×

روز پاسدار ، روز ولادت حسین بن علی (ع)

  • کد نوشته: 4738
  • اردیبهشت ۱۰, ۱۳۹۶
  • ۰
  • روز پاسدار ، روز ولادت حسین‏‌بن‌‏على(ع) است ، یعنى مظهر مجاهدت خالص و پاک براى خدا . اولین بار در ۱۷مهر سال ۱۳۸۱ چنین روزی به نام روز پاسدار نام گذاری شد . به گزارش نیساخبر“امام علی (ع) می فرمایند : بهترین مردم کسی است خود را در راه خدا وقف کند و با دشمنان او […]

    روز پاسدار ، روز ولادت حسین بن علی (ع)
  • روز پاسدار ، روز ولادت حسین‏‌بن‌‏على(ع) است ، یعنى مظهر مجاهدت خالص و پاک براى خدا . اولین بار در ۱۷مهر سال ۱۳۸۱ چنین روزی به نام روز پاسدار نام گذاری شد .

    به گزارش نیساخبر“امام علی (ع) می فرمایند : بهترین مردم کسی است خود را در راه خدا وقف کند و با دشمنان او به نبرد برمی خیزد ، و مرگ یا کشته شدن در میدان نبرد را آرزو می کند .

    پاسدار در لغت به چه معناست

    پاسدار در لغت بمعنی نگهبان و مراقب است و پاسدار و پاسداران ، آن کسانی هستند که در حساس ترین لحظات تاریخ از میان خلق برمی خیزند و همچون دژی مستحکم مردانه و شجاعانه در جهت رسیدن به حق و حقیقت و حفظ آن گام برمی دارند . در تاریخ تمدن بشری کم بوده اند آدمیانی که برای بر افراشته داشتن چراغ حق و ترویج اخلاق کریمه ، تمامی هستی و آمال خود را بر سر هدف خویش بگذارند . کمربستن برای احیای حقیقت خواهی ، همتی جانانه می طلبد که تنها از مردانی چون حسین(ع) برمی آید که آزادگی و شور حقیقت جوئی اش چنان حماسه ای آفرید که تا زمان ، زمان است نامش جاودان و موجب احترام انسانهای حق طلب است و خواهد بود .

    امام حسین(ع) هنگامی که تحریف گران حقیقت و تقدیس کنندگان خشونت ، از سنت و سیره پیامبر اکرم(ص) و آنچه خداوند در شریعت اسلامی و از زبان قرآن بنا نهاده بود تصویری مغایر با واقعیت ارائه کردند ، برخود تکلیف دید تا برای احیای آن سنت از کف رفته و نهادینه کردنش در میان امت اسلام ، قیام تاریخی و حماسی اش را آغاز کند و بدین ترتیب از دین پیامبر خود پاسداری نماید . که این در حقیقت تجلی شجاعت پدرش ، علی(ع) بود در پاسداری ازرسول خدا در کنار ستون حرس که بدین زیبایی دراعتلای پرچم دین خدا پدیدار گشت . بی شک حسین (ع) تبدیل به الگوی کامل و جاودانه پاسداری از ارزش ها برای رادمردان تاریخ گشت . می توان نمونه هایی از رادمردی پاسداران را در تاریخ انقلاب اسلامی ایران یافت . پاسدارانی که در دفاع از کیان و کشور خود به فداکاری پرداختند . افرادی که با روحیه شهادت طلبی ، انسجام درونی و خلاقیت نظامی در صحنه های مختلف به نبرد پرداختند .

    پاسداری فرهنگ عزت و افتخار است

    پاسدارى ، یک فرهنگ است ، یک فرهنگ عزت و افتخار است . پاسدارى از دین و انقلاب – که امروز این معنا در سپاه پاسداران انقلاب اسلامى مجسم است .

    روز پاسدار ، روز ولادت حسین بن علی (ع)

    پاسداران چه کسانی هستند ؟

    پاسداران کسانى هستند که علی‏رغم همه انگیزه‌‏هایى که در دنیاى مادى امروز براى جوانان وجود دارد ، لباس عفاف و تقوا پوشیدند ، به استقبال معنویات رفتند ، براى خدا قدم در میدان گذاشتند و هرجا هرچه از وجودشان لازم بود – جانشان ، سلامتیشان و حضورشان در میان خانواده که این‏‌ها نعمت هاى خداست – همه را تقدیم کردند .

    روز پاسدار ، روز ولادت حسین بن علی (ع)

    چرا این روز را روز پاسدار نام نهادند ؟

    یکی از بهترین نامگذاری‌ها ، همین نامگذاری « روز پاسدار » است . برای پاسدارانی که از ساعت اول پیروزی انقلاب ، چه آن وقتی که هنوز این لباس مقدس بر تنشان نبود ، و چه آن وقتی که با انتظام گرفتن مسائل انقلاب و شکل گرفتن نهاد‌ها ، همین جوانان مخلص و صادق و فداکار وارد سلک پاسداری شدند – چه در سپاه ، چه در کمیته – و جز فداکاری و دفاع از اسلام هیچ چیز برایشان مطرح نبود و در قبال اهداف الهی و انقلابی ، جان برای آن‌ها متاع ناقابلی به حساب می‌آمد ، هیچ چیز و هیچ‌کس شایسته‌تر از این‌ها نیست که این روز مبارک را به آن‌ها اختصاص بدهند . نام پاسدار را بر این روز از این جهت گذاشتند .

    روز پاسدار ، روز ولادت حسین بن علی (ع)

    اگر پاسدار نبود هیچ چیز نبود

    عنوان پاسدار ، یادگار روزهای افتخار برای همهٔ دوران تاریخ ما در آینده ، و یادگار لحظه‌های حساس این انقلاب است ؛ که اگر پاسدار نبود ، هیچ چیزی نبود و هیچ چیزی نمی‌ماند . هر کس که امروز به نحوی از ارزش های اسلامی پاسداری می‌کند و آن را نگه می‌دارد ، خوب است به یاد داشته باشد که اگر روزی جوانان پاسدار ما نبودند و این مولود و نهال تازه را از تهاجم دشمنان حراست نمی‌کردند ، چیزی باقی نمی‌ماند ، تا عالمش دربارهٔ مسایل علمی آن ، مهندسش دربارهٔ مسایل مهندسی آن ، پزشکش دربارهٔ مسایل دیگر آن ، و بقیهٔ خدمتگزارانش هرکدام در حیطهٔ کار خود ، به آن خدمت کنند . در لحظه‌های اول ، باید دلسوز‌ترین انسان‌ها ، از یک مولود و یک نهال تازه نگهداری کنند ؛ کار هرکس نیست . این است که عنوان پاسدار ، یادآور آن لحظه‌هاست .

    روز پاسدار ، روز ولادت حسین بن علی (ع)

    شعری در نکوداشت روز پاسدار

    الا ای پاسدار انقلاب کشور عشق

    نام نیکویت همیشه ثبت ، اندر دفتر عشق

    تو کردی اقتدا در عزت و ایثار به آن کس

    که هستی اش فدا بنمود و گردید مظهر عشق

    گرآورنده : اکرام زکیانی

    منبع: خبرگزاری بسیج


    خطا: فرم تماس پیدا نشد.

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *