×

رئیس ستاد عتبات لرستان خبر داد: ۷ موکب توسط لرستان در عراق برای اربعین ایجاد می‌شود

  • کد نوشته: 5971
  • شهریور ۲۳, ۱۳۹۶
  • ۰
  •   رئیس ستاد عتبات استان لرستان گفت: هفت موکب در نجف و کربلا ثبت نام کردند ما در خرم آباد، الیگودرز و کوهدشت موکب مردمی را هم داریم و طبق پروانه موکب داری فعالیت خواهند کرد.   به گزارش نیساخبر، اصغر حقی پور، رئیس عتبات و عالیات صبح امروز در نشست با مداحان اهل بیت استان که […]

    رئیس ستاد عتبات لرستان خبر داد: ۷ موکب توسط لرستان در عراق برای اربعین ایجاد می‌شود
  • 7 موکب توسط لرستان در عراق برای اربعین ایجاد می‌شود 

    رئیس ستاد عتبات استان لرستان گفت: هفت موکب در نجف و کربلا ثبت نام کردند ما در خرم آباد، الیگودرز و کوهدشت موکب مردمی را هم داریم و طبق پروانه موکب داری فعالیت خواهند کرد.

     

    به گزارش نیساخبر، اصغر حقی پور، رئیس عتبات و عالیات صبح امروز در نشست با مداحان اهل بیت استان که در سالن جلسات جهاد کشاورزی استان برگزار شد اظهار داشت: ما در اربعین حسینی شاهد جمعیت میلیونی زایرین  هستیم که این جمعیت اقلیت ها هم حضور دارند از سنی گرفته تا یهودی و مسیحی.

     

    وی افزود: دشمن و استکبار جهانی از جمعیت حسینی می ترسد و به ما برچسب کفر و پرستش سنگ و بت می زنند، لذا ما با درون و محتویات کار داریم و در اینجاست که جای منیت نیست و جای از خود گذشتن است و همه با هم و هم دل قدم برداریم و اسم مطرح نباشد و ابا عبدالله حسین(ع) مطرح است و انشالله که امام ما را به خادمی و نوکری خودش بپذیرد.

     

    رئیس ستاد عتبات استان لرستان عنوان داشت:ستاد اربعین حسینی با مسئولیت وزارت کشور صورت می گیرد.

     

    وی کمیته های ستاد استان را شامل بهداشت و درمان زیر ساخت فرهنگی اسکان تغذیه و جمع آوری کمک های مردم به عتبات عنوان کرد.

     

    حقی پور افزود: در استان لرستان ریاست ستاد اربعین اربعین حسینی هوشنگ بازوند استاندار لرستان و دبیر ستاد سردار کشکولی هستند.

     

    رئیس ستاد عتبات استان لرستان گفت: ما تا کنون هفت موکب برای خارج از کشور ثبت نام کردیم و برای آنها شناسنامه صادر شده است.

     

    حامد ویسکرمی، معاون هماهنگی و مشارکت های مردمی ستاد بازسازی عتبات و عالیات استان لرستان گفت: با دیدن جمعیت اربعین حسینی نزدیکی فرج امام زمان به ذهن میرسد و این یک تمرین یکپارچگی وحدت و اتحاد برادری و اخوت است و هم اینکه انتخاب شده هستیم لذا این موضوع بسیار مهم و حایز اهمیت است بنابراین این موضوع مورد توجه همه مردم قرار دارد.

     

    وی بیان داشت: امسال بیش از هزار موکب در ایام اربعین حسینی خدمات رسانی خواهند کرد.

     

    ویسکرمی افزود: پنج هزار نفر روزانه در نجف اسکان و پذیرایی و پنج هزار نفر دیگر درکربلا پذیرایی خواهند شد.

     

    این مسئول یاد آور شد: هفت موکب در نجف و کربلا ثبت نام کردند ما در خرم آباد، الیگودرز و کوهدشت موکب مردمی را هم داریم و طبق پروانه موکب داری فعالیت خواهند کرد.

     

    ویسکرمی گفت: موکب حضرت عباس به مسئولیت میثم کشکولی و هبت اله هاشمی در نجف و کربلا روزانه ۴ هزار نفر را اسکان و پذیرایی خواهند کرد.

     

    وی اظهار داشت: موکب امام رضا به مسئولیت نرگس بیرانوند که در نجف اشرف است ۲ هزار نفر را پذیرایی می کنند.

     

    معاون هماهنگی مردمی ستاد بازسازی عتبات و عالیات استان لرستان ادامه داد: موکب دلداگان حسینی خرم آباد بانک حکمت با مسئولیت حسن نژاد که روزانه هزارو۵۰۰ نفر را اسکان و پذیرایی و ۲۰۰ نفر شام نهار و میان وعده و موکب انصار العباس بروجرد آقای روزبهانی هزارو۵۰۰نفر اسکان و ۲ هزار نفر در کربلا پذیرایی می کنند.

     

    ویسکرمی ادامه داد: موکب منتظران مهدی دورود با مسئولیت حسن پور هزار نفر را در کربلا اسکان و پنج هزار میان وعده در کربلا را خواهند داشت.

     

    به گفته وی موکب امام حسن عسگری ازنا با مسئولیت حاجی وند هستند ۵۰۰  اسکان در کربلا پذیرایی خواهند کرد. و موکب ابوالفضل عباس قمر بنی هاشم الیگودرز مسئولیت اقای  ذوالفقاری ۴۰۰ اسکان و هزار صبحانه نهار و شام خواهند داد.

     

    ویسکرمی گفت: یک سری قبوض هستند که به عنوان اوراق بهادر بین موکب ها توزیع خواهند شد و د ر مقابل اوراق ها مسئول هستند در موکب ها به روی همه زایرین باز خواهد شد و حکم ستاد محور قرار دادن مردم در اربعین مساله مهمی است.

     

    معاون هماهنگی مردمی ستاد بازسازی عتبات و عالیات استان لرستان گفت: هر موکب ۲ نفر معرفی می شود به همراه پاسپورت ها با ذکر الویت ها شعار محوری اعلام شده در مکاتبات تبلیغات و بنر ها استفاده شود.

     

    انتهای پیام/

    منبع:سفیرافلاک

    خطا: فرم تماس پیدا نشد.

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *