سالروز فناوری هسته‌ای و با بیان اینکه فناوری هسته‌ای نماد جهاد، استقامت و اعتماد به توانمندی داخلی است، افزود: کشور جمهوری اسلامی ایران با تکیه بر دانش بومی و با اعتماد به جوانان انقلابی و مؤمن توانست به دانش هسته‌ای دست یابد و آن را کاملاً بومی کند و در این راه، به پیشرفت‌های بسیار خیره‌کننده‌ای برسد.

    خطیب جمعه الشتر با بیان اینکه انرژی هسته‌ای در بخش‌های مختلفی از جمله کشاورزی، پزشکی و صنعت، ابراز داشت: استکبار جهانی و مزدوران آنها نتوانستند پیشرفت‌های هسته‌ای ایران اسلامی را تحمل کنند لذا با دروغ‌پردازی، ایران را به تلاش برای دست‌یابی به سلاح اتمی متهم کردند تا بلکه بتوانند در راه رشد و توسعه علمی کشورمان مانع ایجاد نمایند.

    وی افزود: آمریکا و غرب بر واقعیت عدم انحراف در برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای ایران واقف بودند اما با این حال برای متوقف کردن پیشرفت‌های هسته‌ای کشورمان از هر ابزاری استفاده می‌کردند.

    خطیب جمعه الشتر با بیان اینکه طرف‌های مقابل در موضوع برجام به تعهدات خود به طور کامل عمل نکرده‌اند، تصریح کرد: قرار بود در مدت زمانی پس از امضای برجام، ایران تعهداتش را درباره اعمال محدودیت‌ها در زمینه اقدامات صلح‌آمیز هسته‌ای اجرا کند و در همین مدت هم طرف‌های مقابل از جمله آمریکایی‌ها، تحریم‌های اعمال شده را بردارند.

    وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران به تبعیت از اسلام و قوانین اسلامی به همه تعهداتش عمل کرد، بیان داشت: آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که اغلب هم مواضع یک طرفه داشته است، پایبندی ایران به تعهداتش در موضوع برجام را تایید کرد.

    وی ادامه داد: متأسفانه در این فاصله، آمریکایی‌ها به تعهدات‌شان که رفع تحریم‌ها و آثار آن بود، عمل نکردند.

    امام جمعه موقت الشتر تأکید کرد: آمریکا و جبهه استکبار بداند که پیشرفت‌های همه‌جانبه کشور در هیچ‌ حالی متوقف نخواهد شد.

    وی در بخش دیگری از سخنان خود به انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا در اردیبهشت‌ماه اشاره و با تأکید بر لزوم پایبندی کاندیداهای شوراهای اسلامی شهر و روستا به قانون‌مداری ابراز داشت: در انتخابات، قانون فصل‌الخطاب است و همه نامزدهای انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا بایستی هم در دوران تبلیغات و هم در انتخابات و پس از آن، قانون را به طور کامل رعایت نمایند.

    حجت‌الاسلام صالحی افزود: از دیگر توصیه‌هایی که به کاندیداهای محترم داریم، اخلاق‌مداری و پایبندی به اصول اخلاق اسلامی در انتخابات است.

    وی با بیان اینکه هیچ کاندیدی حق تخریب سایرین را ندارد، ادامه داد: در انتخابات، مهم‌ترین نکته رقابت اخلاقی است و بداخلاقی و تخریب انتخاباتی هیچ وجه عقلی و شرعی ندارد.

    خطیب جمعه الشتر با اشاره به لزوم حضور حداکثری مردم در پای صندوق‌های رأی تاکید کرد: هر رأیی که به صندوق انداخته می‌شود، همچون تیری است که به چشم و قلب دشمن می‌نشیند.

    انتهای پیام/

    منبع:لرسو

     

      نام شما (الزامی)

      ایمیل شما (الزامی)

      موضوع

      پیام شما

      برچسب ها

      نوشته های مشابه

      دیدگاهتان را بنویسید

      نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *