×

راه‌اندازی کانون قرآن و عترت در تمام دانشگاه‌‌های لرستان

  • کد نوشته: 10545
  • آبان ۲۱, ۱۳۹۸
  • ۰
  • رئیس دفاتر نهاد رهبری در دانشگاه‌های لرستان با تاکید بر این‌که طهارت باطنی در پیامبر و ائمه معصوم پیدا می‌شود، خاطرنشان کرد: قرآن و عترت بدون هم نمی‌توانند ما را به جایی برسانند و هر دو در کنار هم می‌توانند جاده الهی را نورانی کنند.

    راه‌اندازی کانون قرآن و عترت در تمام دانشگاه‌‌های لرستان
  • رئیس دفاتر نهاد رهبری در دانشگاه‌های لرستان با اشاره به تشکیل شورای هماهنگی فعالیت‌های قرآن و عترت در دانشگاه‌های استان، گفت: کانون قرآن و عترت در تمام مراکز عالی لرستان راه‌اندازی شده است.

    حجت‌الاسلام مهدی قدرتی، رئیس دفاتر نهاد رهبری در دانشگاه‌های لرستان، دوشنبه، ۲۰ آبان، در آیین بزرگداشت هفته قرآن و عترت در دانشگاه‌های لرستان که در ساختمان علوم پایه دانشگاه لرستان برگزار شد، اظهارکرد: اسلام آمده است تا انسان را به نهایت و قله کمال برساند و برای رسیدن به این اهداف طرح و برنامه سعادت انسانی را در قالب قرآن بیان کرده است.

    وی با ذکر این مطلب که قرآن به‌عنوان ثقل اکبر در بین امت اسلامی به امانت مانده است، اضافه کرد: قول قرآن یک قول سنگین است و هر کسی نمی‌تواند آن‌را تبیین کند چراکه درک قرآن نیاز به کسی دارد که از جنس قرآن باشد.

    قدرتی با تاکید بر این‌که سادگی قرآن برای هدایت کلی بشر است، ادامه داد: درک قرآن نیازمند مفسر و مبین است و باطن و ذات قرآن باید توسط کسی تفسیر شود که دارای طهارت باطنی باشد چراکه بدون طهارت باطنی نمی‌توان مفسر قرآن بود‌.

    رئیس دفاتر نهاد رهبری در دانشگاه‌های لرستان با تاکید بر این‌که طهارت باطنی در پیامبر و ائمه معصوم پیدا می‌شود، خاطرنشان کرد: قرآن و عترت بدون هم نمی‌توانند ما را به جایی برسانند و هر دو در کنار هم می‌توانند جاده الهی را نورانی کنند.

    وی با ذکر این مطلب که شورای هماهنگی فعالیت‌های قرآن و عترت در دانشگاه‌های استان با حضور مراکز آموزش عالی استان تشکیل شده است به وجود کانون قرآن و عترت در تمام مراکز عالی استان اشاره کرد و گفت: هدف از تشکیل شورای هماهنگی فعالیت‌های قرآنی دانشگاه‌های لرستان انسجام در برگزاری برنامه‌های قرآنی سطح دانشگاه‌ها است.

    قدرتی با تاکید بر این‌که هفته قرآنی دانشگاه‌ها با رحلت علامه طباطبایی مقارن است، ادامه داد: این هفته فرصتی برای تجلیل از مقام قرآن و فعالان قرآنی در سطح دانشگاه‌ها است.

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *