×

دفاعیات «آخوندی»، «شریعتمداری» ، «صالحی» ، «رحمانی فضلی» و «زنگنه»/ مخالفان و موافقان چه می‌گویند؟/ ادامه بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی صبح فردا

  • کد نوشته: 5790
  • مرداد ۲۸, ۱۳۹۶
  • ۰
  • هفتمین جلسه بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی پایان یافت. به گزارش نیساخبر؛ جلسه علنی نوبت صبح امروز (شنبه ۲۸ مرداد) مجلس شورای اسلامی برای رای اعتماد به وزرای پیشنهادی دولت دوازدهم به ریاست علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی آغاز شد. هم‌اکنون ۲۰۸ تن  از وکلای ملت در صحن علنی حضور دارند که بر این اساس کُرسی […]

    دفاعیات «آخوندی»، «شریعتمداری» ، «صالحی» ، «رحمانی فضلی» و «زنگنه»/ مخالفان و موافقان چه می‌گویند؟/ ادامه بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی صبح فردا
  • دفاعیات «آخوندی»، «شریعتمداری» ، «صالحی» ، «رحمانی فضلی» و «زنگنه»/ مخالفان و موافقان چه می‌گویند؟/ ادامه بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی صبح فردا

    هفتمین جلسه بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی پایان یافت.

    به گزارش نیساخبر؛ جلسه علنی نوبت صبح امروز (شنبه ۲۸ مرداد) مجلس شورای اسلامی برای رای اعتماد به وزرای پیشنهادی دولت دوازدهم به ریاست علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی آغاز شد.

    هم‌اکنون ۲۰۸ تن  از وکلای ملت در صحن علنی حضور دارند که بر این اساس کُرسی ۸۲ نماینده مجلس خالی است.

     

    وکلای ملت در ۵ جلسه علنی گذشته صلاحیت و برنامه های ۱۰ وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش، ارتباطات، اطلاعات، اقتصاد، امور خارجه، بهداشت، کار، کشاورزی، دادگستری و دفاع بررسی کردند و امروز ادامه بررسی صلاحیت وزیر راه و شهرسازی و مابقی وزرا در دستور کارقرار دارد.

    دولت در حل مشکل مسکن فاقد برنامه استادامه بررسی صلاحیت وزیر راه و شهرسازی

     

    مخالف/سکینه الماسی نماینده مردم عسلویه

    آقای آخوندی با این آهنگ رشد تا چند سال دیگر قرار است نسبت حمل و نقل جاده‌ای به ریلی منطقی شود؟ آیا بهتر نیست با گسترش شبکه ریلی هم ایمنی مسافر و کالا را ارتقا داد و هم وابستگی مسافران به سفر با ناوگان فرسوده هوایی را کاهش داد؟

    به نظر می رسد ضرورت دارد اولا نسبت به ساخت جاده‌ها و ثانیا شناخت نقاط حادثه خیز در حمل و نقل جاده‌ای اهتمام بورزیم تا در این بخش که حجم بالای حل و نقل را برعهده دارد با کاهش حوادث رانندگی روبرو شویم.

     

    در قانون اساسی حق مسکن مردم آورده شده و آنچه موجب دلنگرانی مردم شده این است که دولت یازدهم در حل مشکل مسکن فاقد برنامه مدون بوده و به عبارتی دیگر دارای مدیریت چندگانه و اختلاف نظر است.

     

    حتی به باور دوستان شما ممکن است دو بار استیضاح شما دلایل سیاسی داشته باشد اما بحث عمده این دلایل ضعف‌های گسترده مدیریتی بوده که تاکنون نیز برطرف نشده است.

     

     

    یکی از کارهای «آخوندی» شکستن حبس شبکه ریلی است

    موافق/جهانبخش محبی‌نیا نماینده مردم شاهین‌دژ

    آقای آخوندی برای تصمیم‌گیری‌ها در سطح دولت از خودش کارایی نشان داده و یکی از کارهای مهم او شکستن حبس شبکه ریلی است که امروز فراتر از سرزمین ما به سراغ آن رفته است.

     

    در سال ۸۴ تلفات جاده‌ای ما ۲۷ هزار نفر بوده که در سال ۹۵ به ۱۵ هزار و ۹۰۰ نفر رسیده و این یعنی مدیریت در این بخش حیات دارد و نفس می‌کشد.

     

    سیاست‌های مربوط به قطار شهری و مترو و اتوبوس و تاکسی زیر نظر وزارت راه نیست و در این زمینه ما مشکلات قانونی داریم.

     

     

    جلوی تراکم‌فروشی و شهرفروشی را گرفتیم/ می‌توانستم وزیر محبوبی شوم

    عباس آخوندی وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی

    بخش مسکن دست کاری شده‌ترین بخش در حوزه اقتصادی ملی ایران است، تعداد خانوار موجود ۲۴ میلیون و ۱۹۰ است و تعداد خانه در ایران ۲۵ میلیون و ۴۰۰ هزار خانه است، پس به ظاهر خانه زیادتر داریم، اما اوضاع خوب نیست.

    آمار سال ۹۵ نشان می‌دهد ۲ میلیون و ۵۸۷ هزار خانه خالی داریم، این تعداد در سال ۹۰ حدود ۶۳۰ هزار خانه بوده یا ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار خانه دوم در ایران داریم، مفهوم این است که اگر هر خانه را ۱۰۰ هزار دلار در نظر بگیرید چیزی حدود ۴۷۰ میلیارد دلار ثروت مملکت بدون استفاده در خانه‌های خالی انباشته شده که بیش از ۴ برابر کل ارزش بازار بورس ایران است.

     

    می‌توانستم یک وزیر محبوب باشم، ۹۰۰ هزار واحد یعنی بیش از ۴۰۰ بار افتتاح می‌توانستم هر سه روز یک بار بروم و یک افتتاح انجام دهم و معروف شوم، به کسی که نسبت به مسکن مهر بی‌مهری کرده، همه را تمام کردم. من داوطلبانه از تمام فرصت‌های تبلیغاتی خودم استفاده نکردم.

     

    ما جلوی تراکم‌فروشی و شهرفروشی را گرفتیم، اگر می‌بینید تورم مسکن از میانگین تورم کلی هم پایین‌تر است،‌ من یک کار بسیار سخت در ایران داشتم، از یک طرف متعهد بودم که خانه به خانه تمام تعهدات دولت قبل نسبت به مسکن مهر را انجام دهم.

     

    وزیر صنعت معدن و تجارت

    شریعتمداری تنها وزیری است که اهداف کمی در برنامه‌هایش دیده می‌شود

    موافق/سید مهدی مقدسی نماینده مردم اراک

    آقای شریعتمداری با تجربیات بالایی که دارید و با تلاشی که خود را به اثبات رسانده می‌تواند بر مشکلات حوزه صنعت، معدن و تجارت فائق آید و همین تجربیات وی عاملی است که بنده از وی دفاع می‌کنم.

    شریعتمداری به حوزه صنعت و معدن توجه ویژه دارد که این باعث دلگرمی ما شده است.

     

    آقای شریعتمداری تنها وزیری است که اهداف کمی در برنامه‌هایش دیده می‌شود. نمایندگان مجلس خواستار تحول اقتصادی در حوزه صنعت، معدن هستند و از آقای شریعتمداری آن را می‌خواهند.

     

     

    کشور باید در حوزه صنعت “ایالتی” اداره شود

    مخالف/ شهباز حسن‌پور بیگلری نماینده مردم سیرجان

    تیم اقتصادی که از سوی دولت به مجلس معرفی شدند، هماهنگ نیستند.

    قرار بود در سال ۱۴۰۴ جایگاه ایران در منطقه سرآمد سایر کشورها باشد و رتبه اول را داشته باشیم اما با برنامه‌ای که آقای شریعتمداری به مجلس ارائه کرده و با کلی‌گویی‌هایی که مطرح کرده نمی‌توان این انتظار را داشت.

     

    ده‌ها هزار مغازه تعطیل شده است و آقای شریعتمداری باید بگوید برای این تعطیلی‌ها و راه‌اندازی مجدد آنها چه برنامه‌ای خواهد داشت.

     

    شریعتمداری صاحب اصلی وزارت صنعت است

    موافق/ حسن بهرام‌نیا نماینده مردم نهاوند

    یکی از شاخصه‌های اصلی شریعتمداری این است که یک انسان متدین، انقلابی و با تجربه است که مورد اعتماد نظام و رهبری است.

    برای برون رفت از وضعیت فعلی نیاز به یک مدیر خلاق  و کارآزموده است.

     

    وی در بحث اشتغال در دوران وزارتش ۵۹۰ هزار فرصت شغلی ایجاد کرد که یک رکورد است و امیدواریم در شرایط فعلی با توجه به سند توسعه برنامه ششم و با توجه به سابقه‌اش توفیق داشته باشد.

     

     

    برنامه‌ شریعتمداری باعث عقب‌گرد توسعه صنعتی می‌شود

    مخالف/ احمدعلی کیخا نماینده مردم زابل

    این موضوع وجود دارد که درگیری شما با مسئولیت قبلی باعث شود که نتوانید تمرکز لازم در اداره امور وزارت صنعت را داشته باشید و تحت فشار نیروهای سیاسی در انتخاب بدنه وزارتخانه قرار گیرید.

    تغییراتی که رئیس جمهور در کابینه جدید خود داده است حکایت از آن دارد که می خواهد سیاست‌های توسعه‌ای در بخش صنعت را سرعت بخشد. این درحالی است که برنامه شما موجب عقب گرد در این بخش می شود.

     

    امروز تجارت مجازی منابع آبی یکی از عوامل توسعه، تولید و تجارت بوده که متأسفانه در برنامه شما هیچ اشاره ای به این بخش نشده است.

     

    برنامه‌های شریعتمداری در راستای برنامه ششم توسعه است

    موافق/ رسول خضری نماینده مردم پیرانشهر 

    شریعتمداری فردی توامند در حوزه صنعت است و این حوزه را به خوبی می‌شناسد و اکثریت اعضای کمیسیون صنایع موافق و حامی وی هستند. نم

    وزیر پیشنهادی صنعت تنها وزیری هستند که برنامه‌ریزی که در دست اجرا دارند هم به بخش کمی و هم به بخش کیفی اشاره کرده است و همچنین برنامه‌ای که ایشان برای اجرا دارند

     

    در راستای برنامه ششم توسعه، سند چشم انداز ۲۰ ساله و اصل ۴۴ قانون اساسی و همچنین سیاست‌های کلی صنعت، معدن و تجارت است.

     

     

    ۳۶ درصد اشتغال کشور را بخش صنعت، معدن و تجارت در اختیار دارد/ برنامه‌ام مبتنی بر اندیشه تولید محوری رقابتی در کشور است

    محمد شریعتمداری وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت

    برنامه‌ام مبتنی بر اندیشه تولید محوری رقابتی در کشور و حل مشکلات از سر راه تولید رقابتی در ایران است.

    مجموعه معادن از حیث فناوری متاسفانه دارای ضعف‌های فراوانی هستند و باید در این زمینه قدم‌های موثری برداریم،.

     

    ظرفیت‌های صنعت و معدنی بسیاری را در کشور ایجاد کردیم و طبق برنامه گسترش خواهیم داد.

     

    ما باید از کیک موجود در نظام بانکی سهم صنعت و تجارت را افزایش دهیم، تولید صنعتی و معدنی کشور در بازده‌ای با ۱۰ درصد با سود ۲۵ درصد مقدور نیست.

    اگر ما تقاضا در بازارهای خارجی ایجاد نکنیم حتما اقتصاد ما از دست خواهد رفت.

     

    بنده با رها کردن نرخ ارز مخالفم ، ما باید صنعتمان را برون گرا کنیم. ما هنوز مجموعه اکتشافات معدنی‌مان در حد قابل قبول نیست.

     

     

    وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی

    وزیری می‌خواهیم که بتواند اقتضائات فرهنگ را بشناسند و بشناساند

    موافق/علیرضا ابراهیمی نماینده مردم آزادشهر

    ما در این حوزه نیاز به کسی ندارم که فقط مدیر باشد، خودش هم باید اهل علم و فرهنگ باشد وگرنه هیچکدام از چالش‌ها و تنش‌های فرهنگی و مدیریتی کشور برطرف نمی‌شود.

    عرصه فرهنگ جز با گفت‌وگو و مدارا قابل مدیریت نیست.

     

    ما نیاز به یک شخصیت چند وجهی و یک روشنفکر دینی داریم.

     

    ما به وزیری در حوزه فرهنگ نیاز داریم که هم با اصول و احکام اسلامی و شرع آشنا باشد و هم خود اهل فرهنگ و اندیشه جدید داشته باشد و بتواند با اهل فرهنگ و هنر به گفت‌وگو بنشیند و بین این دو حوزه آشتی و هم افزایی ایجاد کند.

     

    راهکارهای عملیاتی برای رفع چالش‌ها در برنامه صالحی ذکر نشده است

    مخالف/ خدیجه ربیعی نماینده مردم بروجن

    برنامه ارائه شده توسط صالحی را بررسی کرده‌ام و مخالفت من ناشی از نتایج حاصله از این بررسی‌ها است.

    در این برنامه خیلی خوبی به چالش‌ها اشاره شده ولی در برنامه راهکارهای عملیاتی و سازوکارهای مناسب ارائه نشده است.

     

    مشکلات عرصه فرهنگ به دلیل تعدد دستگاه‌ها زیاد است و در این برنامه مشخص نشده است.

     

    این برنامه می‌تواند قانون را به طوری که دستگاه‌های موازی بر قانون تاثیر نگذارند، حاکم کند تا اگر دستگاهی با سیاست‌های وزارتخانه مخالفت کرد برخورد با او انجام شود.

     

     

    صادقی: «صالحی» از اقتدار لازم برای اداره وزارت ارشاد برخوردار نیست

    مخالف/ محمود صادقی نماینده مردم تهران

    ایشان از اقتدار کافی برای مدیریت حوزه پرچالش فرهنگ برخوردار نیستند.

    آقای صالحی در خط اول برنماه پیشنهادی خود تنوع و تکثر دستگاه‌های اجرایی در حوزه فرهنگ را باعث ایجاد ابهام در نقش وزارت فرهنگ دانسته‌اند ولی در ادامه برنامه خود راه حلی برای رفع این نقیصه ارائه نکردند.

     

    در مطبوعات ما مسئولیت ایجاد محدودیت تصویری برای یکی از شخصیتهای محبوب کشور برعهده چه کسی است؟ ما نمایندگان این سوال را پرسیده‌ایم و هنوز پاسخی دریافت نکرده‌ایم.

     

     

    قوانین موجود در حوزه مالکیت فکری در کشور ما به سالهای ۱۳۱۰ و ۱۳۴۸ بازمی‌گردد که البته درست هم اجرا نمی‌شود و ما در این زمینه نیاز به روزسازی قوانین داریم.

     

    در دولت گذشته با اینکه یک دولت انزواگرا بود زمینه پیوستن به دو کنوانسیون برن و روم فراهم شد اما در دولت یازدهم با اینکه دولتی توسعه‌گرا بود پیوستن به این دو کنوانسیون محاق رفت.

     

    روح هنرمندان با “ممیزی” می‌خراشد

    مخالف/ قاسم میرزایی نکو نماینده دماوند

    هنرمندان از نبود بیمه و حمایت فقط به دنبال قبری در قیامت هستند.شما به تفکر ۲۴ میلیونی خیلی بدهکار هستید. رئیس جمهور به شما اعتماد کرده، مبادا جوانان پرشور و امید از شما سلب اعتماد کنند.

     

    حمایت از کیارستمی‌ها و پیام‌های تسلیت و تبریک را نمی‌خواهیم، به فکر مشکلات ممیزی‌ها باشید که تا کی می‌خواهد روح هنرمندان را بخراشد.

     

    مواضع سیاسی شما باید شفاف باشد، برای ما مشخص کنید بودجه وزارت ارشاد چه زمانی به دست اهالی هنر خواهد رسید.

     

    عرصه فرهنگ جز به گفت‌وگو و مدارا قابل مدیریت نیست/ مدیری می‌خواهیم که با نفوذ کلام اصول را قبول داشته باشد

    موافق/ سیده فاطمه ذوالقدر نماینده مردم تهران

    عرصه فرهنگ جز به گفت‌وگو و مدارا قابل مدیریت نیست. در این سالیان تجربه‌هایی از مدیریت‌  را داشته‌ایم با نگاه به گذشته به این نتیجه می‌رسیم که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مرزی میان حوزه‌های دین و فرهنگ است.

    بخش فرهنگی کشور وزیری می‌خواهد که مرز امور فرهنگی و هنری بتواند با دستورات متعالی دین مبین اسلام موفقیت بیشتری در بخش فرهنگ با استفاده از ظرفیت‌های آن در پیشبرد اهداف مقدس نظام داشته باشد.

     

    آقای صالحی در تجربه ۴ ساله معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ نشان داده است می‌تواند این نقش واسط را در چند سطح متفاوت برعهده گیرد.

     

    آقای صالحی محور برنامه‌های فرهنگی را بر مبنای ارزش‌های انسانی قرار داده است که نمایانگر اعمال نظر بر شاخص‌های توسعه پایدار است. در برنامه‌های وی بر این مهم تاکید شده است که نباید نگاه کلان‌نگر به موضوعات داشت.

     

    انتقال نمایشگاه کتاب به شهر آفتاب از کارهای بزرگ «صالحی» است

    موافق/جمشید جعفرپور نماینده مردم لارستان

    امروز در بازنگری مسیر طی شده علیرغم بهای سنگین فداکاری ملت دستاوردها کمتر از انتظار است.

    سابقه حضور طولانی در فرهنگ و حضور در مناصب و مراجع سیاستگذاری فرهنگی، عضویت در کمیسیون‌های شورای عالی انقلاب فرهنگی از خانواده فقاهت بودن و مشورت‌پذیری از ویژگی‌های صالحی است.

     

    صالحی این ویژگی را دارد که اهل تعامل است. وی از افرادی است که از اختلافات فرهنگی حاشیه‌سازی نمی‌کند.

     

    کار بزرگ انتقال نمایشگاه کتاب از مصلی به شهر آفتاب  و حذف بن نقدی و کاهش فساد در این زمینه و حمایت از کتاب‌فروشی‌ها از جمله کارهای سید عباس صالحی است.

     

    جنس «صالحی» فرهنگ و هنر است

    موافق/ سید علی ادیانی‌راد نماینده مردم قائمشهر

    مبانی فکری و زاویه دید وزیر پیشنهادی در چارچوب اندیشه اسلامی است و نباید شخصی که معتقد به سکولاریسم و اباهه‌گری است در این جایگاه قرار بگیرد.

    صلاحیت علمی، مبانی فکری و جهت‌گیری‌های وی همه در چارچوب باورها و ارزش‌های دینی است.

     

    ارشاد اسلامی نیاز به کسی دارد که مبانی ارزش‌های دینی را بداند.

     

    جنس صالحی، جنس فرهنگ و هنر کشور است و حضور وی در چارچوب فرهنگ و هنر تفسیر پیدا کرده در حالی که اکثر وزرای قبلی، سوابق فرهنگی آنچنانی نداشتند.

     

     

    بهبود نسبی اقتصادی بخش هنر در دوره یازدهم

    سید عباس صالحی وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی

    گسترش اعتمادسازی‌ها میان اصحاب فرهنگ و هنر با دولت و وزارت فرهنگ،‌ گسترش کمی و کیفی پاره‌ای از محصولات فرهنگی و هنری، بهبود نسبی اقتصاد هنر در برخی حوزه‌ها، تقویت نقش نهادهای صنفی و واگذاری پاره‌ای از امور به صنوف و بخش خصوصی و شفافیت بیشتر در حمایت‌ها از جمله اقدامات مثبت ما در وزارت فرهنگ دولت یازدهم است.

    برنامه‌های اینجانب متکی به اسناد بالادستی، برنامه‌های فرهنگی دولت و برنامه ششم توسعه است، برای ارائه برنامه‌هایمان نیز تمامی اسناد بالادستی مورد مطالعه دقیق قرار گرفت.

     

    واگذاری امور به بخش خصوصی و فعالیت‌های نهادهای صنفی را درنظر دارم و این نگاه را در دوره چهارساله فعالیت خود در معاونت فرهنگی وزارت ارشاد به جد دنبال کردم.

     

    با بررسی چالش‌های فراوان حوزه فرهنگ و هنر به ۱۴ مسئله رسیدیم و این ۱۴ مسئله به ۴۶ برنامه تبدیل شد.

     

    حوزه اول کاری ما در وزارت ارشاد حوزه دین است که قرآن و عترت، حج و زیارت، مساجد و اوقاف و امور خیریه را دربرمی‌گیرد.

     

    حوزه بعدی فرهنگ است که بخش اهل هنر، نشر و کتاب را شامل می‌شود.حوزه بعدی ادبیات است که کتابخانه های عمومی، صنعت چاپ را شامل می‌شود.

     

    هنر حوزه دیگری است که هنرهای تجسمی و غیرتجسمی را دربرمی‌گیرد. حوزه بعدی سینما، رسانه، حوزه محتوای فضای مجازی، فعالیت‌های فرهنگی و هنری خارج کشور و آموزش و پرورش فکری و فرهنگی از حوزه های متنوع و مختلف این بخش محسوب می‌شود.

     

     

    نعمتی: احتمالا ۲ وزیر رای اعتماد نمی‌گیرند

    بهروز نعمتی سخنگوی هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی

    انشاءالله فردا تا ظهر بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت دوازدهم به اتمام می‌رسد.

     

    احتمالا صبح فردا دو وزیری که از برنامه‌های خود دفاع نکرده‌اند در پشت تریبون قرار می‌گیرند و اظهاررات خود را خواهند داشت و پس از آن رئیس‌جمهور نطقی خواهد داشت و پس از آن روند اخذ رای از نمایندگان برای وزرای پیشنهادی آغاز می‌شود.

     

    نماینده مردم تهران در مجلس تصریح کرد: هیئت‌رئیسه برای سهولت در اخذ رای از نمایندگان تصمیم گرفت تا در دو بال شرقی و غربی مجلس صندوق‌ها را مستقر کند و ۶ میز نیز در پشت هیئت رئیسه تعبیه شود تا کار شمارش آراء انجام شود، یعنی هر ۳ وزیر یک میز را به خود اختصاص می‌دهند و شمارش آراء در آن انجام می‌گیرد.

    تجربه نشان داده که احتمالا یک یا دو وزیر از نمایندگان رای نگیرند زیاد است.

     

    نعمتی همچنین از دو شیفته بودن جلسه علنی امروز مجلس خبر داد.

     

    آغاز جلسه علنی نوبت عصر مجلس

    جلسه علنی نوبت عصر امروز (شنبه ۲۸ مرداد) مجلس شورای اسلامی برای بررسی رای اعتماد به وزرای پیشنهادی دولت دوازدهم به ریاست علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی آغاز شد.

     

    وکلای ملت در جلسه نوبت صبح امروز، صلاحیت و برنامه‌های عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی، محمد شریعتمداری وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت و همچنین صلاحیت سیدعباس صالحی وزیر پیشنهادی وزارت فرهنگ و  ارشاد اسلامی را بررسی کردند.

     

    وزیر کشور

    «رحمانی‌فضلی» برنامه‌ای برای جلوگیری از مهاجرت روستائیان به شهرها ندارد

    مخالف/ علی اسماعیلی نماینده مردم نور  و محمودآباد

    آقای رحمانی‌فضلی! استانداران شما فرماندهی ستاد اقتصاد مقاومتی را در استان‌ها بر عهده دارند، آیا تاکنون اقداماتی در این حوزه انجام داده‌اند؟

    آقای رحمانی‌فضلی شما به خوبی می‌دانید که مجلس طرح عمران سواحل و دریا را تصویب و به منظور اجرا به دولت ابلاغ کرده، سوال این است که چرا تاکنون اساسنامه این سازمان تهیه و اجرا نشده است؟

     

    امروز شیرآبه زباله‌های شهرها و روستاها و سفره‌های آب زیرزمینی به دریای خزر سرریز می‌کند و باید چاره‌ای اندیشه شود.

     

     

    موسسات کاسپین، ثامن‌الحجج، فرشتگان و پدیده، مردم را رنجیده  کرده، آقای وزیر پیشنهادی کشور در این باره چاره‌ای اندیشیده است؟

     

    از آنجا که سازمان مدیریت بحران زیر نظر وزارت کشور است، آقای رحمانی‌فضلی! برای مردم استان‌های شمالی کشور که بحران دیده، برآورد خسارت شده و آیا اقداماتی در این باره صورت گرفته است؟

     

    آقای رحمانی‌فضلی! به طور واضح بگویید که برای جلوگیری از قاچاق کالا و ارز چه اقداماتی انجام داده‌اید و چه برنامه‌ای برای آن در آینده دارید؟

     

    سرقت عمومی در دوره «رحمانی‌فضلی» کاهش یافته است

    موافق/مسعود گودرزی نماینده مردم ممسنی

    در دوره وزارت آقای رحمانی‌فضلی در حوزه سیاسی از هر جناح و خط فکری سیاسی درخواست مجوز برای احزاب داده شده و به آنها پاسخ داده شده و آنها اکنون فعالیت خود را در چارچوب نظام انجام می‌دهند.

    در دوره رحمانی‌فضلی ۳۰ طرح و آئین‌نامه امنیتی مصوب شده و در این دوره روند سرقت عمومی کاهش یافته است.

     

    مرزنشینان و بازارچه‌های مرزی که برای اقتصاد مرزنشینان طراحی شده در این ۴ سال اخیر ساماندهی شده‌اند و کولبران نیز از این امر مستثنی نیستند و دلالان دیگر حق کولبران را نخواهند خورد.

     

    «رحمانی‌فضلی» فراجناحی است

    موافق/ فریده اولادقباد نماینده مردم تهران

    وزیر پیشنهادی کشور در رویکرد اجتماعی و سیاسی خود به دنبال حل مشکلات است و در تصمیمات خود سلایق فردی و جناحی را دخیل نمی‌کند.

    حضور وزیر پیشنهادی کشور در قرارگاه اقتصاد مقاومتی یکی از اقدامات جهادی رحمانی فضلی است.

     

    در حوزه سیاسی برنامه‌ریزی و برگزاری انتخابات در فضایی ایمن و سالم و حضور حداکثری مردم یکی از موفقیت‌های رحمانی‌فضلی است.

     

    «رحمانی‌فضلی» دارای نگرش سیستمی و جامع‌نگر است

    موافق/ شهاب نادری نماینده مردم پاوه

    رئیس جمهور و نخبگان کشور به آقای رحمانی فضلی که مسئولیت این هماهنگی ها را بر عهده دارد نمره قابل قبولی داده‌اند.

    آقای رحمانی فضلی دارای نگرش سیستمی و قدرت تحلیل در مسائل و پدیده های سیاسی است. وی به جای تحلیل خطی دارای تفکر جامع‌نگر است یعنی داده‌های اجتماعی، سیاسی و اقتصادی را با هم و در کنار هم چینش و تحلیل می‌کند.

     

    ایشان دارای قدرت تصمیم‌گیری فوق‌العاده‌ای است که مشکلات را با منطق و استدلال حل می‌کند.

     

     

    آقای وزیر! استاندار شما طی ۴ سال یک جلسه ملاقات مردمی هم نداشته است

    مخالف/ زهرا سعیدی نماینده مردم مبارکه

    در دولت یازدهم آقای روحانی شما را با رویکرد توسعه‌محور دعوت به همکاری کرد؛ به‌نظر خود شما چه‌مقدار توانسته‌اید این اقدام شایسته را انجام دهید؟ همچنین استاندارها و مدیران شما با این ویژگی‌ها انتخاب شده‌اند و چه‌مقدار تا به حال در استانداری‌ها حضور پیدا کرده و از نزدیک واقعیات را مشاهده کردید؟

    شما در وسط ترازو قرار دارید، پس مجلس و دولت را هم‌وزن هم بدانید و اجازه ندهید مدیران شما مجلس را نادیده بگیرند،

     

    آیا اطلاع دارید استاندار شما در طول ۴ سال گذشته یک جلسه ملاقات مردمی هم برگزار نکرده؟ آیا این موضوع با شاخص‌های توسعه همخوانی دارد؟

     

    در حال حاضر ما چند میلیون بیگانه غیرمجاز داریم که فرصت کار را از کارگرهای ما گرفته و مشکلات عدیده را به وجود آورده‌اند.

     

    با توجه به باقی ماندن وزیر علوم توقع داریم که برای این وزارتخانه وزیر زن معرفی شود. همچنین جا دارد شما به‌عنوان وزیر کشور به استانداران تأکید داشته باشید تا در ادارات کل، فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها از زنان شایسته استفاده کنند.

     

    رحمانی‌فضلی: مبنای انتخابم برای وزارت کشور توسعه‌محوری است

     

     

    عبدالرضا رحمانی‌فضلی وزیر پیشنهادی کشور

    وزارت کشور با توجه به ابعاد مختلف آن و موضوعات متنوعی که در حوزه خود دارد، می‌تواند در اقتدار و تامین منافع و امنیت ملی نقش بزرگی داشته باشد.

    یک کشور منسجم و توسعه‌یافته پشتوانه قوی برای سیاست خارجی است، ضمن اینکه مبنای رئیس‌جمهور برای انتخاب بنده توسعه‌محوری بوده و هم در دوره قبل و هم در این دوره بر این مسئله تأکید داشته‌اند و موضوع توسعه یک موضوع توسعه همه‌جانبه پایدار است.

     

    مناطق مرزی ما به‌عنوان مناطق استراتژیک دچار عدم‌توازن هستند

     

    سیستان و بلوچستان و بوشهر و کرمانشاه و لرستان و … همه که در جوار مرز هستند دچار عدم‌توازن هستند.

     

    رحمانی‌فضلی یادآور شد: مناطقی که تجمع ثروت و فعالیت دارند، متأسفانه به همان میزان تجمع جرم و جنایت دارند، بنابراین پهنه جغرافیای  ایران از یک درد عظیم رنج می‌برد.

     

    ما در حوزه سیاسی توانستیم با همکاری احزاب و بلوغ سیاسی احزاب، موضوع خانه احزاب را به‌نحوی اداره کنیم که امروز خانه احزاب پشتوانه قوی برای احزاب باشد و هیچ حزبی در انتظار مجوز نیست.

     

    در حوزه امنیت سیاسی توانسته‌ایم فضای امنیتی گروه‌های سیاسی و فعالیت‌های آنها را ساماندهی کنیم و به‌طور متوسط در هر سال در روز ۱۶ آذر بیش از ۶۰۰ سخنرانی داشتیم که با کمترین مشکل این سخنرانی‌ها انجام شده است.

     

    همچنین ۱۷۰۰ تجمع و سخنرانی در سراسر کشور داشتیم که هیچ مشکل امنیتی را شاهد نبوده‌ایم و البته این بلوغ بین مردم به وجود آمده است.

     

    توانستیم در حوزه اجتماعی بحث NGOها را از ۴ هزار به ۱۲ هزار برسانیم، ضمن اینکه طرح توانمندسازی NGOها در دستور کار است، و در حال حاضر روند آسیب‌های اجتماعی را رصد می‌کنیم.

     

    بازارچه مرزی در دو ماه اخیر و کولبران در یک ماه گذشته مطرح شد و ان‌شاءالله ساماندهی خواهد شد، در ۱۸ استان کشور سرقت‌های مسلحانه را مهار کردیم.

     

    وزیر نفت

    زنگنه و معاونانش در باشگاه نفت و نیرو چکار می‌کنند؟/این باشگاه فسادزا است

    مخالف/ محمدجواد ابطحی نماینده مردم خمینی شهر

    وقتی که مدیریت خصوصی و دولتی در یک جا شریک می‌شود زمینه فساد فراهم می‌شود.

    گره اصلی در نهادینه شدن فساد در کشور، عدم توجه به تعارض منافع است که در برخی مواقع پیش می‌آید.

     

    درچند سال گذشته باشگاهی به عنوان باشگاه نفت و نیرو تشکیل شده که آقای زنگنه باید بگوید خود، معاونان و رئیس دفتر وی آنجا چه کار می‌کنند زیرا این باشگاه یک موسسه خصوصی است.

     

    اکثر تصمیم‌ها، تصمیمات راهبردی درباره نفت در این باشگاه اتخاذ می‌شود و با این روش معلوم است که آن باشگاه فسادزا است.

     

    آقای زنگنه خود شما در ۲۸ سالگی معاون وزیر فرهنگ شدید و در ۳۰ سالگی وزیر شدید شما بگویید که چه زمانی ژنرال شدید.

    آقای زنگنه! لطفا نمایندگان مجلس را استخدام نکنید

    مخالف/هدایت الله خادمی نماینده مردم ایذه و باغملک

    طی چهار سال گذشته ده‌ها بار در رسانه‌ها مطرح شد که وزارت نفت ۵۰ میلیارد دلار بدهکار است.

    این میزان بدهی یعنی ۵۰ میلیارد دلار وام بدون بهره برداری و  اجرایی کردن پروژه‌های اساسی به وزارت نفت داده شده است.

     

    ۵۰ میلیارد دلار فاینانس داخلی بدون بهره به وزارت نفت داده شده  که جای تقدیر و تشکر دارد.

     

    به عنوان یک کارمند وزارت نفت با ۳۰ سال سابقه و دهها سال مدیر عامل شرکت‌های نفتی و نایب رییسی کمیسیون انرژی مجلس، مردم ایران خدمت شما عرض می‌کنم افزایش تولید نفت نداشته‌ایم بلکه برگشت به تولید را داشته‌ایم.

     

    آقای مهندس لطفا من بعد نمایندگان مجلس را استخدام نکنید تا نمایندگان مجلس به رسالت ذاتی و نظارتی خود ادامه دهند و به فکر مردم محروم باشند.

     

    رییس جمهور و رییس مجلس و رییس قوه قضاییه لطفا جلوی این مفسده و رانت دو طرفه را بگیرید.

     

    اگر امید به استخدام‌ها نبود آن وقت وزیران پیشنهادی بهتر صداقت موافقان و مخالفان واقعی خود و تعداد آرای واقعی خود را مشاهده می‌کردند.

     

    تولید نفت در دوران «زنگنه» به سه میلیون بشکه در روز افزایش یافت

    موافق/قاسم احمدی لاشکی نماینده مردم نوشهر و چالوس

    آقای زنگنه در سال‌های ۵۰ تا ۵۶ کارشناسی ارشد در رشته عمران را از دانشگاه تهران با رتبه ممتاز دریافت کرده و فارغ‌التحصیل شده است و در واقع از گروهبانی به ژنرالی رسیده اما امتیازات او ویژه بوده است.

    زنگنه ۲۶ سال سابقه وزارت نفت دارد و اگر امروز بار دیگر مورد اقبال نمایندگان مجلس قرار گیرد، برای سال سی‌ام وزیر می‌شود و دهمین رأی اعتماد را از مجلس می‌گیرد.

     

    پیش از دوران زنگنه در وزارت نفت، تولید نفت ۹٫۸ بود که امروز به ۳ میلیون و ۹۰۰ هزار بشکه رسید و به ۱۲۷۰ بشکه افزایش یافته است و میزان صادرات نفت نیز در زمان وی افزایش یافته است.

    وی ادامه داد: در میزان صادرات نفت در ابتدای وزارت آقای زنگنه ۱٫۲ میلیون بشکه صادرات نفت داشتیم که امروز دو و نیم میلیون بشکه افزایش یافته است.

     

    ۷۸ شهر جدید و بیش از ۹ هزار روستا در دوران وزارت زنگنه گازرسانی شده که این موجب خوشحالی روستاییان و خشنودی آنها از نظام، رهبری انقلاب و دولت شده است؛ بی انصافی است که بگوییم در دوران وزارت زنگنه اتفاقاتی نیفتاده است. این اتفاقات بزرگ و موثری است.

     

     لاهوتی: صادرات روزانه ۲٫۵ میلیون بشکه نفت جزو افتخارات زنگنه است

    موافق/مهرداد بائوج لاهوتی نماینده مردم لنگرود

    امروز باشگاه داری یک کار سخت و دشوار است.

    امروز ما این افتخار را داریم که بیش از ۲٫۵ میلیون بشکه نفت به دنیا صادر کنیم که این از افتخارات زنگنه است.

     

    ۵ فاز پارس جنوبی در این دولت به بهره برداری رسید آیا این افتخار نیست؟

     

    یکی از افتخارات دولت روحانی اقدامات زنگنه است، امروز گاز به زاهدان رسیده که این جزو آرزوها بود و زنگنه توانست کار به این عظمت را انجام دهد.

     

    با حضور زنگنه کشور از ۵۷۵ میلیون متر مکعب گاز برخوردار شد

    موافق/ اسدالله قره‌خانی نماینده مردم علی آباد کتول

    رسیدن به ظرفیت برابر در بهره‌برداری از میدان مشترک پارس جنوبی با قطر یک مطالبه ملی و آرزوی دست نیافتنی و حتی متاسفانه تبدیل به یک عقده حقارت شده بود

    زمانی که با دیپلماسی موفق تیم مذاکره کننده و آقای ظریف برجام به سرانجام رسید آقای زنگنه اعلام کرد که ما توان افزایش ظرفیت تولید نفت از یک میلیون بشکه قبل از تحریم‌ها به ۲ میلیون بشکه را داریم.

     

    «اما دنیا باور نکرد و این ادعا را به سخره گرفتند، در زمانی کوتاه دیدند عقربه‌های شمارشگر بشکه‌های صادراتی نفت فراتر از ۲ میلیون بشکه را نشان می‌دهد اما ناچاراً پذیرفتند که آقای زنگنه با استفاده از ظرفیت دیپلماسی خواسته‌های آنان را نپذیرفت و ظرفیت ایران در همان ۲ میلیون بشکه تثبیت شد و ادامه دارد.»

     

    جای بسی تاسف است که با داشتن منابع نفت و گاز هنوز واردکننده بنزین هستیم

    مخالف/احمد انارکی محمدی نماینده رفسنجان

    چرا از سرمایه‌ در گردش مردم در صنعت نفت استفاده نمی‌شود. از سوی دیگر افزایش ضریب بازیافت در میادین نفتی اینگونه به نظر می‌رسد که این موضوع در اولویت شرکت‌های داخلی نیست.

    افکار عمومی خاطره خوشی از حضور بخش خصوصی در فروش نفت ندارند. شما چه برنامه‌ای برای پیشگیری از فسادهای مالی در این زمینه دارید؟

     

    بهتر نیست به جای ایجاد شرکت‌های جدید از شرکت‌های قبلی و فعلی در جهت توانمندسازی آنها حمایت شود.

     

    وضعیت  نیروی انسانی و نارضایتی همکاران شما در صنعت نفت چه در میادین و چه در خود وزارتخانه از باب معیشت و همچنین بحث عدم جذب فارغ‌التحصیلان دانشگاه صنعت نفت را چگونه می‌خواهید حل و فصل کنید.

     

    چرا هنوز شاهد واردات برخی از کالاها نیازمند در صنعت نفت هستیم.

     

    تولید و صادرات به جای صادرات نفت خام یک مزیت برای اقتصاد کشور است اما با صادرات آن به صورت خام فرصت‌های اشتغالزایی و ارزش افزوده آن را از دست داده‌ایم.

     

    «زنگنه» مکتب اعتماد به نفس ایران را بنیاد نهاد

    موافق/شهاب نادری نماینده مردم پاوه

    همه کارشناسان اذعان دارند که آقای زنگنه کارهای بزرگی برای صنعت نفت و گاز کشور انجام داده‌اند. آقای زنگنه در طی ۴ سال وزارت خود مکتبی به نام مکتب اعتماد به نفس ایرانی را بنیاد گذاشت.

    شما مجلس و نمایندگان را متهم به رانت‌خواری و دادن امتیاز به وزیر نفت کردید. بنده ضمن رد اتهامات ایشان، نمایندگان مجلس خالصانه و صادقانه در بحث کابینه ورود کردند، لذا شایسته نیست چنین اظهاراتی از تریبون مجلس مطرح شود.

     

    همه کارشناسان این حوزه به توانایی علمی، ظرفیت بالای مدیریتی، تجربه بالا، اندیشه توسعه‌گرا نگاه استراتژیک در عرصه توسعه صنعت نفت، آقای زنگنه اذعان دارند.

     

     

     

    برنامه من روشن و مشخص است/نسبت به جذب ۱۲۰ میلیارد دلار منابع خارجی اقدام می‌کنیم

    بیژن نامدار زنگنه وزیر پیشنهادی نفت

    نفت تنها یک کالا نیست، بلکه دارای ابعاد مهم سیاسی و اقتصادی است و در مسیر توسعه صنعت پتروشیمی نقش مهمی دارد.

    همین مسئله باعث شده دشمنان از طریق آن ما را تحریم کنند و کارکنان این بخش به نوعی رزمندگان خط مقدم هستند.

     

    عمده مطالبات و نگرانی‌های نمایندگان در این بخش معطوف به حوزه‌هایی چون توسعه میدان‌های مشترک، تسریع در انعقاد قراردادهای نفتی، پرهیز از خام‌فروشی و توجه به تولید داخل بود.

     

    برنامه پیشنهادی من در این حوزه روشن، شفاف و منسجم است. طبق نظر مجلس برنامه پیشنهادی با اسناد بالادستی مغایرت ندارد و با برنامه ششم توسعه همخوانی و هم پوشانی خوبی دارد.

     

     

    وزیر نیرو

    آقای بیطرف! سهم‌تان در قتل دریاچه ارومیه حداکثری است/ شما ایران را به گورستان تبدیل کردید

    مخالف/ نادر قاضی‌پور نماینده مردم ارومیه

    مشکلات آبی در کشور ما که در یکی از مناطق خشک جهان قرار گرفته به دلیل مدیریت ناکارآمد است.

    در زمان وزارت شما اقدامی در مورد بسته شدن حق‌آبه‌ رودخانه هیرمند نشد و سیستان و بلوچستان به این روز افتاد. آیا شما اعتقادی به جمع‌آوری آب‌های سطحی دارید و یا اینکه می‌خواهید درباره انتقال آب از دریای خزر با نمایندگان مخالف این طرح درگیر شوید؟

     

    امروز خوزستان با مشکلات عدیده روبروست که زیبنده مردم این منطقه نیست، آیا برنامه‌ای برای حل این مشکلات دارید؟

     

    سهم شما در قتل دریاچه ارومیه حداکثری است. امروز پساب‌های صنعتی به دریاچه ارومیه ریخته می‌شود، آیا برنامه‌ای برای حل این مشکل دارید؟

     

    آقای بیطرف شما با سد زدن ایران را به جای گلستان به گورستان تبدیل کردید و به جای استفاده از تکنولوژی قنات،‌ قنات‌های کشور را خشک کردید.

     

     

    یکی از عوامل ایجاد ریزگردها تصمیمات مدیریتی غیرعلمی آقای «بیطرف» بوده است

    مخالف/ جلیل مختار نماینده مردم آبادان

    جنابعالی به عنوان مسئول بلندپایه در امور آب وزارت نیرو در دولت‌های پنجم و ششم در اجرایی کردن طرح‌های مطالعاتی به عنوان وزیر نیرو در دولت هفتم و هشتم حضور داشتید که منجر به پروژه‌های ناموفق و مخرب زیست محیطی شده است.

    مشکلات فنی برخی از پروژه‌های سدسازی مثل سد سیوند که تهدید زیست محیطی و آثار تاریخی در استان فارس داشته است، سد ۱۵ خرداد که تاکنون نشت آب آن مهار نشده است،‌ سد زرینه که دریاچه ارومیه را خشکانیده است،‌سند بناب مرند که در کوتاهترین زمان تخلیه شد و سد زنوز مرند که در مدت سه سال ۳٫۵ میلیون مترمکعب رسوب گرفته است.

     

    در پروژه قمرود و محرومیت مردم استان لرستان از آب شرب کشاورزی را موجب گردیده است، سد بتوند،‌ سد کوه‌های نمکی که جزء فاجعه‌های زیست محیطی جهان است از این جمله هستند.

     

    شما با همکاران ما در فراکسیون امید نیز صادق نبودید، فاجعه سد گتوند را بر گردن دیگری انداختید و گفتید رئیس‌جمهور قبل آن پروژه را زود اجرا کرد البته در کار نادرست رئیس‌جمهور قبل در اجرای پروژه‌ گتوند شکی نیست ولی احداث سد از نظر فرایندی به چند مرحله تقسیم می‌گردد مرحله اول مطالعات پروژه سد، مرحله دوم اجرا و احداث سد و در مرحله آخر آبگیری سد است.

     

    برنامه‌های «بیطرف» با برنامه‌ ششم توسعه ۸۷ درصد مطابقت دارد

    موافق/ شهاب‌الدین بی‌مقدار نماینده مردم تبریز

    آقای بیطرف عضو مرکز تحقیقات آب در جهاد سازندگی بوده و در طرح‌های بزرگ سدسازی مانند کارون ۳ و ۴ عضویت داشته و دو دوره وزیر نیرو بوده است.

    مطابقت ۸۷ درصدی‌ برنامه ارائه شده از سوی آقای بیطرف با برنامه ششم توسعه، نشان از توجه او به منویات مجلس بوده است.

     

    با توجه به برنامه‌های آقای بیطرف که عزم مدیریت برای آن دارد، با رأی بالا به این فرد متخصص، سهم نسل آینده را از صنعت آب و برق پاس بداریم.

     

    ۸۵ درصد ریزگردها منشأ خارجی دارد

    موافق/ محمد فیضی نماینده مردم اردبیل

    ۸۵ درصد ریزگردها منشأ خارجی دارد و منشأ بحران آب نیز مربوط به یک نفر نیست، بلکه ناشی از گرم شدن کره زمین و تغییرات آب و هوایی است.

    بیطرف یک سیاستمدار متعهد و ثابت‌قدم، در عرصه اجرایی یک مدیر موفق و در عرصه علمی، یک عضو هیأت علمی پژوهشی و آموزشی است.

    مجموعه این تجربیات، ایشان را به عنوان یک فرد مؤثر و موفق در عرصه صنعت آب و برق شناسانده است.

     

    پایان جلسه علنی امروز

    جلسه علنی نوبت عصر امروز (شنبه ۲۸ مرداد ) مجلس شورای اسلامی برای بررسی برنامه‌ها و صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت دوازدهم پایان یافت.

     

    در جلسات علنی نوبت صبح و عصر امروز، صلاحیت و برنامه‌های عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی، محمد شریعتمداری وزیر پیشنهادی صنعت و معدن، سیدعباس صالحی وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی، عبدالرضا رحمانی‌فضلی وزیر کشور  و همچنین بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت بررسی شد.

     

    وکلای ملت در ۶ جلسه علنی گذشته صلاحیت و برنامه‌های ۱۰ وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش، ارتباطات، اطلاعات، اقتصاد، امور خارجه، بهداشت، کار، کشاورزی، دادگستری و دفاع را بررسی کردند.

     

    مسعود پزشکیان نایب رئیس اول مجلس پیش از به صدا در آوردن زنگ پایان جلسه علنی نوبت عصر، اعلام کرد که جلسه بعدی مجلس صبح روز یکشنبه (۲۹ مرداد) و با دستور کار بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت دوازدهم برگزار می‌شود.

    منبع:دانا

    خطا: فرم تماس پیدا نشد.

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *