×

رئیس منابع طبیعی دلفان خبر داد؛ توزیع رایگان بیش از ۲۰ هزار اصله نهال در دلفان

  • کد نوشته: 3012
  • اسفند ۱۴, ۱۳۹۵
  • ۰
  • رئیس اداره منابع طبیعی دلفان از توزیع رایگان بیش از ۲۰ هزار اصله نهال در این شهرستان خبر داد. به گزارش نیساخبر به نقل از سلام دلفان،علی احمد بزرگی امروز گفت: حفاظت از منابع طبیعی وظیفه‌ای ملی و همگانی است، اظهار کرد: منابع طبیعی ثروتی است که فقط به نسل حاضر تعلق ندارد، بلکه آیندگان نیز از […]

    رئیس منابع طبیعی دلفان خبر داد؛ توزیع رایگان بیش از ۲۰ هزار اصله نهال در دلفان
  • رئیس اداره منابع طبیعی دلفان از توزیع رایگان بیش از ۲۰ هزار اصله نهال در این شهرستان خبر داد.
    به گزارش نیساخبر به نقل از سلام دلفان،علی احمد بزرگی امروز گفت: حفاظت از منابع طبیعی وظیفه‌ای ملی و همگانی است، اظهار کرد: منابع طبیعی ثروتی است که فقط به نسل حاضر تعلق ندارد، بلکه آیندگان نیز از آن سهم دارند.
    وی افزود: باید در جهت حفظ، احیا و توسعه منابع طبیعی بکوشیم، تا آینده‌ای توام با فقر، گرسنگی و محیطی آلوده نداشته باشیم.
    رئیس اداره منابع طبیعی دلفان اظهار داشت: مساحت کل شهرستان دلفان بیش از ۲ هزار و ۷۰۰ کیلومتر مربع است که از این میزان نزدیک به ۷۵ هزار هکتار جنگل و بیش از ۱۰۰ هزار هکتار هم مرتع وجود دارد.
    این مسئول ادامه داد: دلفان سرشار از منابع خدادادی و گونه‌های مختلف درختی و مرتعی است، گونه‌های درختی مانند بلوط، پسته وحشی، زالزالک و … و گونه‌های مرتعی همچون موسیر، لاله‌های واژگون، آویشن و … در دلفان فراوان یافت می‌شود.
    بزرگی با اشاره به اینکه حفاظت و توسعه منابع طبیعی نیاز به برنامه‌ریزی و مشارکت‌های مردمی دارد، افزود: در همین راستا تاکنون کلاس‌های اطفا حریق، آموزش و فرهنگ‌سازی حفاظت از منابع طبیعی را برگزار کردیم و بیش از یک‌هزار و ۱۰۰ نفر از نیروهای مردمی جهت حفظ و توسعه منابع طبیعی جذب اداره منابع طبیعی شده‌اند.
    رئیس اداره منابع طبیعی گفت: در راستای توسعه منابع جنگلی با کمک سایر ارگان‌ها ۲۰ هکتار فضای سبز ایجاد شده و بیش از ۱۵۰ هکتار از پارک‌های طبیعی تجهیز شده‌اند.
    وی به کشت موسیر و گیاهان دارویی در دلفان اشاره کرد و گفت: آماده‌سازی بستر و کاشت گیاهان مرتعی و موسیر یکی از اهدافی است که باید دنبال کنیم و در همین خصوص بیش از ۷۰ هکتار توسط مجریان اجرای طرح‌های گیاهان دارویی در قالب تعهدات اقتصاد مقاومتی زیر کشت موسیر قرار می‌گیرد.
    بزرگی با بیان اینکه با توجه به اینکه در فصل کاشت نهال قرار داریم، مردم با کاشت نهال در این فصل به یاری طبیعت بشتابند از توزیع رایگان بیش از ۲۰ هزار اصله نهال در دلفان خبر داد.
    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *