×

در جلسه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت لرستان مطرح شد؛ ۴۰ درصد مردم «روز شهید» را می‌شناسند/تشریح برنامه‌های هفته شهدا

  • کد نوشته: 2801
  • اسفند ۵, ۱۳۹۵
  • ۰
  • مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثاگران لرستان گفت:در حال حاضر حدود ۴۰ درصد از مردم روز شهید را می شناسند که باید با برنامه ریزی لازم این عدد به ۵۰ درصد برسد. به گزارش نیساخبر مراد روشنی عصر چهارشنبه در جلسه شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت لرستان در سخنانی اظهار داشت: جایگاه استان در […]

    در جلسه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت لرستان مطرح شد؛  ۴۰ درصد مردم «روز شهید» را می‌شناسند/تشریح برنامه‌های هفته شهدا
  • ۴۰ درصد مردم «روز شهید» را می‌شناسند/تشریح برنامه‌های هفته شهدا

    مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثاگران لرستان گفت:در حال حاضر حدود ۴۰ درصد از مردم روز شهید را می شناسند که باید با برنامه ریزی لازم این عدد به ۵۰ درصد برسد.

    به گزارش نیساخبر مراد روشنی عصر چهارشنبه در جلسه شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت لرستان در سخنانی اظهار داشت: جایگاه استان در میان عملکرد شوراهای کشور خوب و یکی از استانهای برتر در این شاخص ها هستیم.

    وی با بیان اینکه ریاست شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در کشور بر عهده رئیس جمهور و در استانها به عهده استاندار است گفت: این یکی از شاخص های انتخاب استان بود که از مجموع مصوب از ۶۱۱  مصوبه، لرستان بیش از ۵۰ مصوبه را به خود اختصاص داد.

    مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثاگران لرستان با بیان اینکه ۱۶ تا ۲۲ اسفندماه به نام هفته شهدا نامگذاری شده است که منتهی به روز شهید است ادامه داد: در سال ۹۲ یک درصد از کل مردم می دانستند روز شهید چه روزی است اما اکنون با اقدامات صورت گرفته بیش از ۴۰ درصد مردم این روز را می دانند و انتظار داریم امسال این عدد را به ۵۰ درصد افزایش دهیم و برای این کار بهترین اقدام می تواند تعیین یک مرکز به عنوان پژوهش این کار باشد.

    وی با بیان اینکه شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در استان تشکیل شده و شش گروه انتخاب شده اند تا عملکرد دستگاه ها را در خصوص ترویج فرهنگ ایثار و شهادت رصد کنند ادامه داد: بسیاری از دستگاه ها وارد عمل شده اند اما ۱۰ دستگاه در این خصوص دستگاه برتر هستند.

    مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثاگران لرستان با اشاره به عملکرد دستگاه ها در این خصوص اضافه کرد: نیروی انتظامی به تنهایی۵۷۰ دیدار با خانواده معظم شهدا داشته و در این راه ۱۴ میلیارد ریال هزینه کرده است.

    روشنی با بیان اینکه بحث دیگر در هفته شهدا تجلیل از خانواده های موفق شهدا و جانباز است که تاکنون ۹۰ خانواده شناسایی شده اند داشت:انتظار داریم با مشارکت دستگاه های دارای شهید برنامه فاخری که در گذشته نبوده در روز شهید و در کل استان داشته باشیم.

    وی با بیان اینکه روز ۱۹ اسفندماه روز غبارروبی گلزار شهدا است که این برنامه در کل استان و با کمک تمام دستگاه ها صورت می گیرد. گفت:تاکنون کتب زیادی در بحث ایثار و شهادت به چاپ رسیده اما باید دقت بیشتری در این زمینه صورت گیرد و شوراهای نظارت بر تالیف کمیته ای برای این موضوع تشکیل دهد.

    مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثاگران لرستان با بیان اینکه حرف ما برای آیندگان باید حرف حساب باشد و در زمینه آثار شهدا باید چاره اندیشی شود گفت: باز تولید این آثار هم کاری سنگین است که نیاز به کمک ارشاد اسلامی است.

    انتهای پیام/

    منبع: مهر

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *